K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Skal kommuner ikke overholde loven?

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Skal kommuner ikke overholde loven? En af vores bruger phhmw føre en sej og lang kamp for at få gjort noget ved at kommunerne ikke overholder Retssikkerhedsloven § 3 stk.2. Følg hans kamp her kom evt med spørgsmål til phhmw

Se afstemningsresultater: Hvem har lavet din ressourceprofil?
Kommunens sagsbehandler 47 36,43%
Anden aktør 16 12,40%
Revalideringssted 6 4,65%
Eller har du selv lavet den 16 12,40%
Mig selv i samarbejde med kommunens sagsbehandler 44 34,11%
Stemmere: 129. Du kan ikke stemme i denne afstemning

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 31-12-2008, 11:15   #11
gittedl
Hjemmevant på K10
 
gittedls avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-05 2006
Lokation: Hedensted
Alder: 48
Indlæg: 234
Styrke: 18
gittedl er rigtig godt på vej
Ligsom @PerChr mangler jeg også et feldt der hedder Udført i samarbejde m/ Sagsbehandler

Cirka 75% af det der står i min ressourceprofil har jeg selv skrevet, og resten har min sagsbehandler skrevet.
__________________
Gitte

gittedl er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-12-2008, 11:43   #12
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af buster Se meddelelser
Mit forslag: når nu vedkommende er så rar mon så ikke du kunne få ham med på ideen om at lave en form for rp/redegørelse/opsumering om dig? Du ønsker jo selvfølgelig rene linier i alt dette så mon ikke han kan forstå det

Ønsker dig held og lykke
Hvis ellers min (nye) sagsbeh. holder hvad hun lovede på mødet tidligere i dec. så ser det næsten ud til, at det kommer til at "køre på skinner", men det kan så også være svært at tro på. Hun lovede mig en masse ting på skrift, men det har jeg desværre ikke modtaget endnu, og jeg vil så nødig til at afsløre at jeg har det hele på MP3.
Jeg havde forventet, at hun ville sende mig i kløerne på deres egne jobkonsulenter, og at jeg så senere skulle i en ny arb.prøvning, og når arb.prøvning blev aktuel, var det min plan at jeg ville prøve at få hende overtalt til, at det kunne blive "anden aktør" der skulle stå for den.
Og så er hun sandelig selv (vistnok skubbet lidt af "anden aktør") kommet frem til en ny arb.prøvning via "anden aktør".
Og når nu jeg ved, at jeg ikke kan komme uden om en ny arb.prøvning, så kan jeg vel ikke ønske mere.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-12-2008, 12:11   #13
Stoktoft
Afhængigheds tegn af K10
 
Stoktofts avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-02 2008
Lokation: Struer kommune nærmere betegnet det skjønne THYHOLM
Alder: 50
Indlæg: 300
Styrke: 17
Stoktoft er rigtig godt på vej
Min blev også lavet i samarbejde med sagsbehandler. først fik jeg det store skema tilsendt til udfyldelse, så skrev sagsbandler sine kommentarer, så mødtes vi og gennemgik den, udfyldte huller og snakkede om hvordan de forskellige punkter skulle tolkes og rettede ind så vi begge forstod det skrevne på samme måde.

Så i samarbejde med sagsbehandler

Stoktoft
__________________
vær mod andre, som du vil, de skal være mod dig

Den, der begynder dagen med et smil, har allerede overvundet mange besværligheder.
anonym
Stoktoft er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-01-2009, 13:17   #14
maj
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-05 2007
Indlæg: 44
Styrke: 17
maj er rigtig godt på vej
Ressouceprofil

Hej

Min blev startet af en sagsbehandler i samarbejde med mig, da hun så stoppede på kommunen, gik der ca. 4 mdr. uden sagsbehandler, derefter fik jeg en anden aktør som uden min viden havde lavet en hel ny ressouceprofil, den dukkede op ved aktindsigt. Men det gik ikke for det var før loven blev ændret, så enden blev at den nu er blevet indskrevet ord for ord i den profil der lå i forvejen, da jeg blev oplyst at man ikke kunne se bort fra den når den nu var lavet, så jeg har en meget lang ressouceprofil.
maj er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-01-2009, 22:18   #15
bmdc
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-12 2007
Indlæg: 533
Styrke: 17
bmdc er ny på vejen
Profilen kan man jo selv rette i, hvis man ikke er enig med sin sagbeh. Senere kan jo drøfte evt. uenighed med denne.

Det er utrolig vigtig at vi læser hvad de skriver om os. Det kan tage tid men gør det for din egen skyld, så hele beskrivelsen er som din verden er her og nu og hvordan du ser den fremover Ja det kan værer trist at beskrive den mange gange, det kan gør ondt at repetere, sig selv. Det er en nødventighed, for at bliver rigtig behandlet i systemet.

bmdc
bmdc er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-01-2009, 15:57   #16
Odenseaneren
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 26-03 2008
Indlæg: 525
Styrke: 17
Odenseaneren er rigtig godt på vej
Bemærk venligst

At min resourceprofil er udarbejdet af sagsbehandleren i kommunen.

Ret skal være ret - på dette område er min sag kørt efter bogen

Og det endda i Odense
Odenseaneren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-01-2009, 19:03   #17
Pussi83
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
Tilmeldingsdato: 26-01 2008
Lokation: Østjylland
Alder: 41
Indlæg: 89
Styrke: 17
Pussi83 er ny på vejen
80% er lavet af mig selv, 10% er udtalelser fra min speciallæge, 10% er lavet af sagsbehandleren.
Pussi83 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-01-2009, 21:27   #18
mumle_mund
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-11 2007
Indlæg: 174
Styrke: 17
mumle_mund er ny på vejen
Ang alt det her med ulovlige ressourceprofiler. Så kommer jeg til at tænke på om det så er iorden at køge kommune har overgivet 50% af deres borgere 100% til Agens som jo også er en anden aktør?

Jeg har ikke haft anden sagbehandler siden forår/sommer end hos agens. Og det er her ALT omkring min jobprøvning er lavet osv... Og de papire jeg har fra aktindsigt står der ressourceprofil på..
mumle_mund er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-01-2009, 00:10   #19
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
mumle mund det må nok komme an på en prøve jeg blev ikke selv sendt til dem, men var jeg det så kan du være helt sikker på at jeg ville klage højt og bredt over at de lavede min ressourceprofil , tillige kan jeg ikke finde dem inde ved datatilsynet som om de må lave ressourceprofil (personfølsomme oplysninger ) og da jeg i sin tid påtalte det inde på køge kommunes hjemmeside var svaret fra flemming flex (ja det hedder han ) at det nåede man nok at bringe i orden .. jeg ville helt klart gøre noget ved det hvis jeg var dig ..

Sidst redigeret af Hejdien; 09-01-2009 kl. 00:14.
  Besvar med citat
Gammel 09-01-2009, 00:39   #20
mumle_mund
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-11 2007
Indlæg: 174
Styrke: 17
mumle_mund er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser
mumle mund det må nok komme an på en prøve jeg blev ikke selv sendt til dem, men var jeg det så kan du være helt sikker på at jeg ville klage højt og bredt over at de lavede min ressourceprofil , tillige kan jeg ikke finde dem inde ved datatilsynet som om de må lave ressourceprofil (personfølsomme oplysninger ) og da jeg i sin tid påtalte det inde på køge kommunes hjemmeside var svaret fra flemming flex (ja det hedder han ) at det nåede man nok at bringe i orden .. jeg ville helt klart gøre noget ved det hvis jeg var dig ..

AHA! Mon ikke det er noget vi liiiiige kan tage op med advokaten..... Agens skal bare IKKE fortsætte i køgekommune efter endt kontrakt. Magen til modbydelige mennesker som blot skal tjene penge på svage mennesker som er lettere at træde på skal man lede længe efter...
mumle_mund er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
hvem af jer har fået lavet to stivgørende operationer ? puttenu Alt det andet 3 02-02-2012 23:34
Måske lavet lagkage i den... Mella Det er da strengt ! 1 12-01-2011 20:38
Man kan ikke stoppe sygedagpenge hvis ikke der er lavet ressourceprofil Hejdien Nyt fra Ankestyrelsen 10 01-12-2009 20:47
så har jeg fået lavet sanne52 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 11 10-03-2008 12:44
Hvem får din ressourceprofil? zuza Det er da strengt ! 1 27-05-2007 16:06




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:19.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension