K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-01-2012, 17:28   #1
Vejleq31
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 05-07 2011
Indlæg: 12
Styrke: 13
Vejleq31 er ny på vejen
Exclamation :( Kan slet ikke forstå det her ... Kan nogen hjælpe?..

Jeg har tidligere skrevet herinde, jeg har været sygemeldt i 1 1/2 år og jeg har nu været i jobprøvning i 1/2 år i et fitnesscenter som jeg er utrolig glad for. Jeg har en kronisk tarmsygdom colitis ulcerosa hvor jeg desværre dagligt oplever voldsom nedsat energi. Derudover har jeg en svær colon med afføringsmønster der hedder 8 gange dagligt oveni min colits... Min speciallæge har skrevet at jeg har en relativ fredelig colitis med bivirkninger der ikke kan behandles ej heller medicinsk men som jeg skal lære at leve med. Min egen læge har udtalt at jeg har nedsat varig erhvervsevne og at jeg ikke må udsættes for pres og stress yderligere i hverdagen og at jeg kan arbejde 20 timer... samt at der ikke kan gøres mere fra ham af behandlings mæssig i forhold til min sygdom/bivirkninger. Min sagsbehandler fra en daghøjskole har sammen med min chef på arbejdspladsen udarbejdet en vurdering af hvor effektiv jeg er på de 20 timer og har sat en procent på 70-75%
Idag har jeg så været oppe på teammødet på kommunen hvor min sagsbehandler siger at jeg kan raskmeldes da min colitis er stationær... Jeg skal til møde med hende imorgen - jeg sagde til hende om hun overhovedet havde læst mine journaler? Jaa altså vil du gerne have at jeg snakker med nogen andre omkring det også inden imorgen siger hun?

ARGH!

Jeg er så lost her hvad er mine udsigter? Alt er dokumenteret og jeg har kæmpet så meget det sidste halve år - min sagsbehandler fra daghøjskolen mener at jeg skal stilles til et flexjob men det mener kommunen bestemt ikke...

Hjælp
Vejleq31 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-01-2012, 17:38   #2
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Jeg vil da også umiddelbart vurdere dig til at være i kategorien for fleksjobbere, og der skal du da helt klart sige til hende.

Man skal tilbydes fleksjob når:
"§ 70. Jobcenteret giver tilbud om fleksjob til personer, som ikke modtager førtidspension efter lov om social pension eller lov om højeste, mellemste, forhøjet almindelig og almindelig førtidspension m.v., og som ikke kan opnå eller fastholde beskæftigelse på normale vilkår på arbejdsmarkedet.
Stk. 2. Fleksjob kan først tilbydes, når alle relevante tilbud efter denne lov samt andre foranstaltninger, herunder eventuelt forsøg på omplacering på arbejdspladsen, har været afprøvet for at bringe eller fastholde den pågældende i ordinær beskæftigelse. Undtaget herfra er tilfælde, hvor det er åbenbart formålsløst at gennemføre de nævnte foranstaltninger forud for visitationen.
"

Taget fra Lov om en Aktiv Beskæftigelses indsats

De må ikke bare stoppe din ydelse uden at de har taget op til overvejelse om du er kandidat til revalidering, fleksjob eller førtidspension.

Her skal de anvende "arbejdsevnemetoden" herunder ressourceprofilen, udtalelser fra læger, jobkonsulenter og arbejdsprøvninger og lignende.
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-01-2012, 17:53   #3
Vejleq31
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 05-07 2011
Indlæg: 12
Styrke: 13
Vejleq31 er ny på vejen
Tak Ricky ...

Ja jeg må indrømme jeg føler mig helt kørt over pt - må tage det med ned på kommunen imorgen...

Tak for hjælpen
Vejleq31 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-01-2012, 19:11   #4
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Du siger bare til hvis der er mere...!
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kan ikke forstå det ChrisJ Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 11 21-01-2013 22:13
Forstår ikke brev mht ferie-håber nogen kan hjælpe? Sanne33 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 17 14-10-2012 21:44
Er der slet ikke nogen hjælp at hente? Zweetz Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 19 22-04-2011 19:29
Jeg kan jo i virkeligheden slet ikke... mumle_mund Dit og Dat 11 30-07-2008 23:54




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:33.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension