K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-03-2014, 22:06   #1
Bønne
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 13-12 2013
Indlæg: 45
Styrke: 11
Bønne er ny på vejen
job med skånehensyn

Hej alle på k10

Er der nogen af jer der ved noget om job med skånehensyn? Det mener min sagsbehandler ville være en løsning for mig....

Og jeg og min psykiater (ved godt det må han ikke udtale sig om officel)bud er et fleksjob....
Bønne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-03-2014, 00:40   #2
sortepigen
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2014
Lokation: Guldborgsund
Indlæg: 945
Styrke: 11
sortepigen er rigtig godt på vej
job med skånehensyn

go aften

Der er flere muligheder for job med skånehensyn. Som jeg forstår loven kan man enten få job med skånehensyn fuld tid på ordinære vilkår, eller fleksjob på nedsat tid med skånehensyn.

Før man kan få fleksjob skal man igennem en afklaring af arbejdsevne, det er det som afgør om man kan komme i betragtning til fleksjob.

Jeg er sikker på der er mange som gerne vil råde dig herinde, men jeg tror det vil være nemmere hvis du beskriver din situation lidt mere detaljeret.

Fx. er du på sygedagpenge, kontanthjælp? Har du været i nogen form for afklaring af din arbejdsevne? praktikker el. lign?
Er din sygdom erklæret kronisk , varig , stationær, er du stadig i behandling, eller er alle muligheder for behandling udtømte?
det er noget af det som jobcentret lægger vægt før de begynder at vurdere om du er berettiget til eks. fleksjob.

Lidt mere om din situation, så skal du se så er der flere som gerne vil hjælpe dig og råde dig herinde .

mange hilsner sortepigen
sortepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-03-2014, 01:53   #3
Bønne
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 13-12 2013
Indlæg: 45
Styrke: 11
Bønne er ny på vejen
Ahhhh jeg har lige skrevet et langt svar og så kommer jeg til at slette det fordi at jeg ikke havde loget mig.....
Bønne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-03-2014, 02:53   #4
Bønne
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 13-12 2013
Indlæg: 45
Styrke: 11
Bønne er ny på vejen
Nu skete det igen... Denne gang var jeg ellers loget på, men man bliver åbenbart logget af efter noget tid

Ahhhhh jeg bliver idiot!!!

Så jeg vel skrive det i flere oplæg...


Men det bliver sgu ikke i dag, det orker jeg ikke. Skal op om 6 timer...
Bønne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-03-2014, 08:14   #5
lgkh62
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 08-02 2013
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 602
Styrke: 12
lgkh62 er rigtig godt på vej
Gør dig selv den tjeneste indtil du er fortrolig med systemet.
Skriv f.eks. i Word og kopier det efterfølgende over i dit indlæg
lgkh62 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-03-2014, 09:09   #6
Bønne
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 13-12 2013
Indlæg: 45
Styrke: 11
Bønne er ny på vejen
Ej ja det var da en god ide det må jeg gøre, tak for rådet.��
Bønne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-03-2014, 09:32   #7
Tazoom
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-04 2013
Indlæg: 285
Styrke: 12
Tazoom er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Bønne Se meddelelser
Ej ja det var da en god ide det må jeg gøre, tak for rådet.��
Alternativt kan du når logger ind sætte fluben i forbliv logget på :-)
Tazoom er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-03-2014, 01:50   #8
livniv
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 01-07 2013
Lokation: Glostrup
Indlæg: 26
Styrke: 11
livniv er ny på vejen
halløj
Jeg havde været i mit job en del år, da jeg kom til skade. Vi lavede vores "egen" arbejdsprøvning. Jeg gik længere og længere ned i tid indtil jeg kunne have et liv ved siden af. Samtidig blev der skrevet ned, hvilke jobfunktioner jeg ikke længere kan varetage, som jo så er mine skånehensyn. Efter at have arbejdet 1 år det samme antal timer hver uge, så søgte vi om fleks. Er helt udredt og ingen mulighed for bedring.
Så jeg har et fleksjob med skånehensyn. Et af mine skånehensyn er bla, at jeg ikke må lave skærmarbejde mere end 20 min af gangen.
Ingen arbejdsprøvning eller resourseforløb. Var til samtale på kommunen i Januar og 5 mdr efter fik jeg mit fleksbevis.

Hvis du ikke er i job, kan jeg forestille mig, at du skal i en arbejdsprøvning, for at se hvad du kan og ikke kan og hvor mange timer du kan holde til.
livniv er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-03-2014, 02:10   #9
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Bønne Se meddelelser
Nu skete det igen... Denne gang var jeg ellers loget på, men man bliver åbenbart logget af efter noget tid
Det har jeg også prøvet nogle gange.

Hvis man er længe om, at skrive et indlæg, så opdager man, når man har klikket på "send svar", at man er logget af.
Men så gør jeg det, at jeg går tilbage til foregående side, det kan gøres med pilen i skærmens øverste venstre hjørne eller en lille knap på siden af musen (ikke alle mus har denne funktion), så kommer jeg tilbage til mit indlæg.

Så kan jeg kopiere mit indlæg ved at holde knappen på musen nede mens jeg markerer teksten, venstre-klikke og vælge "kopiér".
Derefter logger jeg ind på siden, finder tråden igen, sætter mit indlæg ind ved, at jeg venstre-klikker på musen og vælger "sæt ind".

Dette fungerer ikke på alle fora på nettet, men det gør det på K10.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-03-2014, 06:59   #10
Bønne
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 13-12 2013
Indlæg: 45
Styrke: 11
Bønne er ny på vejen
Hej vose tak for rådet

Jeg er desværre ikke i et job😟, bare på sygedagpenge...

Skriver min " historie " senere i dag.
Bønne er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:41.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension