K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-04-2013, 22:26   #11
Jespersen
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2013
Indlæg: 4
Styrke: 0
Jespersen er ny på vejen
Foreløbig..

mange tak for dine svar. Håber jeg kan henvende mig til dig via dette forum når der sker nyt i min sag.
Jespersen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-04-2013, 22:31   #12
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.759
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Ja, selvfølgelig...

Kære Jespersen

Som spørgsmålene dukker op skriv dem ned.

Øv dig på at bruge søgefunktionen, men ellers har du ca 8.0000 k10er til din rådighed.

Vi har svar på stort set alt

Mange hilsner

Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 04-04-2013, 23:12   #13
Pinny
Klart Afhængig af K10
 
Pinnys avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-11 2011
Lokation: Nordfyn
Indlæg: 494
Styrke: 13
Pinny er ny på vejen
Thumbs up

Kære Jespersen

Jeg er meget enig med Peter: Lyt til din ryg! Lad dig ikke presse, selvom man skal holde sig I gang med rygskader, så er det ultra vigtigt, at man ikke bruger sig mere end, man kan. Det giver bagslag! (Heller ikke selvom praktikken vifter dig om næsen med et job, jeg kender INGEN, der er ansat I den slags praktikker OVERHOVEDET. Og med over 26 år I systemet må jeg nok vide det... Desværre.

Selv kunne jeg jo en masse, hvis jeg bare tog en masse smertestillende, hvilket betød, jeg ødelagde min ryg. I dag lever jeg med smerter (og ikke så mange piller), for hvis *jeg* ikke mærker min krop, så misbruger jeg den på det groveste.

Jeg siger ikke: At man ikke skal sige ja tak til smertelindring, men man skal tænke over det fordi, kroniske smerter kan blive værrer, hvis man ikke respekterer dem. De kan "smitte" til raske muskler, og derved blive værre.

Laver du øvelser fra fyssen hjemme? Har du (om muligt) prøvet varmtvandsgymnastik? Hvis din svømmehal har det- og det er muligt altså.... (Jeg vil vildt gerne svømme, og I varmt basin- men 2 x 10 km på knallert ER en hindring, og bussen kører ikke ret tit). Ellers kan hede karbade hjælpe- eller brusebade med varmt vand på det ømme sted. Og uldne stykker tøj. Der kan fås en del, hvis man selv kan strike (mænd kan strikke- bare se Kaffe Fasset, Jared Flood- og min ex-svoger strikkede Arranstrik (snoninger) Ganske udmærket), ellers er det muligt, at købe det fra strikkere for gode ord og betaling. Uld er altså ikke= kradsuld! Der er mange typer af let og blød uld, hvis det er.

Varmepude/massage kan være godt, hvis man har mange muskelspændinger. (Jeg er selv vind og skæv I min krop, og har til tider voldsom hovedpine (fra nakken, der føles helt løs, som om hovedet falder af snart), mit er nu gigt, hvilket ikke er bedre eller sjovere end discusprolapser... Det trykker altsammen på nogen nerver., så det gør ondt- dog er kulde/vejrforandringer skabt af nederen: Jeg ER et omvandrende barometer)

Du ønskes god bedring!
Og husk: Hvad din læge skriver om din arbejdsevne, betyder ikke noget. Det er hvad dem, ude I praktikkernes mening og arbejdsprøvninge(r), der betyder noget. Desværre!

Jeg kender til en selvstændig vognmand (taxa), der har haft -13 prolapser! Han kører så ikke mere- men længe gjorde han, og jeg hadede, når han satte min baggage I bilen, selvom jeg heller ikke selv kunne tåle det....

Nu ved jeg ikke med kost tilskud, om der er noget, der hjælper på prolapser. Måske andre kan foreslå noget?
__________________
Mvh Pinny


"Det er godt at kunne det man vil, og ville det man kan"
Charles M. Schultz ("Radiserne")
Pinny er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-04-2013, 10:24   #14
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Hvis du kan arbejde 19 effektive timer, eller derover, kan du ikke tilkendes fleks, da dette kræver over 50% nedsættelse.

Din sagsbehandler, handler ud fra, at du kan; du ligger formodentlig lige ved grænsen?

En revalidering kræver fuldtids på 37timer, og du kan miste revalidering, hvis dette ikke indfries, men..

Klag over sygdagpengestop, feks. stk 4, bør du evt forlænges efter, dom er din tilstand jo ikke stationær, hvilket er et problem.

Kontakt din fagforening, for hjælp.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvad overser jeg siden denne situation overhovedet kan opstå? keld60 Politik og Samfund 10 21-01-2012 00:21
Hvad gør man når man sidder fast i systemet?? Nuggi12 Spørgsmål ang fleksjob 13 13-11-2011 09:11
En mærkelig situation CHNEVIDE Alt det andet 32 19-09-2010 15:49
Låst fast DRAGEN Spørgsmål ang fleksjob 8 16-11-2005 12:53




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:33.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension