K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-02-2010, 09:27   #1
Ozelot
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 28-08 2008
Lokation: Nyborg
Indlæg: 187
Styrke: 16
Ozelot er ny på vejen
Ledighedsydelse og sygdom

Jeg har læst Fleksjob-pjecen og har blot behov for at få bekræftet om jeg forstået dette korrekt:

Hvis man er visiteret til fleksjob og efter længere tids ansættelse bliver ledig, så er man berettiget til ledighedsydelse (hvis man var berettiget til sygedagpenge før fleksjobbet).

Hvis man under ledighedsydelsen får forværret sin tilstand, så kan man sygemelde sig og kan modtage........sygedagpenge eller ledighedsydelse?

Hvis kommunen vurderer at tilstanden er forværret så meget, at de indstiller til førtidspension, så får man sygedagpenge eller ledighedsydelse indtil der træffes en afgørelse.

Hvis man får afslag på førtidspension, så ryger man tilbage på sygedagpenge eller ledighedsydelse.

Dét jeg har brug for er, at I bekræfter hvilke af de to valgmuligheder der er korrekte undervejs i teksten. For som jeg læser mig frem til er kontanthjælp ikke en mulighed med mindre man ubegrundet modarbejder kommunens tilbud undervejs.
Ozelot er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-02-2010, 09:41   #2
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
Citat:
Hvis man er visiteret til fleksjob og efter længere tids ansættelse bliver ledig, så er man berettiget til ledighedsydelse (hvis man var berettiget til sygedagpenge før fleksjobbet).
efter 9 måneder ansætelse så ja så får man ledighed ydelse

Citat:
Hvis kommunen vurderer at tilstanden er forværret så meget, at de indstiller til førtidspension, så får man sygedagpenge eller ledighedsydelse indtil der træffes en afgørelse.
og jeg har også forstået det på den måde søges der fp så blvier man på den ydelsem an er på
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-02-2010, 10:09   #3
MorWettendorff
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 21-10 2009
Lokation: Fredericia, men oprindelig fynbo
Alder: 51
Indlæg: 355
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
MorWettendorff er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ozelot Se meddelelser
Jeg har læst Fleksjob-pjecen og har blot behov for at få bekræftet om jeg forstået dette korrekt:

Hvis man er visiteret til fleksjob og efter længere tids ansættelse bliver ledig, så er man berettiget til ledighedsydelse (hvis man var berettiget til sygedagpenge før fleksjobbet).

Hvis man under ledighedsydelsen får forværret sin tilstand, så kan man sygemelde sig og kan modtage........sygedagpenge eller ledighedsydelse?

Hvis kommunen vurderer at tilstanden er forværret så meget, at de indstiller til førtidspension, så får man sygedagpenge eller ledighedsydelse indtil der træffes en afgørelse.

Hvis man får afslag på førtidspension, så ryger man tilbage på sygedagpenge eller ledighedsydelse.

Dét jeg har brug for er, at I bekræfter hvilke af de to valgmuligheder der er korrekte undervejs i teksten. For som jeg læser mig frem til er kontanthjælp ikke en mulighed med mindre man ubegrundet modarbejder kommunens tilbud undervejs.
Hvis du var på sygedagpenge før flexvisiteringen, så er det ledighedsydelse indtil man finder flexjob, hvis man sygemeldes på ledighedsydelse, er det stadig ledighedsydelse, og ikke sygedagpenge man vil få, hvis man er i flexjob, og sygemeldes, kan jeg ikke lige huske hvor lang tid der går før man er berettiget til sygedagpenge, og ikke ledighedsydelse, men nej man ryger ikke på kontanthjælp, hvis man overholder de regler der er for flex.
MorWettendorff er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-02-2010, 10:11   #4
MorWettendorff
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 21-10 2009
Lokation: Fredericia, men oprindelig fynbo
Alder: 51
Indlæg: 355
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
MorWettendorff er ny på vejen
[QUOTE=superkok;92070]efter 9 måneder ansætelse så ja så får man ledighed ydelse[QUOTE=
superkok, hun siger hvis hun var på sygedagpenge før flex, så skal der ikke gå 9 mdr. før man får ledighedsydelse, jeg er lige blevet flexvisateret og får ledighedsydelse nu, da jeg gik fra sygedagpenge.
MorWettendorff er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-02-2010, 12:35   #5
Magic
Ved at vænne sig til K10
 
Magics avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-02 2010
Indlæg: 17
Styrke: 15
Magic er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ozelot Se meddelelser
Jeg har læst Fleksjob-pjecen og har blot behov for at få bekræftet om jeg forstået dette korrekt:

Hvis man er visiteret til fleksjob og efter længere tids ansættelse bliver ledig, så er man berettiget til ledighedsydelse (hvis man var berettiget til sygedagpenge før fleksjobbet).

Du er også berettigt til ledighedsydelse hvis du ikke var på sygedagpenge før ansættelse.

Hvis man under ledighedsydelsen får forværret sin tilstand, så kan man sygemelde sig og kan modtage........sygedagpenge eller ledighedsydelse?

Hvis du er på ledighedsydelse så fortsætter du med det mens du er sygemeldt, man skal også sygemelde sig hvis man er på ledighesydelse

Hvis kommunen vurderer at tilstanden er forværret så meget, at de indstiller til førtidspension, så får man sygedagpenge eller ledighedsydelse indtil der træffes en afgørelse.
Ja det gør prøv at læs den her trådhttp://www.k10.dk/showthread.php?t=10991&highlight=ledighedsydelse+a fslag+f%F8rtidspension

Hvis man får afslag på førtidspension, så ryger man tilbage på sygedagpenge eller ledighedsydelse.

Det er der åbenbart ueninghed om og åbenbart ikke nogen afgørelse på det fra den sociale ankestyrelse

Dét jeg har brug for er, at I bekræfter hvilke af de to valgmuligheder der er korrekte undervejs i teksten. For som jeg læser mig frem til er kontanthjælp ikke en mulighed med mindre man ubegrundet modarbejder kommunens tilbud undervejs.
Det er jeg enig med dig i, men det er åbenbart ikke alle kommuner der er enige *efter den anden tråd at dømme* men ret beset ja.
Magic er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
MIN ledighedsydelse 2013, modregning af egenpension i ledighedsydelse Fyret2011 Alt det andet 4 04-02-2013 19:38
Sygdom mm. pallepunk Spørgsmål ang fleksjob 18 23-06-2011 19:26
FP pga sygdom nille60 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 12 03-05-2010 11:36
Sygdom og forælder Zania Accept fra vores omgivelser 45 15-03-2010 11:37
Sygdom og kontanthjælp verdensklasse Alt det andet 3 12-11-2009 13:25




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:52.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension