K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-08-2010, 10:48   #1
Alberte
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 16-08 2010
Lokation: Fyn
Indlæg: 2
Styrke: 0
Alberte er ny på vejen
Ny forvirret bruger.

Hej allesammen.
Jeg er ny bruger i dette spændende forum.
Jeg er i den situation, at jeg har for et års tid tilbage, fik konstanteret gigt i mine knæ. Jeg har været under kniven og til diverse kontrol, og har af de sidste 2 ortupædkiruger fået afvide, at man ikke kan stille mere op. Ingen behandlinger kan hjælpe, jeg skal lære at leve med mine smerter. Jeg har afprøvet medicin og diverse smertestillende, uden den mindste virkning.

Jeg er pt arbejdsledig, og skal i følge reglerne, søge og søge.
Problemet er bare, at jeg søger stillinger, som jeg ved jeg ikke kan magte. Jeg lider af så mange smerter, som naturligt også påvirker søvnen negativt, og er samtidig møg nervøs for systemet. For som det ser ud, står jeg jo ikke til rådighed for arbejdsmarked. Jeg magter simpelthen ikke et job.

Mine spørgsmål er så, Hvordan griber jeg det hele an ? Skal siges, at jeg ringede til egen læge idag, og bad om en samtale vedr. alt det her, men kunne først komme til onsdag eftermiddag.
Skal jeg evt tage kontakt til en socialrådgiver på min fagforening eller hvad skal jeg ? Er også bange for, at fagforeningen så mener, at jeg slet ikke har stået til rådighed, også har vi balladen. . .

Jeg er i syv sind, og meget forvirret og ked af det. Aner ikke hvem jeg skal hendvende mig til eller gøre.
Håber måske at jeg kan finde lidt hjælp herinde.
På forhånd tak.
Alberte er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-08-2010, 10:54   #2
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Der er mange ting i det her for der findes jo en del job som man måske nok kunne lave med dårlige knæ så det måske er en revalidering der skal laves eller noget ...

Jeg ville først tage en snak med læge inden jeg begynder at inddrage andre i det få at vide af din læge nøjagtigt hvordan fremtiden ser ud hvad formodes du at kunne og hvad mener du selv du kan , hvordan påvirker dine smerter dig osv osv ..

Og det er jo noget kun du og lægen sammen kan finde ud af , når det så er gjort og hvis det bliver relevant med feks en revalidering så skal du have fat i sagsbehandler på kommunen og først derefter ville jeg give besked til fagforeningen , formoder du er på dagpenge og jeg ville ikke før det var allerersidste udkald sige noget til dem om at du ikke magter et job , for ja det kan være du ikke magter alle job men før end du feks er arbejds prøvet osv og det er kommet frem at du ikke magter det og det og det, ja så vil jeg da sige at du handler i god tro, du vil altid kunne henholde dig til at du troede at du kunne og kommer jobbet ja så kan man jo prøve og holder det ikke så kan man sygemelde sig og så tage den derfra men at melde ud nu og her til fagforening og kommune at du ikke kan det ville jeg nok ikke gøre...

Så først din læge og alt efter hvad i finder ud af så er det næste skridt jeg ved ikke hvor ny opereret du er og hvor stor indvirkning det har af resten af din krop og dit hovde så derfor ... læge først og så et skridt af gangen
  Besvar med citat
Gammel 16-08-2010, 11:00   #3
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Hvad lever du af nu er du visitret til flex eller på sygedagpenge

jeg kender ikke § men fo dem der skal hjælpe dig vil nok vide lidt mere om din sag og forløb bare i korte træk .

Velkommen til jeg er selv glad for k10

jeg ser lige Hejdi kom mig i forkøbet her er altid hjelp at hente
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-08-2010, 11:13   #4
Alberte
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 16-08 2010
Lokation: Fyn
Indlæg: 2
Styrke: 0
Alberte er ny på vejen
Tak for svarene. Ja jeg er på almindelige dagpenge, men står jo i realiteten ikke til rådighed. Jeg er indkaldt til rådighedsmøde her på fredag, er vildt nervøs.
Men når man står i fagforening, er det så ikke via dem, at man evt kan gå vidre ned sagen. Læste nemlig på deres hjemmeside, at deres sagsbehandlere rådgiver og hjælper med evt pensionssager.
Jeg er vildt rundtosset lige nu, og har det svært med, hvis jeg ikke kan gøre noget videre, før jeg skal til læge onsdag . . .
Alberte er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-08-2010, 13:52   #5
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Du har ret mht fagforeningen... en rigtig god medspiller at have på sidelinjen, så kontakt du endelig bare dem
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-08-2010, 11:58   #6
Jan69
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-04 2007
Indlæg: 28
Styrke: 18
Jan69 er ny på vejen
Tag konsekvensen og kom videre

Du står ikke til rådighed, så tag konsekvensen og forlad dette system for at komme videre.

Så kan du komme igang med at køre hele møllen igennem, der ender med flex eller FP.

Der er ikke andet at gøre, med mindre du kan blive helbredt.
Jan69 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Forvirret? Jo tak... Mumrik Spørgsmål ang fleksjob 14 29-11-2011 11:03
Forvirret... challe Alt det andet 8 29-05-2011 22:55
Så forvirret! Spørgeren Alt det andet 2 25-02-2011 15:07
ny og forvirret... jeanet1192 Alt det andet 12 07-02-2011 13:15
Forvirret........ Yasmin Din historie 0 21-08-2008 11:32




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:27.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension