K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-06-2012, 11:17   #1
trinetrunten
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2010
Indlæg: 13
Styrke: 0
trinetrunten er ny på vejen
Sagen er gået i hårdknude - HJÆLP

Her gik jeg og troede på, at min sag snart kunne komme for pensionsnævnet, men det kommer vist aldrig til at ske.
Kommunens lægekonsulent underkender alle speciallægeerklæringer fra reumatologer og psykiater og vil have mig i langvarig psykiatrisk behandling (jeg har gigt og fibromyalgi ). Det VIL JEG IKKE, fordi jeg har en FYSISK sygdom - bare fordi en inkompetent lægekonsulent ikke vil anerkende fibromyalgi som en fysisk sygdom.

Måske burde man starte en folkebevægelse: Fibromyalgi er en Fysisk Sygdom - nå, det må blive en anden dag

Så nu er jeg nok desværre nødt til at raskmelde mig for at kunne beholde min ledighedsydelse, men så rejser der sig lige nogle spørgsmål:

Kan jeg forlange at få en ny jobkonsulent? Og hvem skal jeg rette denne forespørgsel til?

Jeg vil klage over jobkonsulenten, idet hun er fuldstændig umulig at "samarbejde" med og slet ikke vil anerkende, at jeg er syg - hun er ubehagelig at være til møde med, hendes opførsel er intimiderende, hun blander sig i mit privatliv og i den lægelige/medicinske behandling, samt "tvinger" mig til at gennemføre praktik (læs: "gratis arbejdskraft til lægehuset og tilskud til kommunen"-foranstaltning) selv om arbejdspladsen ikke kunne overholde mine skånebehov. Overskrider alt i alt mine personlige grænser og sine beføjelser. Og glemte jeg så lige at sige, at hun oven i købet taler usandt !!?

Hvem skal jeg sende sådan en klage til?

Hvis jeg mod forventning ikke kan få en anden jobkonsulent, vil jeg som minimum have formaliseret vores "samarbejde" - at al kontakt skal foregå skriftligt, at der bliver skrevet referat af møder, som jeg modtager kort tid efter, at hun ikke blander sig i for hende uvedkommende ting, og så vil jeg have en bisidder med til møderne enten fra fagforeningen eller borgerrådgiveren.

Kan jeg forlange, at al kontakt (ud over de obligatoriske møder, naturligvis ) skal foregå skriftligt?

Jeg har tænkt mig at sende disse krav til hende på forhånd.
Skal jeg mon også sende dem til jobcenterchefen, eller hvad sådan en fidus nu hedder?

Jeg har fået kommunens borgerrådgiver til at gå ind i sagen, men skal først mødes med ham i næste uge, og jeg har brug for at "få lagt en plan" inden mødet med ham og min SB.

Håber, at nogen har nogle svar/input/erfaringer at dele ud af.

God week-end til alle
trinetrunten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-06-2012, 13:06   #2
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
1 Det kan du sagtens forlange, og især begrundelsen om dårligt samarbejde vejer tungt.MEN det er absolut ikke ens betydende med at du får det, for en ting er hvad du siger/føler noget andet er hvad konsulenten siger, er denne ikke enig i at i har et dårligt samarbejde, så har vedkommende altså ret og du tager fejl slut basta, så du har faktisk ikke KRAV på et skifte, om end det faktisk hedder sig i lovgivningen at de så vit muligt skal efterkomme et sådant ønske... det sker ikke særlig tit, hvilket har noget at gøre med at de tildeles deres borgere ud fra CPR-nr og at systemet ikke rigtigt kan hitte rundt i det hvis de har en borger der ikke hører ind under deres cpr-gruppe.

Men du får da slet ikke dit skifte hvis du ikke prøver.

2 Den stiles til chefen eller borgmesteren, evt med kopi til konsulenten selv.

3 Der bliver allerede skrevet referat af samtlige samtaler, det SKAL de, men det er bestemt ikke alt tid = med at der står det man tror der står, de har en eller anden evne til at omskrive tingene, der til er det nedfældet ved lov at de "kun" skal skrive det der er væsentlig for sagen, og det er altså DEM der vurdere hvad det er, og sjovt nok har de ikke videre lyst til at nedfælde deres egne fejl.

Derfor gør du faktisk kloget i selv at skrive et sådant referat, du kan evt optage samtalerne, så du bedre kan huske hvad der er blevet sagt, lige så kan du evt bede din bisidder om at skrive under på at denne har hørt det samme som du har hørt.

At optage samtalerne må du gerne også skjult, ved de at du optager er de i deres gode ret til ikke at ville afholde mødet, og sker det er det DIN fejl, hvis din sag på den baggrund står stille, men så længe den som holder optageren selv deltager er det fuldt ud lovligt at optage skjult.

De referater der er skrevet (og skrives) kan du få fingre i ved at søge aktindsigt og der efter løbende aktindsigt, men tro ikke de er særlig gode til at sørge for selv at huske at sende aktindsigterne, tit er det bedre såre simpelt selv at søge aktindsigt fra sidst man fik aktindsigt, frem for at forvente at de får det gjort af dem selv.

Du kan finde formularene til det under nyttig links i de grønne faner der er i toppen af denne side.

Lige så skal du forvente at det nok bliver anført at du ønsker tingene sådan, men skifter du, så forvent IKKE at din sag bliver læst i gennem, det er ret typisk at de "nul-stiller" den slags forlangen/anmodninger.

Mht besidder har du fuldt ud ret til at tage en med dig til alle møder (og til lægeundersøgelser osv osv) det er slet ikke noget du skal forlange eller spørge om du skal bare gøre det, den del kan du roligt undlade

Skulle du nu rande ind i at det nægtes så kom tilbage vi skal nok finde §´erne frem til dig, så du har noget at slå med i en klage men det tvivler jeg nu på bliver nødvendigt, i denne sammenhæng (det er noget andet med speciallægeerklæringerne)

4 Det kan du sagtens forlange, der står intet sted i loven at du skal være i besiddelse af en telefon, men at du forlanger det, behøver bestemt ikke betyde at de efterkommer det, man kan godt skrive at man forventer at alt kommunikation uden for fysiske møder foregår pr skrift, men det hindre desværre ikke i at du gør klogt i slet ikke at tage telefonen når de ringer, så tvinger du dem til at skrive hvis de vil dig noget vigtigt, og skulle du komme til det kan man jo sagtens pænt men bestemt sige at man ikke har tid til at snakke lige nu med at de da er hjertens velkommen til at sende et brev.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-06-2012, 15:20   #3
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
lægekonsulenten har nok læst denne

http://nyhederne.tv2.dk/article.php/...-danskere.html

Forskerne på klinikken har netop publiceret en videnskabelig artikel, der dokumenterede, at 50 procent af patienterne får det bedre og har færre smerter efter behandlingen. Yderligere 25 procent bliver så godt som helbredt og mange kan begynde at arbejde igen


fibromyalgi udløser ikke automatisk en pension. Men det er udfra en vurdering af din arbejdsevne.
hvad er konklusion på din arbejdsprøvning?

din sagsbehandler indstiller ikke til pension, hvis ikke alle behandlingsmuligheder er udtømte
men hvad skriver dine læger omkring din funktionsevne?

Sidst redigeret af MTVRV1; 08-06-2012 kl. 16:06.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-06-2012, 10:43   #4
trinetrunten
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2010
Indlæg: 13
Styrke: 0
trinetrunten er ny på vejen
Hej LUM
1000 tak for udførligt og meget konstruktivt svar.
Det anede mig nok, at det ikke lige var så let at skifte jobkonsulent, men hvo intet vover...
Det med at optage møderne må jeg lige huske, man har jo alligevel altid sin mobil på sig
God week-end
trinetrunten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-06-2012, 11:03   #5
Papaya
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 26-05 2012
Indlæg: 176
Styrke: 12
Papaya er ny på vejen
Gå med til den med psykiateren.

Hvis du ikke fejler noget psykisk, er det vel ikke nogen sag at gå til en psykiater.
Psykiateren vil jo hurtigt finde ud af at der ikke er noget at komme efter og dermed har du et ekstra kort på hånden.
Læge konsulenten kan jo heller ikke fastsætte længden af behandlingen idet han ikke er den behandlende læge.

En side gevinst ved at gå med til psykiateren vil være at kommunen kan se at du samarbejder i din sag, og det kan de godt lide.

De fleste psykiatere er ganske ufarlige, så bare afsted !
Papaya er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-06-2012, 11:17   #6
trinetrunten
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2010
Indlæg: 13
Styrke: 0
trinetrunten er ny på vejen
Hej MTVRV1

Jeg kender godt de "nye" forskningsresultater, og jeg giver ikke en dyt for dem. Det er slet ikke nyt, at nogle patienter med kroniske smerter får det bedre af at meditere, dyrke motion osv., men som helhed og som "ny fantastisk behandling" tror jeg ikke en disse på det.

Jeg tror nærmere, at det handler om, at man oplever færre smerter ved at flytte fokus fra smerterne / sygdommen til noget andet - det oplever jeg i hvert tilfælde ved den måde jeg tackler mine smerter på. Det minder lidt om dengang i 70'erne, hvor mange kræftpatienter pludselig blev "helbredt" ved at tage til Sverige og spise hvidløg, råkost og drikke kartoffelvand.

Jeg tror også, at mange forsøgspersoner ikke "tør" andet end at svare, at de har fået det bedre - og måske har de det også lige i det øjeblik, hvor der sidder en flink læge og interesserer sig lige netop for "lille mig".

Men hvad med tilbagefald? Det melder historien ikke noget om.

Men det rokker stadig ikke ved at Sundhedsstyrelsen og WHO anerkender sygdommen som en fysisk sygdom.
Det rokker heller ikke ved, at langt de fleste danske og udenlandske forskere betragter sygdommen som en fysisk sygdom og arbejder på, at finde en medicinsk behandling.

"Du har store, kroniske smerter overalt, og vi kan måle / aflæse på din hjerne, at dit smertecenter er blevet overfølsomt overfor smerte, men bare rolig det hele er bare noget du forestiller dig / der foregår inde i dit hoved, så du er slet ikke syg."
Ja, undskyld men jeg synes nu, at det er en noget arrogant holdning at have til sagen og til patienterne.

Der er endnu ikke foretaget en ny arbejdsprøvning i denne omgang, og det bliver der nok heller ikke før jeg har været i "psykiatrisk behandling" - not in my lifetime.

Alle læger siger samstemmende, at alle behandlingsmuligheder er udtømte og at nye behandlingstiltag ikke vil øge mit funktionasniveau.

Alle læger siger ligeledes samstemmende, at mit funktionsniveau er stationær og svarer til, at jeg kan lave lettere husholdningsarbejde i kortere tid. Min gangdistance vurderes til at være 100 m.

Men jeg tror nu, at jeg giver op og raskmelder mig, for det er fuldstændigt ligegyldigt, hvad jeg og lægerne siger og gør, når det hele i sidste ende [I]kun[I] handler om at spare penge i kommunen.
trinetrunten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-06-2012, 11:42   #7
Papaya
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 26-05 2012
Indlæg: 176
Styrke: 12
Papaya er ny på vejen
Holdningsændringer

Den holdning du lægger for dagen er desværre nok af en sådan karakter at det ikke får dig nærmere en pension.

Overfølsomt smertecenter = overfølsomt nervesystem.

Overfølsomt nervesystem kan der rettes op på, har det været forsøgt ?
Papaya er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-06-2012, 13:38   #8
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Papaya Se meddelelser
Overfølsomt nervesystem kan der rettes op på
Okay! Hvordan?
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-06-2012, 14:06   #9
Papaya
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 26-05 2012
Indlæg: 176
Styrke: 12
Papaya er ny på vejen
@Carmen
Der er flere metoder jeg har nævnt dem flere gange her inde.
Mange fejer dem af bordet enten fordi de ikke tror det virker, og nogen måske fordi de ikke kan se sig selv i en anden rolle efter mange års sygdom.

Hvis man gerne vil høre om de metoder jeg taler om kan man skrive en PM
Papaya er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-06-2012, 14:33   #10
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af trinetrunten Se meddelelser
Hej MTVRV1

Jeg kender godt de "nye" forskningsresultater, og jeg giver ikke en dyt for dem. Det er slet ikke nyt, at nogle patienter med kroniske smerter får det bedre af at meditere, dyrke motion osv., men som helhed og som "ny fantastisk behandling" tror jeg ikke en disse på det.

Jeg tror nærmere, at det handler om, at man oplever færre smerter ved at flytte fokus fra smerterne / sygdommen til noget andet - det oplever jeg i hvert tilfælde ved den måde jeg tackler mine smerter på. Det minder lidt om dengang i 70'erne, hvor mange kræftpatienter pludselig blev "helbredt" ved at tage til Sverige og spise hvidløg, råkost og drikke kartoffelvand.

Jeg tror også, at mange forsøgspersoner ikke "tør" andet end at svare, at de har fået det bedre - og måske har de det også lige i det øjeblik, hvor der sidder en flink læge og interesserer sig lige netop for "lille mig".

Men hvad med tilbagefald? Det melder historien ikke noget om.

Men det rokker stadig ikke ved at Sundhedsstyrelsen og WHO anerkender sygdommen som en fysisk sygdom.
Det rokker heller ikke ved, at langt de fleste danske og udenlandske forskere betragter sygdommen som en fysisk sygdom og arbejder på, at finde en medicinsk behandling.

"Du har store, kroniske smerter overalt, og vi kan måle / aflæse på din hjerne, at dit smertecenter er blevet overfølsomt overfor smerte, men bare rolig det hele er bare noget du forestiller dig / der foregår inde i dit hoved, så du er slet ikke syg."
Ja, undskyld men jeg synes nu, at det er en noget arrogant holdning at have til sagen og til patienterne.

Der er endnu ikke foretaget en ny arbejdsprøvning i denne omgang, og det bliver der nok heller ikke før jeg har været i "psykiatrisk behandling" - not in my lifetime.

Alle læger siger samstemmende, at alle behandlingsmuligheder er udtømte og at nye behandlingstiltag ikke vil øge mit funktionasniveau.

Alle læger siger ligeledes samstemmende, at mit funktionsniveau er stationær og svarer til, at jeg kan lave lettere husholdningsarbejde i kortere tid. Min gangdistance vurderes til at være 100 m.

Men jeg tror nu, at jeg giver op og raskmelder mig, for det er fuldstændigt ligegyldigt, hvad jeg og lægerne siger og gør, når det hele i sidste ende [I]kun[I] handler om at spare penge i kommunen.
1
Husk endnu en gang, du får ikke pension fordi du har en sygdom, alså i dit tilfælde Fibromyalgi
de fleste har også en del andre ting ud over Fibromyalgi, da Fibromyalgi som regel bliver udløst af andre ting
i hvertfald hvad jeg kender til af sager og viden omkring Fibromyalgi
2
Uden en arbejdsprøvning kommer du ikke i nærheden af en pension
3
de fleste skal også igennem psykiatisk vurdering
4
det er kun kommunen som kan vurdere din arbejdsevne
5
hvis du raskmelder, så har kommunen vundet og de kan sige du ikke har noget videre nedsat funktiosnevne
dog forstå jeg slet ikke du tænker i de baner, hvis du kun kan gå 100 m, så må du så være hårdt ramt
det har jeg ikke hørt at Fibromyalgi kan medfører, med mindre der også er andre ting som tilsammen giver et stærkt nedsat funktionsevne

jeg troede også mit kun var fysisk i flere år, men det var begge dele
ikke at du fejler noget psykisk, men de fleste som har fået pension
har fået en psykisk vurdering.

så hvis de kræver en psykisk vurdering, inden de vil starte en arbejdsprøving
så må du alså tage det med.
netop fordi en arbejdsprøvning først tæller når alt er afprøvet

har brugt 10 år på at finde behandlingsmuligheder og leder stadig
selvom jeg har 5 erklæringer på stærkt nedsat funktionsevne uden mulighed for behandling

Sidst redigeret af MTVRV1; 09-06-2012 kl. 14:41.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Prestige-reform er gået i hårdknude Webmaster K10 Nyheder 0 23-05-2012 07:40
BAN hjemsender sagen. Sannepil Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 54 20-12-2011 15:12
Kommunale sager i hårdknude buster Politik og Samfund 0 17-03-2011 21:53
Videre i sagen??? Hjælp...... Sonia Dit og Dat 4 13-05-2009 19:00
Sagen er gået i hård knude og hvad skal jeg gøre.... cape Din historie 3 24-01-2009 20:38




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:44.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension