K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-10-2013, 15:19   #341
Yanmik
Afhængigheds tegn af K10
 
Yanmiks avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-02 2011
Indlæg: 332
Styrke: 14
Yanmik er ny på vejen
Jeg har, når jeg har skulle underskrive jobplan osv underskrevet den med forbehold for mine klager og ankesag...

Nu har jeg så modtaget noget som hedder... Tilbud efter lov om aktiv beskæftigelsesindsats og Bekræftelse af Tilbud efter lov om aktiv beskæftigelsesindsats og Aftale om tilbud efter lov om aktiv beskæftigelsesindsats...

Det skal også underskrives og returneres til jobcenter... Det er ikke noget jeg har set før, mener jeg..
Men kan jeg også underskrive det med forbehold samt min praktikaftale??

Har jo min sag i Ankestyrelsen og Borgerrådgiveren som har startet undersøgelse af min sag med 9 klagepunkter.. Så jeg skal ikke underskrive noget som kan ramme mig bagefter...

Selvom de mener at jeg bare skal komme op på 25 timer og være selvforsørgende, behøver jeg jo ikke være enig... Jeg er startet i praktik nu og er på 8 timer ugentligt, så der er langt op til de 25 timer...
__________________
Giv mig sindsro til at acceptere de ting jeg ikke kan ændre - mod til at ændre de ting jeg kan og visdom til at se forskellen... Yanmik
Yanmik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-10-2013, 20:01   #342
lgkh62
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 08-02 2013
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 602
Styrke: 12
lgkh62 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Yanmik Se meddelelser
Jeg har, når jeg har skulle underskrive jobplan osv underskrevet den med forbehold for mine klager og ankesag...

Nu har jeg så modtaget noget som hedder... Tilbud efter lov om aktiv beskæftigelsesindsats og Bekræftelse af Tilbud efter lov om aktiv beskæftigelsesindsats og Aftale om tilbud efter lov om aktiv beskæftigelsesindsats...

Det skal også underskrives og returneres til jobcenter... Det er ikke noget jeg har set før, mener jeg..
Men kan jeg også underskrive det med forbehold samt min praktikaftale??

Har jo min sag i Ankestyrelsen og Borgerrådgiveren som har startet undersøgelse af min sag med 9 klagepunkter.. Så jeg skal ikke underskrive noget som kan ramme mig bagefter...

Selvom de mener at jeg bare skal komme op på 25 timer og være selvforsørgende, behøver jeg jo ikke være enig... Jeg er startet i praktik nu og er på 8 timer ugentligt, så der er langt op til de 25 timer...
Hej Yanmik
Jeg har modtaget dokument "Bekræftelse af Tilbud efter lov om en aktiv beskæftigelsesindsats" til underskrivelse af mig og efterfølgende returneret til Jobcenter så dokumentet bruges og der bør være udfyldt feltet "Formålet med tilbudet"

I dette dokument var der bl.a. noteret at det drejede sig om afklaring af arbejdsevne samt det var Kommunen som havde forsikringspligten under arbejdsprøvningen.
Blev dog først fremsendt lang tid efter begyndelse - hvilket var en fejl.

Du kan altid underskrive med forbehold og henvise til "kopi af vedlagte praktikaftale" eller skrive direkte, hvad du tager forbehold for.
Hilsen lgkh62

Sidst redigeret af lgkh62; 14-10-2013 kl. 20:04.
lgkh62 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-10-2013, 23:37   #343
Mumrik
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 543
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Mumrik er ny på vejen
Dejligt at høre lidt fra dig igen 😊

Du er kommet i praktik? Er det det samme som en arbejdsprøvning? Og i hvor mange uger?

Håber du har det godt, eller så godt man nu kan have det, når man er en del af dette system
Mumrik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-10-2013, 17:35   #344
Yanmik
Afhængigheds tegn af K10
 
Yanmiks avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-02 2011
Indlæg: 332
Styrke: 14
Yanmik er ny på vejen
Jeg har afleveret det og underskrevet det med forbehold
Jeg er i det udviklingsforløb som teamet anbefalede, det er i 6 mdr, hvor de håber jeg kommer op på 25 timer og bliver selvforsørgende..
Men skal jo forsøge og jeg er på 8 timer nu..
Borgerrådgiveren tager sig af min sag nu, så jeg håber det bliver til min fordel
Har også fået hjælp fra Ankestyrelsen, så det går vel, så godt som det kan
__________________
Giv mig sindsro til at acceptere de ting jeg ikke kan ændre - mod til at ændre de ting jeg kan og visdom til at se forskellen... Yanmik
Yanmik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-10-2013, 11:23   #345
Yanmik
Afhængigheds tegn af K10
 
Yanmiks avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-02 2011
Indlæg: 332
Styrke: 14
Yanmik er ny på vejen
Den bedste dag i laaaaang tid Har lige fået brev fra Københavns kommune foreløbig af deres undersøgelse... de har fundet ud af der er begået en lang række fejl i min sag som de beklager... Min afgørelse er ugyldig og bliver trukket tilbage fra Ankestyrelsen og jobcenteret har 14 dage til at træffe en ny afgørelse med alle mine dokumenter kan ikke få armene ned vidste jo jeg havde ret og nu ved de det også og jeg har det på skrift
__________________
Giv mig sindsro til at acceptere de ting jeg ikke kan ændre - mod til at ændre de ting jeg kan og visdom til at se forskellen... Yanmik
Yanmik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-10-2013, 11:34   #346
lgkh62
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 08-02 2013
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 602
Styrke: 12
lgkh62 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Yanmik Se meddelelser
Den bedste dag i laaaaang tid Har lige fået brev fra Københavns kommune foreløbig af deres undersøgelse... de har fundet ud af der er begået en lang række fejl i min sag som de beklager... Min afgørelse er ugyldig og bliver trukket tilbage fra Ankestyrelsen og jobcenteret har 14 dage til at træffe en ny afgørelse med alle mine dokumenter kan ikke få armene ned vidste jo jeg havde ret og nu ved de det også og jeg har det på skrift
Hej Yanmik
Forsæt med armene oppe for du har dokumenteret og ikke postuleret i din sagsfremstilling, hvilket er vigtig for at få medhold.
Hilsen lgkh62
lgkh62 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-01-2014, 02:07   #347
Yanmik
Afhængigheds tegn af K10
 
Yanmiks avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-02 2011
Indlæg: 332
Styrke: 14
Yanmik er ny på vejen
Det er ved at være et stykke tid siden jeg har skrevet, så her er lidt update
Som tidligere skrevet blev afgørelsen annulleret og på ca 14 dage lykkedes det dem at komme frem til den samme afgørelse, som jeg skrev en partshøring til og inden for 7 dage kom den endelige afgørelse.. Afslag igen på samme grundlag
Det hele blev klaret på 2-3 uger... flot gået
Nu er den hos ankestyrelsen og jeg er over halvvejs igennem det forløb teamet indstillede mig til..
Jeg er pt på 10 timer ugentligt og ikke 25 som jeg burde..
Min sygdom er forværret og jeg har været akut på hospitalet og fået sat min medicin op..
Så nu skal jeg stå skoleret på jobcenteret på mandag.. ny sagsbehandler, det bliver sikkert spændende
På mandag skal jeg så også ha lavet en ny speciellægeattest til ASK, det glæder jeg mig lidt til, for jeg har ventet siden Juni
Jeg afventer også stadig svar på undersøgelsen af borgerrådgiveren, den burde være på trapperne

Jeg skriver igen efter mødet med sagsmishandleren
__________________
Giv mig sindsro til at acceptere de ting jeg ikke kan ændre - mod til at ændre de ting jeg kan og visdom til at se forskellen... Yanmik
Yanmik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-01-2014, 02:27   #348
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Så er det vigtigt at du får forklaret den nye sagsbehandler at dit helbred betyder mere end andet og at det ikke kan være rigtigt at dit helbred skal forværres af det forløb du er i..

Først og fremmest pas på dig selv det er vigtigere end at kommunen kan få dig op på et bestemt antal timer.

Håber du skriver dagbog så du kan følge hvad der gør det værre og så du kan dokumentere hvordan det er gået undervejs.
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-01-2014, 02:39   #349
Yanmik
Afhængigheds tegn af K10
 
Yanmiks avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-02 2011
Indlæg: 332
Styrke: 14
Yanmik er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Så er det vigtigt at du får forklaret den nye sagsbehandler at dit helbred betyder mere end andet og at det ikke kan være rigtigt at dit helbred skal forværres af det forløb du er i..

Først og fremmest pas på dig selv det er vigtigere end at kommunen kan få dig op på et bestemt antal timer.

Håber du skriver dagbog så du kan følge hvad der gør det værre og så du kan dokumentere hvordan det er gået undervejs.
Har trofast skrevet dagbog hver dag, den tager jeg med
Har tilmed modtaget en 3 sider rapport på email i går fra en fys som kommunen havde bestilt til at tjekke "mig og stedet"
Hun skriver bla at der findes ingen hjælpemidler der kan forbedre min arbejdsevne og at mine skånebehov bliver overholdt osv..
Der er intet at komme efter
Den burde hjælpe en del, for hun har beskrevet alt, så hvis den ikke bliver taget med, så ved jeg sgu ikke hvad jeg gør..
__________________
Giv mig sindsro til at acceptere de ting jeg ikke kan ændre - mod til at ændre de ting jeg kan og visdom til at se forskellen... Yanmik
Yanmik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-01-2014, 14:06   #350
Yanmik
Afhængigheds tegn af K10
 
Yanmiks avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-02 2011
Indlæg: 332
Styrke: 14
Yanmik er ny på vejen
Så fik jeg klaret mødet med ny sagsbehandler
Jeg blev positivt overrasket, for hun var både sød og hjælpsom
Hun sagde at hun ikke ville tvinge mig op i tid, men en god ide kunne være at forlænge praktik tiden med 3 mdr, så hun kunne skrive at jeg havde gjort mit bedste for at komme op i tid, så det sagde jeg ja til er jo glad for at være der og vil gerne være samarbejdsvillig
Så ville hun om 3 mdr indhente nye lægelige papirer og tage stilling til fleks igen, hvis jeg ikke var kommet op i tid
Hun ville også gerne have den erklæring, jeg skal ha lavet i eftermiddag, for jo mere jo bedre må så håbe den er god

Så det var et positivt møde, så mavepinen og kvalmen var unødvendig og det er også hende som skal tage beslutningen om fleks, og det var hende som nævnte det og ikke mig
__________________
Giv mig sindsro til at acceptere de ting jeg ikke kan ændre - mod til at ændre de ting jeg kan og visdom til at se forskellen... Yanmik
Yanmik er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Revalidering Sanne76 Alt det andet 7 27-06-2012 20:54
revalidering mortilm Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 3 12-06-2012 18:11
Revalidering Soya Alt det andet 1 28-01-2011 14:45
Revalidering molbarron Alt det andet 11 19-10-2010 23:07
Revalidering Gunell Alt det andet 17 25-05-2010 21:55




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:51.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension