K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-11-2012, 22:35   #11
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
du får ikke pension fordi du sandsynligvis har kræft og er i udredning.
håber det ikke. det gøre mig ondt og hører

først når din tilstand er vurderet varigt nedsat og din arbejdsevne er vurderet ubetydelig
eller du har kort levetid. før kan du ikke tilkendes pension

er meget ked af og sige det,

men ja du skal bede om en telefon samtale
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-11-2012, 22:50   #12
søsser98
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-02 2012
Lokation: jylland
Indlæg: 542
Styrke: 13
søsser98 er ny på vejen
Min tilstand er i forvejen varig -stabil og nedsat til det ubetydelige med den diagnose jeg har i forvejen emfysem og nu kommer det andet oveni . Skal jeg opereres nedsættes lungefunktions yderligere (de ved endnu ikke om de tør dette ) og stråler kan de ikke give pga emfysem da det blir alt for forværet så det ser rigtig skidt ud uanset hvad der vælges . så den nedsatte funktion der er iforvejne bliver kraftig forværet og den ubetydelige arbejdsevne er reduceret til lig med == 0 fremover så der er ikke noget at tale om de skal som de har fået besked på af speciallæge vente til lægerapport fra sygehus forlægger

Når man på regionens sygehus begynder at holde konference omkring kommunens behandling af mig så står de i et dårligt lys - de har aldrig i deres tid på sygehuset set noget lignende . Og for at det ikke skal være løgn så har de også holdt møde om det samme på det lokale sygehus jeg kommer fra så jo jeg ved jeg er berettiget til Pension


ud over dette så har sygehuset nu sørget for jeg får min medicin (sygehus har udlevet den til mig )som kommunen gentagne gange har afvist at hjælpe med da jeg ikke selv kan klare det økonomisk. sidste afvisning var med begrundelse at jeg kunne afmelde tv-tlf og internet så kunne jeg klare det med rest 1880 kr at leve for

Sidst redigeret af søsser98; 07-11-2012 kl. 22:56.
søsser98 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-11-2012, 23:16   #13
Jenzen
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 28-07 2012
Indlæg: 11
Styrke: 12
Jenzen er ny på vejen
Håber det allerbedste for dig , og lad dig ikke slå ud af kommentarer om at du ikke kan få FB , bare fordi du muligvis er syg , , indehaver af den kommentar har jo brugt adskillige år på Fb , og er nu endelig blevet indstillet . Det tidsspille er vi ikke alle i besiddelse af .
Jenzen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-11-2012, 23:20   #14
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af søsser98 Se meddelelser
De kommer ikke ind i mit hjem de kan bare komme på sygehuset hvis der er mere de vil
Skriv til kommunen, at du desværre ikke er i stand til at møde op til mødet den og den dato og, at du af personlige årsager ikke er interesseret i, at afholde mødet i dit hjem.

Men, at du gerne deltager i et telefon-møde (eller hvad man nu kan kalde det) og, at de ellers er velkomne til, at komme og afholde mødet med dig mens du er på hospitalet, og oplys tidspunkt for dit hospitalsophold.

Send det så du får kvittering på mail'en, eller få en til at aflevere det ved skranken i jobcenteret, mod kvittering selvfølgelig.

Så vil du kunne bevise, at du har været samarbejdsvillig.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-11-2012, 23:23   #15
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Jenzen Se meddelelser
Håber det allerbedste for dig , og lad dig ikke slå ud af kommentarer om at du ikke kan få FB , bare fordi du muligvis er syg , , indehaver af den kommentar har jo brugt adskillige år på Fb , og er nu endelig blevet indstillet . Det tidsspille er vi ikke alle i besiddelse af .
hold da op, fordi du selv kæmper med kommunen, skal du absolut ikke begynde med person angreb.

man får ikke bare pension uden videre, folk har kæmpet i 15 år og mere
her på k10

jeg skriver bare at ens tilstand skal være vurderet varigt nedsat og uden behandlingsmuligheder og ens arbejdeevne skal være vurderet til det ubetydelig.
det sker ikke på 14 dage, men i gennemsnit 5-6 år og efter den 1.1.2013
måske langt over 20 år
jeg skriver absolut ikke hun ikke kan få pension

men kender ikke grunden til kommunen ikke vil tilkende den
men det er bare blivet hammer svært og få tildelt
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-11-2012, 10:48   #16
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej Søsser98

Først min medføelelse omkr. du ud over din primær sygdom, nu afventer svar på om yderligere sygdom af også svær grad.

Umiddelbart kan det virke, som der enten ikke er ordentlig hul igennem til SB el. at SB vælger at være kommunens mand i økonomisk forstand, og derved gør din sag mere kompliceret end nødvendig, men ikke mindst udfører sit arbejde på en måde, hvor du ikke bliver bebyrdet yderligere. Du har jo nok at slås med.

Du skriver flg.:

Citat:
Min tilstand er i forvejen varig -stabil og nedsat til det ubetydelige med den diagnose jeg har i forvejen emfysem og nu kommer det andet oveni .
Du må fastholde at emfysem er din primære sygdom, som efter dit skriv virker afklaret omkr. varighed og nedsat funktionsnvieau til det ubetydelige. Nu kender jeg ikke meget til disse sygdomme og deres komorbitet, men jeg tror det er væsentlig for dig, at du får en udtalelses fra enten prak.læge el. behandlende speciallæge, at hvis du har kræft (håber der er håb endnu for negativt resultat på dette), og en efterflg. operation ikke kan helbrede din emfysen.

Det virker til, at du er røget ind i de fordomme der florere i en stor grad indenfor SDP-system, at hvis man får en anden tilstødende sygdom, og kan helbredes for denne så vupti forsvinder primære sygdom, og man får en forbedret arbejdsevne. At dette er idioti er klart for mange, også indenfor den lægevidenskabelige verden. Det er derfor væsentlig for din sag fremover, at du selv fastholder dette, når der hældes vand på møllen omkr. dette fatamorganasyn.

Det virker til, at du heldigvis har en yderst forståelig sygehusafdeling for din svære og komplekse helbredssituation. Det er rart at læse, at der findes menneskelighed og ikke mindst forståelse. Og hjælp til medicin. Måske kunne du få dem til at skære det ud i pap for SB/JC, og når du har dette papir ville jeg srkive til Jobcenterchefen, sende kopi til Beskæftigelsesdirektør, hvor du gør opmærksom på, at din SBs opfølgning, herunder sagsbehandling tendere i bedste fald inkompetence og værste fald chikane (find andet ord - jeg bliver bare noget harm). Dette på baggrund af du, så vidt jeg kan læse, har haft møde for nylig, hvor du har lagt kendsgerninger omkr. din helbredssituaiton på bordet, men derpå igen vil have et møde i en meget svær tid for dig, og som synes uden formål, idet du efter lovgivning skal informere, når der sker noget nyt i din sag, men at du afventer dette og derpå vil informere dem.

Hvis dine papirer allerede siger: varig og ubetydelig funktionsevne, behandlingsmulighederne udtømte hvad angår emfysem, yderligere arbejdsprøvning formåløst . el. arbejdsprøvning kontraindikeret ect. ville jeg selv overveje, at ansøge efter § 17 inden jul, alene på din emfysem. Men jeg kender ikke din sag godt nok. Og væsentlig er igen, at du får papir at din emfysemsygdom alene har disse meldinger fra lægerne.

Hold tæt kontakt m. din prak.læge, hold denne informeret dels omkr. sygehus og dels omkr. hvordan det belaster dig yderligere omkr. den måde din SB laver sagsbehandling.

Masser af hilsner og ønske om mere ro for dig i denne svære tid.

Gunvor
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-11-2012, 16:00   #17
tumnus
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2007
Indlæg: 696
Styrke: 18
tumnus er ny på vejen
hvis man er der hvor man søger pension, burde man kunne slippe for samtaler hver 3. måned - men self. skal de holdes fast og vide hvor man er i sin sag.

Jeg var sygemeldt i 3½ år på først i job og siden ledighedsydelse.

jeg var max til 5 samtaler, de sidste 2 år har jeg været 2 gange ved en vikar.

jeg har haft sagsbehandler hjemme og holde møde ved mig for flere år siden - det var for mig en rigtig god fornemmelse, da jeg pludselig var på hjemmebane
tumnus er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Samtale med jobkonsulent KatrineB Spørgsmål ang fleksjob 29 02-09-2012 20:13
erfaring til samtale Pernile Alt det andet 9 19-04-2012 09:50
Samtale Skade2006 Alt det andet 17 17-02-2010 17:11
til samtale Jens Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 17-12-2005 12:03




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:55.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension