K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-10-2008, 16:11   #121
Suncil
Ikke aktiv pga inaktiv mailadresse
 
Suncils avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-07 2008
Lokation: midtjylland
Indlæg: 889
Styrke: 16
Suncil er ny på vejen
Helt Peacock

Enig med Vim, at vi alle er anderledes, det er det der gør os unikke

Og mere end man kan sige om politikker og være skruet rigtig sammen i hovedet. LOL

Hyg dig og kram Suncil
Suncil er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-12-2008, 16:26   #122
Peacock
Skal snart betale husleje på K10
 
Peacocks avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2006
Lokation: Sæby
Alder: 48
Indlæg: 774
Styrke: 18
Peacock er rigtig godt på vej
så har jeg lige lidt opdagtering

endelig er min ressourceprofil færdig og underskrevet det har osse kun taget næsten 1 år og lave den
men den er rigtigt godt lavet , den er på 24 sider mod den gammel på 4 sider

så må vi se hvad pensionsteamet siger nu
__________________
Kram fra Peacock
Er systemet til for at hjælpe syge borgere ?
eller er systemet til for at gøre tilværelsen endnu mere uudholdelig end den er i forvejen, når sygdommen plager ?
Peacock er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-12-2008, 22:10   #123
inger
Lukket Konto
 
Tilmeldingsdato: 19-10 2006
Alder: 57
Indlæg: 167
Styrke: 18
inger er ny på vejen
Det var sandelig dejligt at høre at der endelig sker bare lidt positivt i din sag. Og jeg skal nok krydse alt hvad der kan krydses kan for at din pension nu går igennem, for den har du fortjent om nogen har.

Har du nogen ide om hvornår den kommer op til vurdering?
inger er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-12-2008, 01:02   #124
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Peacock Se meddelelser
så har jeg lige lidt opdagtering

endelig er min ressourceprofil færdig og underskrevet det har osse kun taget næsten 1 år og lave den
men den er rigtigt godt lavet , den er på 24 sider mod den gammel på 4 sider

så må vi se hvad pensionsteamet siger nu
Uha, hvordan kan det være det har tage et år at få lavet ressourceprofilen??

- jeg skal have lavet min til næste år (det er det sidste vi mangler) men hvis det skal taget et år, så bliver jeg da vanvittig

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-12-2008, 18:53   #125
Peacock
Skal snart betale husleje på K10
 
Peacocks avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2006
Lokation: Sæby
Alder: 48
Indlæg: 774
Styrke: 18
Peacock er rigtig godt på vej
hejsa begge to

Inger jeg har allerede fået et brev fra pensionsteamet, at de nu har modtaget min ansøgning om førtidspension og de vil nu gennemlæse min sag

og vil derefter vudere, om der er grundlag for at lade min sag overgå til behandling efter reglerne om førtidspension jf. § 18 i lov om social pension, samt § 3 i bekendtgørelsen om social pension, eller om min sag skal sendes retur til jobcentret for videre behandling.

det er ikke helt på samme måde de gør det denne gang, som alle de andre gange, så jeg ikke helt med hvad der foregår, anden end det virker mere pro
__________________
Kram fra Peacock
Er systemet til for at hjælpe syge borgere ?
eller er systemet til for at gøre tilværelsen endnu mere uudholdelig end den er i forvejen, når sygdommen plager ?
Peacock er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-01-2009, 00:32   #126
Peacock
Skal snart betale husleje på K10
 
Peacocks avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2006
Lokation: Sæby
Alder: 48
Indlæg: 774
Styrke: 18
Peacock er rigtig godt på vej
Så er der sket noget, ved bare ikke helt hvad det betyder

men der står at der er truffet afgørrelse om at min sag skal-
overgå til behandling efter reglerne om førtidspension jf. § 18 i lov om social pension, samt § 3, stk 1 i bekendtgørelsen om social pension

og så står der at der er ikke taget stilling til betingelserne for tilkendelse af førtidspension jf. lov om social pension §§ 16 og 20 stk 1 er til stede

ved altså ikke hvad det betyder det sidste
er der noget der ved hvad det betyder ?
__________________
Kram fra Peacock
Er systemet til for at hjælpe syge borgere ?
eller er systemet til for at gøre tilværelsen endnu mere uudholdelig end den er i forvejen, når sygdommen plager ?
Peacock er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-01-2009, 01:26   #127
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Her har du paragrafferne: http://www.social.dk/lovgivning/Fors...ml#Kapitel%201
Scroll ned til du finder § 16 og § 18 og § 20.

Som jeg forstår det, så skal de nu til at vurdere om du er berettiget til pension, i henhold til de regler der er på området. Om alle muligheder er udtømte o.s.v.
Så er det vist nu der skal krydses fingre. Held og lykke med det.

Sidst redigeret af Trold; 10-01-2009 kl. 01:28.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-01-2009, 01:38   #128
lunamaria
Hjemmevant på K10
 
lunamarias avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-02 2008
Lokation: kolding kommune
Indlæg: 259
Styrke: 17
lunamaria er ny på vejen
Jeg har lige selv fået sådan et skrivelse..dog uden det der står hos dig til sidst..Der fulgte en ekstra sside med omkring §

§ 20 Kommunalbestyrelsen træffer afgørelse om tilkendelse af førtidspension, når der efter en samlet faglig vurdering af de foreliggende oplysninger må anses for dokumenteret, at en person ikke kan blive selvforsørgende.

§ 16( står ind under § 20) Kommunalbestyrelsen kan samtidig beslutte, at en sag skal genoptages til vurdering på et senere fastsat tidspunkt...

Det er ihvertfald det som står på papiret her...
Fik du brevet i dag? .Åh det er så træls at få ´konnunale breve på de dage man ikke kan kontakte dem...
__________________
Selvom det kan være svært- så tro alligevel altid på at alt bliver som det skal være

Sidst redigeret af lunamaria; 10-01-2009 kl. 02:03.
lunamaria er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-01-2009, 02:15   #129
Neurosmølf
Ved at flytte ind på K10
 
Neurosmølfs avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-11 2007
Indlæg: 553
Styrke: 19
Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10
Peacock, som jeg læser det betyder det at der officielt er rejst sag om ftp efter §18, dvs. efter indstilling fra kommunen og der nu er den sagsfrist gældende for pensionssagen som din kommune gerne skulle have oplyst. Ved mig gik der så godt 2 uger, så havde jeg en egentlig afgørelse på tilkendelsen. Det vil i de fleste tildfælde nok betyde at den går igennem, så jeg vil krydse arme,ben ,fingre, tæer og hvad der ellers er langt nok til at blive krydset for at det går igennem for Dig.
Lunamaria, havde Du ikke fået selve tilkendelsen endnu, eller var det pr. email ? Hvis Du lige har fået det brev er Din sag nok også gået hurtigt igennem fra sagen blev rejst, til selve tilkendelsen.
Når i har en skrivelse hvor der står : "Afgørelse om tilkendelse af førtidspension" , er det på tide at sætte sig lidt tilbage of sige * pyhha* for så er der endeligt fred.

Håber alt papirer og formalia snart er på plads, og nerverne kan blive lagt lidt til ro

mvh Nøvsen
Neurosmølf er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-01-2009, 02:42   #130
lunamaria
Hjemmevant på K10
 
lunamarias avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-02 2008
Lokation: kolding kommune
Indlæg: 259
Styrke: 17
lunamaria er ny på vejen
Jeg har fået det brev at sagen overgår til behandling efter § 18..Jeg var helt panik over det som stod og min sagsbehandler mailede til mig at den var gået igennem ,og det som kommer nu er formaliteter...og der var der også 3 dage som jeg havde til at komme med mine kommentarer....
Jo jeg blev noget bekymret da jeg fik brevet...men den er god nok forsikrede hun mig..


Det er udpluk af mailen..:
>det er sikkert at du får pension, men det der sker nu er en formalitet. Du skal ha' mulighed for at give en indsigelse, hvis du ikke er enig i pension, og efter den 9. januar afslutter de så sagen. Du skal ikke være nervøs, det går hel automatisk herfra.<
__________________
Selvom det kan være svært- så tro alligevel altid på at alt bliver som det skal være

Sidst redigeret af lunamaria; 10-01-2009 kl. 02:46.
lunamaria er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Førtidspension eller ikke førtidspension??? MissAce Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 19-02-2011 11:53




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:09.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension