K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-02-2011, 21:07   #271
tlf_dame
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 22-10 2010
Lokation: Halsnæs kommune
Indlæg: 383
Styrke: 14
tlf_dame er ny på vejen
Hejsa EE

Mine luftvejsproblemer stammer fra astma og KOL denne stammer fra min alt for tidlige fødsel og så hjælper det jo ikke på det, at jeg er ryger og det akn jeg slet ikke slippe på nuværende tidspunkt.

Jeg spurgte hen for ca. en uge siden og hun sagde, at det var for at se om jeg evt. kunne få et fleksjob eller hvad der ellers kan findes på, men jeg må da indrømme, at jeg er lidt nervøs for resultatet, når jeg ikke kan klare mere end de 2- 3 timer dagligt.

Knuzzz
tlf_dame er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-02-2011, 21:15   #272
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Td,

Er du nervøs for førtidspension ? Er det det der presser dig ?
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-02-2011, 21:21   #273
tlf_dame
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 22-10 2010
Lokation: Halsnæs kommune
Indlæg: 383
Styrke: 14
tlf_dame er ny på vejen
hejsa EE

Nej det er jeg bestemt ikke, tværtimod da... men det er vist utopi at håbe på det, idær når SB i sdp udtaler, at det aldrig vil komme på tale
Jeg ved ikke hvad der har udløst det, men selvfølgelig, er det klart at jeg er rigtig meget påvirket af hele det forløb, jeg har/er igennem.

Knuzzz
tlf_dame er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-02-2011, 21:32   #274
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Ja selvfølgelig, men et er sygedagpenge og noget andet er kontant hjælp, desværre, du skal bare sørge for at blive afklaret på sidstnævnte.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-02-2011, 21:46   #275
tlf_dame
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 22-10 2010
Lokation: Halsnæs kommune
Indlæg: 383
Styrke: 14
tlf_dame er ny på vejen
Hejsa igen igen EE

Åhhh ja, der er dælme en kæmpestor forskel på de 2.... det er faktisk uhyggeligt, at man blver straffet på den måde, når man også har flere sygdomme, at slås med i forvejen

Knuzzz
tlf_dame er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-02-2011, 22:06   #276
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Hej Td,

Luftvejsproblemerne kan jo også være stress, men du bør dog få undersøgt om det kunne være noget andet.

Mht. opfølgning ved kh., der ville jeg blot bede om en tidshorisont for hvad der skal ske efter din arbejdsprøvning, der slutter i april. Mange på kh. ser ud til at komme i den ene aktivering efter den anden og det skulle jo nødig ske for dig. Derfor spørg til hvad formålet er, hvor du er i forhold til det ene eller det andet og hvad der skal ske efter flg. Det skader jo ikke.
netop fordi man ikke er lægelig afklaret og ens tilstand er dømt varig
så kan den ene arbejdsprøvning efter den anden ikke bruges
jeg må ikke arbejdsprøvs før min psykiater har sagt god for det
alså min tilstand skal være varig og stabil
så jeg har lavet en aftale med min sagsbehandler om at jeg først skal i arbejdsprøvning når min tilstand er dømt varig
min sagsbehandler sagde direkte at det vil være omsomst at sende mig i arbejdsprøvnig
for den vil ikke kunne bruges, hvis nu jeg skulle få det bedre
alså min psykiske tilstand
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2011, 11:13   #277
tlf_dame
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 22-10 2010
Lokation: Halsnæs kommune
Indlæg: 383
Styrke: 14
tlf_dame er ny på vejen
Hejsa MTVRV1

Jeg har fået taget røngten af mine lunger og de ser fine ud, min astma er pludselig opstået i 95/96 og KOL'en er så konstanteret senere ved pusteprøver hos egen læge, jeg har 76% tilbage.

Ja jeg håber så sandelig heller ikke, at jeg bliver sendt ud i flere arbejdsprøvninger, men jeg har jo læst herinde om rigtig mange, der er sendt ud i både 2,3 og flere prøvninger, hvis de ikke har været tilfredse med de andre.

Nu skal jeg til egen psykiater i morgen, så må vi se hvad han siger denne gang, jeg har desuden planer om, at tage de papirer med, fra den psykiater jeg blev sendt ned til, så egen kan se hvad han har skrevet.

I øvrigt undrer jeg mig over, at kommunen ikke havde fulgt hans råd om, at jeg skulle være sygemeldt mindst 3 - 4 uger mere indtil man så, hvordan medicinen virker på mig.
tlf_dame er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-02-2011, 13:41   #278
tlf_dame
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 22-10 2010
Lokation: Halsnæs kommune
Indlæg: 383
Styrke: 14
tlf_dame er ny på vejen
Så er klagen sendt til kommunen og så er det bare at vente igen igen.

Den klage SB hos Krifa, er godt lavet i meget kontante vendinger og han siger, at under normale omstændigheder, skulle der ikke være nogen tvivl om, at de skal genoptage mine sygedagpenge, men han siger samtidig, at sb på kommunen er temmelig tung at danse med og i virkeligheden forventer vi, at de stadig vil fastholde deres synspunkt, så den ender formentlig i BAN, men man har jo lov at håbe alligevel... håbet er jo lysegrønt.

Knuzzz
tlf_dame er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-03-2011, 14:32   #279
tlf_dame
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 22-10 2010
Lokation: Halsnæs kommune
Indlæg: 383
Styrke: 14
tlf_dame er ny på vejen
Så har jeg haft møde med jobkonsulenten og mentor og det gik rigtig godt, vi talte sammen om det, at jeg ikke kan klare flere timer om ugen. Jeg foreslog, at jeg holde en fridag om onsdagen og så prøve at tage lidt mere tid de andre dage om ugen og det blev godtaget, så vi prøver at se, hvordan det går i næste uge.

Jeg fik forklaret jk, at det er psykisk, at jeg ikke kan klare flere timer og det skrev hun så ned sammen med, at jeg har problemer med at styre mit sukkertal samt, at jeg tit og ofte har mange smerter i ryggen, men at jeg desværre ikke viser det og at jeg giver alt hvad jeg har de timer jeg er på job og at jeg så ikke har mere at give af herhjemme eller socialt.

Så alt i alt et rigtig positivt møde.
tlf_dame er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-03-2011, 14:35   #280
ladybird
Hjemmevant på K10
 
ladybirds avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-11 2010
Lokation: fyn
Indlæg: 253
Styrke: 14
ladybird er ny på vejen
dejligt at høre
__________________

En noget forvirret mariehøne som stadig prøver at finde mening med kommunens forvaltning af lovgivningen.
ladybird er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Stop af sygedagpenge Patte85 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 8 14-12-2011 00:00
stop af sygedagpenge pedo Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 6 31-08-2011 09:21
stop af sygedagpenge og arbejdsgiver siger snart stop! hjælp sophieline Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 8 21-01-2011 06:00
Stop af sygedagpenge ette74 Alt det andet 13 20-07-2010 11:41
stop af sygedagpenge lillesine Alt det andet 0 08-01-2009 21:41




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:19.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension