K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-11-2010, 00:36   #1
Leduce
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-04 2010
Lokation: gladsaxe
Alder: 45
Indlæg: 233
Styrke: 15
Leduce er ny på vejen
Hvad er en special læge erklæring??

hej allesammen ..

ville lige høre jer med de kloge hoveder

Kommunen har bedt min psykiater om en special læge erklæring ..
Og jeg har fået en tid hos ham på onsdag ..
hvad går sådan en ud på .??

er det fordi der skal skrives mere om mig end de udtalelser han allerede givet dem? skal det uddybes mere ?

sagsbehandleren sagde noget om at jeg så havde mere på skrift så jeg ikke endte ud i endnu en arbejdsprøvning der gjore mig mere syg end jeg var .(det skete sidste gang)

vil bare gerne være lidt forberedt ..
synes ikke rigtig jeg kan finde noget om hvad det egentligt er ..

pfh Tak
Leduce er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-11-2010, 00:48   #2
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
http://www.ppclinic.dk/Psykiatrisk-v...6ring.132.aspx

http://www.ppclinic.dk/Mere-om-PPmatch.128.aspx
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-11-2010, 00:51   #3
Hannepanne
Hvor skulle jeg ellers være
 
Hannepannes avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-03 2009
Indlæg: 117
Styrke: 16
Hannepanne er ny på vejen
Hej Leduce
Mon ikke det er en status bedømmelse?
Jeg har fornyligt fået lavet en,- faktisk næsten med ens ordlyd som din som begrundelse for at anmode om den

Min læge kender mig særdeles godt, både mine ressourcer og mine barrierer. Alligevel havde vi en lang samtale netop med henblik på denne bedømmelse. Jeg er super godt tilfreds med det beskrevne, og det stemmer også overens med fleksjob konsulentens billede. Så vi er alle 3 enige

Så din forberedelse er vel afhængig af hvor godt lægen kender dig?
Jeg havde dog endnu en gang (forsøgt) gjort mine problematikker klart for mig selv, samt ønsker og tanker for fremtiden.

PØJ PØJ
Hannepanne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-11-2010, 01:53   #4
Leduce
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-04 2010
Lokation: gladsaxe
Alder: 45
Indlæg: 233
Styrke: 15
Leduce er ny på vejen
Hannepanne :

jo min psykiater kender mig meget godt ..jeg har et rigtig godt forhold til ham ..og han støtter mig utrolig meget ..

vi er begge enige om hvad der skal til for at jeg får noget ro i mit liv..
Han kæmper for min sag og kender alt til mit liv og mine nedture..
Leduce er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-11-2010, 01:54   #5
Leduce
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-04 2010
Lokation: gladsaxe
Alder: 45
Indlæg: 233
Styrke: 15
Leduce er ny på vejen
karo : 1000 tak for links
Leduce er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-11-2010, 08:02   #6
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Hvis din psykiater mener, at du er for dårlig til en arb.prøvning, så bør h*n skrive, at afprøvning er kontraindiceret (at det er skadeligt for dig).

Psykiateren må ikke udtale sig om hvorvidt du bør have fleks eller fp.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-11-2010, 09:14   #7
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Leduce,

Jeg har indtil videre siden 2007 fået lavet 3 psykiatriske special lægeerklæringer, 2 af dem under min ftp. sag, men ingen af dem af min egen psykiater (indtil videre ?!). Håber dog ikke at jeg skal have lavet flere for det kan være en ordentlig mundfuld.

Godt for dig at det er din egen psykiater der skal lave en erklæring på dig. De går jo helt tilbage til barndommen og beskriver opvækst, familie relationer, skole liv, arbejdsliv osv. Dem jeg har fået lavet er ca. 2 - 4 sider lange og munder ud i en konklusion fra psykiaterens side af. Ofte har kommunen stillet nogle spørgsmål til psykiateren, som fx. prognose for fremtiden, evt. skånebehov osv. osv. Psykiaterne har altid læst dette op for mig også. De fleste gange er de kommet frem til at der ikke er nogle skåne behov, idet jeg bare ikke skal på arbejdsmarkedet.

Ingen af erklæringerne eller de status rapporter jeg i øvrigt har fra min egen psykiater skriver noget om ftp. eller fleks, dog kommer de ind på funktions evnen, altså min evne til at klare min hverdag, hvad jeg magter og ikke magter mm.

Som Vovse skriver er det en super idé hvis din psykiater kunne skrive, at du ikke bør/MÅ komme i arbejdsprøvning da dette højst sandsynligt vil kunne forværre dit helbred, hvorved han er nødt til at kontraincidere dette.

Måske kunne du også få din psykiater til, at maile dig special læge erklæringen inden han sender den til kommunen, så du kan "nå at mene noget", som min psykiater skrev ved hans seneste status rapport.

Held og lykke med den på onsdag, igen skønt for dig at det "bare" er ved din egen psykiater, så du ikke skal bruge kræfter på at en anden skal lære dig at kende.

Kh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-11-2010, 09:33   #8
Stonie
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 26-05 2010
Lokation: Værløse
Alder: 60
Indlæg: 167
Styrke: 14
Stonie er ny på vejen
Wink Nærmest hyggeligt

Ville bare lige sige at min oplevelse hos den Psykolog jeg blev henvist til af min SB var yderst positiv.
Jeg skulle fortælle lidt om mig selv, helt fra barnsben. Om familieforhold, om uddannelse, om div. arbejder. Det tog en times tid og han var en rigtig rar person.
Jeg er ellers en person der altid har syntes at alt det der hjernevrideri er åååååndsvagt.
Han skrev en fin rapport og fik en masse ting med.
Eneste negative oplevelse i.f.m. konsultationen var at jeg fik en parkeringsbøde
__________________
"Du er ikke syg nok til at få Førtidspension"....
"Nej, men det bliver jeg inden jeg er færdig med jer"
Stonie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-11-2010, 01:30   #9
Leduce
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-04 2010
Lokation: gladsaxe
Alder: 45
Indlæg: 233
Styrke: 15
Leduce er ny på vejen
vovse: nej det ved jeg godt han ikke må udtale sig om
jeg ved han skriver at jeg ikke må ud i noget(han er stadig sur over at de fik mig så langt ned at han ikke følte han selv kunne redde mig op igen,han ville indlægge mig dengang)

EE : hold da op helt tilbage til barndom og frem..lyder som at jeg skal have en kæmpe lur når jeg kommer hjem ,,mange tak for dit indlæg

stonie : den skulle du sende til kommunen det er bare så surt sådan noget..

I mit afslag på ftp skrev de at de ikke synes der var nok dokumenter fra mine arbejdsprøvninger..pga sygdom ..men ja jeg havde jo tralvt med at falde ned i mit hul..
jeg tør bare slet ikke at komme i en arbejdsprøvning igen..det kostede mig en diagnose oven i,,og næsten en indlæggelse.
om jeg så skal være på kontant hjælp mange år endnu..mit helbred vil jeg ikke forhandle med. Ender bare med at miste migselv.
Leduce er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-11-2010, 09:26   #10
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Leduce Se meddelelser
vovse: nej det ved jeg godt han ikke må udtale sig om
jeg ved han skriver at jeg ikke må ud i noget(han er stadig sur over at de fik mig så langt ned at han ikke følte han selv kunne redde mig op igen,han ville indlægge mig dengang)

EE : hold da op helt tilbage til barndom og frem..lyder som at jeg skal have en kæmpe lur når jeg kommer hjem ,,mange tak for dit indlæg

stonie : den skulle du sende til kommunen det er bare så surt sådan noget..

I mit afslag på ftp skrev de at de ikke synes der var nok dokumenter fra mine arbejdsprøvninger..pga sygdom ..men ja jeg havde jo tralvt med at falde ned i mit hul..
jeg tør bare slet ikke at komme i en arbejdsprøvning igen..det kostede mig en diagnose oven i,,og næsten en indlæggelse.
om jeg så skal være på kontant hjælp mange år endnu..mit helbred vil jeg ikke forhandle med. Ender bare med at miste migselv.
Ja det er bare med at holde fast i at du ikke skal i arbejdsprøvning, igen er det godt at det er din egen psykiater der skal skrive. Fx. da jeg skulle til min anden special pskiatrisk udredning 2 år efter den første, der forbedredte jeg mig på at sige at jeg altså ikke kunne holde til de godt 2 ½ time som den første havde taget.

Så til andre der skal til sådanne udredninger også ; lad være med at "holde ud", sig til lægen af I har brug for en pause hvis det kommer til at blive for hårdt. De vil jo derved også bedre kunne se hvad man kan magte, så lad være med at stå igennem, men sig hvis I har brug for en pause under samtalen.

Leduce, held og lykke med din på onsdag, det skal jo nok gå.

Kh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
special-læge erklæring mortilm Alt det andet 14 16-04-2012 20:02
Psykiatrisk special læge erklæring jasch Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 65 13-01-2012 07:10
Navnet på en special læge simeling Alt det andet 0 29-09-2010 20:35
Neuropsykolog? neurologisk special læge ? carisma Alt det andet 3 25-11-2009 18:26
Special læge inden for kommunen??? Annemette Spørgsmål ang fleksjob 15 10-08-2009 03:17




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:22.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension