K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-06-2012, 13:20   #1
Sanne76
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2011
Alder: 47
Indlæg: 1
Styrke: 0
Sanne76 er ny på vejen
Revalidering

Hej

Er ny her på siden og håber der er nogen der kan hjælpe mig.
Jeg fik sidste år tilkendt revalidering i 3 år, har nu taget en HGV er lige blevet færdig i mandags, meningen var at jeg skulle have en kontoruddannelse men har ingen læreplads kunne finde. Var så til møde med min socialrådgiver i sidste uge, hvor hun meddelte at hvis jeg ikke havde fundet en læreplads inden august, stoppede de min revalidering. Mit spørgsmål er hvad kan jeg gøre ???
Sanne76 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-06-2012, 13:32   #2
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
Er ked af at sige det, men når din udannelse er færdig er der kun kh, det vil sige kan du ikke få fagforening, det kan man da hvis nok når man er færdig med en udannelse.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-06-2012, 13:54   #3
sourceful
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 16-06 2010
Indlæg: 351
Styrke: 14
sourceful er ny på vejen
Jeg tror heller ikke der er så meget at gøre end at søge og søge endnu bredere end du har gjort og muligvis være parat til at flytte for en eventuel elevplads...

alternativt må du jo prøve at se om du ikke kan få godkendt et nyt revaliderings forløb og indenfor et område hvor der er en større chance for beskæftigelse efter endt uddannelse...
sourceful er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-06-2012, 15:54   #4
Håber
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Indlæg: 451
Styrke: 14
Håber er ny på vejen
Det undrer mig, at du er bevilliget revalidering til en kontoruddannelse, da det nok ikke ligefrem er et fag hvor der mangler arbejdskraft og uddannelsen er berygtet for enorm mangel på lærepladser og et af kriterierne for en revalidering er, hvis jeg husker korrekt, at det skal være et område hvor det er muligt at blive selvforsørgende og hvor der ikke er stor arbejdsløshed.

Jeg tror jeg ville bore lidt i det, for det er jo en let måde for dem at tildele dig en revalidering til en uddannelse som de allerede på forhånd ved, at du aldrig får så meget som en læreplads indenfor og efter det første år, så ryger kan de trække på skuldrene, fr de har jo gjort hvad de skulle og du på kh.....nem måde at spare penge på.
Håber er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-06-2012, 16:06   #5
sourceful
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 16-06 2010
Indlæg: 351
Styrke: 14
sourceful er ny på vejen
Det ville da ihvertfald være en meget kortsigtet tankegang, hvis det var sandt Håber, jeg er selv på revalidering og har fået lov til at gå et semester om.... så jeg tror ikke ligefrem de håber på at man fejler, således at man fortsat skal være i systemet...
sourceful er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-06-2012, 16:06   #6
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
men undersøg lige om det ikke er en af de udannelser der giver ret til a kasse men det skal være ende for 14 dage efter du er stoppet.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-06-2012, 17:58   #7
østerbro
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2010
Lokation: københavn
Indlæg: 1.113
Styrke: 15
østerbro er rigtig godt på vej
søg plads på jobcenter eller kommunen, de er jo forpligtiget til at have elevpladser ;-)
østerbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-06-2012, 20:54   #8
Håber
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Indlæg: 451
Styrke: 14
Håber er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af sourceful Se meddelelser
Det ville da ihvertfald være en meget kortsigtet tankegang, hvis det var sandt Håber, jeg er selv på revalidering og har fået lov til at gå et semester om.... så jeg tror ikke ligefrem de håber på at man fejler, således at man fortsat skal være i systemet...
Jeg sagde heller ikke, at de håbede man fejlede, men at det kan være kassetænkning på linie med at smide folk på kh/selvforsørgelse ved varighedsbegrænsningen grundet manglende afklaring = skal også stadig være i systemet.

Hvis man har fulgt lidt med herinde og i medierne generelt, så er det jo ikke fordi kommunerne er for fine til at gå lige til stregen og også i mange tilfælde over....
Håber er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
revalidering mortilm Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 3 12-06-2012 18:11
Revalidering Soya Alt det andet 1 28-01-2011 14:45
Revalidering molbarron Alt det andet 11 19-10-2010 23:07
Revalidering Gunell Alt det andet 17 25-05-2010 21:55
Revalidering Gunell Alt det andet 2 15-04-2010 20:51




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:04.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension