K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-04-2010, 10:31   #1
BonnieJ
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 27-04 2010
Indlæg: 7
Styrke: 0
BonnieJ er ny på vejen
Sygemeldt, hvad nu??

Hej med jer alle sammen!
Fandt denne side via google min ven og håber at jeg poster dette indlæg på den rigtige side.

Min situation er som følger.
Er mor til 2, 27 år og bor sammen med børnenes farmand.
Har været ansat som rengøringsassistent i 2 år. Er helt og aldeles ufaglært.
For et års tid siden begyndte jeg at få smerter i ryg og lænd, men slog det hen for jeg tænkte jeg nok bare var pivet.
MEN for ca 2 måneder siden opsøgte jeg en kiropraktor via min arbejdsplads og han fortæller mig i grove træk (man har kun 10 min pr besøg) at jeg bare skal stoppe mit arbejde NU da min ryggrad er blevet S-formet, mit nakkestykke er helt lige og ikke med svaj som det skal være. Jeg er hypermobil i lænden og mit korsben og bækkenknogle er skredet fra hinanden = smerterne i lænden. Jeg går hos ham 1-2 gange i ugen og det sker flere gange at korsben og bækkenknogle skrider og smerter.
Jeg fortsætter mit arbejde med tanken om at jeg nok er udødelig og uskadelig på bedste supermand manér. Men i sidste uge, mandag, slår kiropraktoren i bordet og siger jeg skal sygemelde mig NU ellers kommer der én og gør rent for mig om et år.
Ok, den sad.
Så nu står jeg her. Jeg har gået hjemme i en uge nu og aner ikke hvad mit næste træk er.
Drømmen er at få en revalidering og blive uddannet. Men systemet er jo naturligvis ikke til at få opfyldt sine drømme?
Jeg går stadig til kiropraktor og har fået henvisning til reumatolog som jeg skal ringe til her kl 11 for at få en tid hos hende så jeg kan få en diagnose.
Men hvad nu? Jeg ved ikke engang hvad jeg egentlig vil med det her indlæg jeg føler mig bare helt på herrens mark. Har ikke været afhængig af systemet på denne måde før og er bare helt nede i et sort hul nu.
Er af personlige årsager ikke medlem af hverken akasse eller fagforening så dér er ingen hjælp at hente.

Nogle der måske har stået i samme situation?? Evt erfaringer mht revalidering?
BonnieJ er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-04-2010, 10:56   #2
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Nu har du været sygemeldt en uge og er dermed lidt på forkant med tingene (og det er rigtig rigtig godt )

Det første du skal gøre er at du skal have den tid hos remoutalog for hvad en fys og kiropraktor osv siger det tæller ikke så meget i kommunens bog ...

Hvis og når remoutalogen siger det samme til dig så skal du bede om at få kopi af dine papir (gør det til en god vane helt fra start af, få kopi af alt alle steder så er du endnu mere på forkant med tingene)

Når du har gået sygemeldt (mener det er 4 eller 8 uger ) skal du til et møde på sygedagpenge afdelingen her afleverer du alle de papir du har og fortæller at du overvejer hvordan du videre skal klare dig på det ufaglærte arbejdsmarked og at du nu tænker revalidering og hvordan de forholder sig til det, og så høre du hvad de siger og tager den derfra (og vender tilbage hertil )

Husk også på kommunen at bede om løbende aktindsigt .. og hvis ikke kommunen indkalder dig til syge opfølgning så ryk selv for det så du ikke bliver "glemt" et halvt års tid eller så for så har du lige pludselig stress på og kan ikke nå tingene
  Besvar med citat
Gammel 27-04-2010, 11:43   #3
Zania
Hvor skulle jeg ellers være
 
Zanias avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2010
Lokation: Østjylland
Indlæg: 194
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Zania er ny på vejen
hvis det er scoliose er det i al fald ikke at spøge med. Fordi jeg også er meget hypermobil, hopper mine låsninger i ryggen ikke altid ud af sig selv. Om man så må sige. Det betød en lammelse i benet i efteråret . Var indlagt, og først med hjælp fra fys kunne jeg gå igen efter ca. 4 mnd.

Jeg kan heller ikke klare rengøring! Efter 2 måneder får jeg konstant låsninger og går og humper. selv med de gode forhold for rengøring efterhånden, er der for mange vrid til mig.

Får også hold, hvis jeg løfter mere end et par kilo.

Jeg fik taget et røntgenbillede på rtg.klinikken, som viste scoliosen.
Zania er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-04-2010, 11:54   #4
BonnieJ
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 27-04 2010
Indlæg: 7
Styrke: 0
BonnieJ er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser
Nu har du været sygemeldt en uge og er dermed lidt på forkant med tingene (og det er rigtig rigtig godt )

Det første du skal gøre er at du skal have den tid hos remoutalog for hvad en fys og kiropraktor osv siger det tæller ikke så meget i kommunens bog ...

Hvis og når remoutalogen siger det samme til dig så skal du bede om at få kopi af dine papir (gør det til en god vane helt fra start af, få kopi af alt alle steder så er du endnu mere på forkant med tingene)

Når du har gået sygemeldt (mener det er 4 eller 8 uger ) skal du til et møde på sygedagpenge afdelingen her afleverer du alle de papir du har og fortæller at du overvejer hvordan du videre skal klare dig på det ufaglærte arbejdsmarked og at du nu tænker revalidering og hvordan de forholder sig til det, og så høre du hvad de siger og tager den derfra (og vender tilbage hertil )

Husk også på kommunen at bede om løbende aktindsigt .. og hvis ikke kommunen indkalder dig til syge opfølgning så ryk selv for det så du ikke bliver "glemt" et halvt års tid eller så for så har du lige pludselig stress på og kan ikke nå tingene
Nå skidt nyt jeg har først en tid hos reumatolog d 16 august! Hvad filan så i al den tid?? Åh altså....
Mange tak for rigtig godt og uddybende svar, det giver mig lidt mere overblik .
BonnieJ er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-04-2010, 11:55   #5
BonnieJ
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 27-04 2010
Indlæg: 7
Styrke: 0
BonnieJ er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Zania Se meddelelser
hvis det er scoliose er det i al fald ikke at spøge med. Fordi jeg også er meget hypermobil, hopper mine låsninger i ryggen ikke altid ud af sig selv. Om man så må sige. Det betød en lammelse i benet i efteråret . Var indlagt, og først med hjælp fra fys kunne jeg gå igen efter ca. 4 mnd.

Jeg kan heller ikke klare rengøring! Efter 2 måneder får jeg konstant låsninger og går og humper. selv med de gode forhold for rengøring efterhånden, er der for mange vrid til mig.

Får også hold, hvis jeg løfter mere end et par kilo.

Jeg fik taget et røntgenbillede på rtg.klinikken, som viste scoliosen.
Hold da op sikke en historie!!!
Håber du klarer den
BonnieJ er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-04-2010, 16:04   #6
Odenseaneren
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 26-03 2008
Indlæg: 525
Styrke: 17
Odenseaneren er rigtig godt på vej
Har du undersøgt ventetiden hos andre reumatologer?

Til mødet med kommunen kunne du måske foreslå, at de rekvirere en undersøgelse hos reum. - de kan nemlig betale sig fra en hurtigere tid
Odenseaneren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-04-2010, 23:31   #7
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Der er over 3 mdr ventetid hos reumatologer.
Muligvis længere på sygehus.
jeg ville afvendte, idet ordentlig behandlig/faglighed er vigtig.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-04-2010, 07:57   #8
bONNIE
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 13-03 2010
Indlæg: 69
Styrke: 15
bONNIE er ny på vejen
Hej

Du kan prøve på et privathospital, der har de også reumatologer.
Jeg har været hos en på arresødal i Frederiksværk, der er et par
dages ventetid, og der er god og grundig behandling.

Hilsen Bonnie
bONNIE er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-04-2010, 08:03   #9
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Jo, men har man en diagnose der kræver medicinsk behandling, skal man ind under sygehusregi.

Ved ikke hvad forskellen er, men på sygehus har de en større faglig ekspertisk, især der hvor disse sygdomme er vanskelig at diagnostisere.
Man kan således recikere, at få at vide at man ikke fejler noget, hvilket jo er katastrofalt, da man så stopper undersøgelse af den vej, før måske år senere.
VH Popiae

Sidst redigeret af popiae; 28-04-2010 kl. 08:06.
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-04-2010, 09:55   #10
BonnieJ
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 27-04 2010
Indlæg: 7
Styrke: 0
BonnieJ er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Odenseaneren Se meddelelser
Har du undersøgt ventetiden hos andre reumatologer?

Til mødet med kommunen kunne du måske foreslå, at de rekvirere en undersøgelse hos reum. - de kan nemlig betale sig fra en hurtigere tid

Ja de andre reu jeg har tjekket hos der er vente tiden så lidt kortere at jeg hellere vil vente på førstevalget. Den der har tidligst tid er d. 6 august.
BonnieJ er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Sygemeldt og nu Gravid ?? Hvad sker der nu ????? Anja-10 Din historie 15 28-10-2013 00:54
Sygemeldt på kontanthjælp hvad må man Forsyg Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 6 28-07-2013 23:30
Sygemeldt igen, hvad skal der ske nu? krizzer85 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 23 18-12-2011 18:16
Hvad må du som sygemeldt på ledighedsydelse tumnus Spørgsmål ang fleksjob 9 17-11-2010 22:33
Hvad nu - sygemeldt fra anden aktør... Etta Spørgsmål ang fleksjob 7 21-05-2008 15:40




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:13.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension