K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-12-2009, 02:53   #1
mrbonn
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 18-10 2008
Lokation: Holstebro
Indlæg: 7
Styrke: 0
mrbonn er ny på vejen
Lønrefusion eller løntilskud

Hej,
Jeg er lige på vippen til at få mit Flexjob godkendt. Jeg har derfor haft en god snak med min chef om en forhåndstilkendegivelse som kommunen gerne ville have, er der nogen der ved hvordan den ser ud?

Mit andet spørgsmål er, kan man få sit flextilskud som en tilskud direkte fra kommunen, uden om virksomheden, så virksomheden betaler deres del og Kommunen betaler deres del til mig istedet for til firmaet?

Mit firma er meget, meget stort og dermed har de meget stive IT systemer, man er lidt i tvivl om HR systemerne kan finde ud af at håndtere at jeg er fuldtidsansat og så tælle mit "headcount" ned tilsvarende refusionen, derfor vil de gerne at jeg i systemerne står som f.eks. 1/3 ansat, men så udbetaler de også kun 1/3...
mrbonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-12-2009, 06:17   #2
mijanse
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2007
Indlæg: 24
Styrke: 17
mijanse er ny på vejen
jeg tror ikke man kan ansættes på den måde du beskriver. det er sådan at virksomheden skal betale hele lønnen til dig som var du på fuldtid og de får så refusion fra kommunen. men du kan da selvfølgelig spørge om det er muligt men jeg tvivler på det.

en forhåndstilkendegivelse blev i mit tilfælde lavet ved at min kontaktperson som j havde sendte min arb plads nogle papirer som så skulle underskrives og vi havde et møde sammen med min chef.
senere havde vi et møde med chef, kontaktperson og en fra min fagforening da vi skulle aftale løn og lave de endelige ansættelses papirer
mijanse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-01-2011, 08:20   #3
john2kin
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 18-01 2011
Indlæg: 1
Styrke: 0
john2kin er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af mijanse Se meddelelser
jeg tror ikke man kan ansættes på den måde du beskriver. det er sådan at virksomheden skal betale hele lønnen til dig som var du på fuldtid og de får så refusion fra kommunen. men du kan da selvfølgelig spørge om det er muligt men jeg tvivler på det.

en forhåndstilkendegivelse blev i mit tilfælde lavet ved at min kontaktperson som j havde sendte min arb plads nogle papirer som så skulle underskrives og vi havde et møde sammen med min chef.
senere havde vi et møde med chef, kontaktperson og en fra min fagforening da vi skulle aftale løn og lave de endelige ansættelses papirer
godt din historie lyder for mig kompleks og interessant, jeg vil rådføre sig med min ven, som har en dyb viden om sådanne ting
__________________
Test King , Test King , Test King , Test King
john2kin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-01-2011, 09:59   #4
Jørgine
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2009
Indlæg: 491
Styrke: 16
Jørgine er ny på vejen
Det er lige netop sådanne ordninger, der ville fremme virksomheders interesse for at oprette flexjobs.

Virksomheden afregner for de timer, flexjobberen er i arbejde. Refusionen kommer fra kommunen - direkte ind på flexjobberens konto. Flexjob med løntilskud ville være et fint navn til ordningen.

Administrationsmæssigt ville det være nemt, både for virksomhed og kommune.

Om det kan lade sig gøre, ved jeg ikke - men måske noget, folket bag den kommende reform skulle kikke på?

Jørgine
Jørgine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-01-2011, 12:07   #5
sibt
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 23-08 2010
Indlæg: 164
Styrke: 0
sibt er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Jørgine Se meddelelser
Det er lige netop sådanne ordninger, der ville fremme virksomheders interesse for at oprette flexjobs.

Virksomheden afregner for de timer, flexjobberen er i arbejde. Refusionen kommer fra kommunen - direkte ind på flexjobberens konto. Flexjob med løntilskud ville være et fint navn til ordningen.

Administrationsmæssigt ville det være nemt, både for virksomhed og kommune.

Om det kan lade sig gøre, ved jeg ikke - men måske noget, folket bag den kommende reform skulle kikke på?

Jørgine
Dèn tror jeg ikke på, at det ville være nemt for både virksomhed og kommune.

Hvad med feriepenge og søgne/helligdagsbetaling f.x? Og hvad med bidrag til forsikringsordninger? Til ATP? Alt det skal så også deles op, så arbejdsgiver betaler en del og kommunen en del.

Foruden at løntilskuddet max. kan udgøre MINDSTELØNNEN inden for et område. Trods alt er det de færreste der arbejder for en fastsat overenskomstmæssigt mindsteløn, rigtig mange fleksjobbere får forhandlet sig frem til en løn der ligger OVER mindstelønnen og på samme trin som ikkefleksjobbere. Ved at dele det op, så ender man samlet med at få mindre udbetalt i langt de fleste tilfælde. Meningen b.la med fleksordningen og løntilskud var jo ikke at forringe lønnen for fleksjobbere.

Deler man det op, så ville det have betydet for mig personligt at jeg for de arbejdstimer arbejdsgiver betaler for ville have en timeløn på ca. 145 kr. og for de timer kommunen betaler for, ville jeg have den overenstkomstmæssige mindsteløn på 102 kr. jeg vil næppe tro at arbejdsgiver for at kompensere vil give mig en højere timeløn end dem jeg arbejdede med, selv om det i sidste ende ville blive det samme. Arbejdsgiver vil have et forklaringsproblem over for andre ansatte, som i forvejen ikke helt forstår hvorfor jeg skulle have fuld timeløn for timer jeg ikke arbejder.

Jeg tror også på, at rent administrativt vil det blive meget dyrt med en opdeling, når både arbejdsgiver og kommune skal administrere en løndel hver for sig, med feriepenge, ATP, pension, forsikringer - hvad med skat? Hvem skal have hovedkortet og hvem skal have bikortet.

Men allermest er jeg bange for, at en opdeling vil have den effekt at fleksjobbere ikke får muligheden for at forhandle en løn over mindstelønnen.
sibt er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Løntilskud LINGLING Dit og Dat 4 11-01-2013 06:51
Job med løntilskud Abraxus Politik og Samfund 3 14-12-2012 11:01
praktik, flex eller løntilskud? joey Alt det andet 4 06-01-2010 14:35
Løntilskud Lars Dubo Spørgsmål ang fleksjob 1 15-12-2008 19:26
Løntilskud? Fiselback Spørgsmål ang fleksjob 4 28-07-2008 12:17




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:10.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension