K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-09-2013, 20:13   #1
Hedvig
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 18-02 2012
Lokation: Køge
Indlæg: 11
Styrke: 13
Hedvig er ny på vejen
Svarfrister fra Ankestyrelsen ved samme sag ?

Hjælp !
Køge kom. smed mig af sygedagpengene, men Ankestyrelsen anerkendte Heldigvis mit misbrug af lægemidler ( er sygeplejerske ) som en sygdom, og afgjorde sagen til fordel for mig, og et 39 ugers længere SDP forløb, samt en opfordring til Køge kommune om,
" at kommunen i samarbejde med dig tager stilling til hvordan du hurtigst muligt vil blive bragt i stand til at genoptage ordinær beskæftigelse, herunder, om der evt senere skal iværksættes forrevalidering eller revalidering eller andre foranstaltninger for dig ".
Det var et herligt brev at få ind ad døren sommeren 2013.
Men, et år tidligere :
14 dage efter, jeg er smidt af sdp, siger jeg på kontanthjælpskontoret at jeg er arbejdsklar - det var jeg pisketvunget til at afprøve pga. manglende indtægtsgrundlag - og børn at forsørge. Jeg er gift, så kontanthjælp fik jeg selvfølgelig ikke.
Nu er der gået et år siden da, og det forgangne år viste mig da også, at jeg IKKE var arbejdsklar - ved jobsamtaler spottede de det straks. Depression, stressfølsom og ( inaktivt ) misbrug.
Sygeplejerske kunne jeg ikke fungere som mere - jeg har aldrig taget medicin på jobbet, men når jeg kom hjem -og gennemsnitsalderen for en aktiv misbrugende læge/sygepl er 54 år- så livstruende er det.
Ufaglærte Jobs - som receptionist og lign. - blev jeg ikke engang kaldt til samtale på, så min situation er i den grad fastlåst.
2 års sygemeldinger er heller ikke befordrede for jobsøgning.
Men, mit problem : kommunen har pt sendt mig brev om, at de har afgjort min Sdp-sag, til at jeg er berettiget til 14 dages ( ! ) sdp, altså ikke 39 uger, som afgjort af ankestyrelsen, men 14 dage, fordi jeg dengang meldte mig jobklar. Og der er liiige den undtagelse fra ankestyrelsen, at jeg skal opfylde betingelserne for fortsat sygemeldt i 39 ugers perioden. Jeg er dog aldrig raskmeldt af min læge eller psykiater, som jeg ikke tog med på råd.
Jeg klager selvfølgelig, men kan næsten ikke bære tanken om 8 -10 Mdrs sagsbehandlingstid igen, og usikkerheden ( kan Ankestyrelsen se jeg var tvungen udi jobafprøvning, eller fælder den udtalelse mig bare ?). Det bliver jeg da megasyg af igen. Tumlet system...
Økonomisk er vi i bund, fx. ingen bil trods datter m leddegigt, som er nødt til at tage toget ind til kontrol af hendes sygdom på RH, sammen m mig vinteren igennem. Jeg havde tænkt, sdp - refunderingen kunne gå til ny bil - men niks..
Hvad tror i kloge hoveder, jeg ved, sidder her inde ? Tager sagsbehandlingen i Ankestyrelsen ligeså lang tid igen, når de har behandlet sagen een gang ? Og er revalidering og sdp-refusion for sidste år bare tabt pga en enkel udtalelse ? Det skal siges, at kommunen intet indhentede til støtte for afgørelsen ; hverken noget fra mig eller fra fagpersoner. Æv, det blev langt, det her, der er da ingen, der gider læse..

Sidst redigeret af Hedvig; 19-09-2013 kl. 20:19.
Hedvig er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-09-2013, 07:31   #2
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Jeg har læst dit indlæg, men jeg tror ikke, at nogen kan svare på dine spørgsmål (derfor de manglende svar).

Men jeg håber det bedste for dig og din familie.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-09-2013, 09:14   #3
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Problemet er at du har raskmeldt dig.

Kommunen har således handlet korrek, at de udbetaler sygedagpenge indtil raskmeldning.

Har forsøgt at advare alle der gør dette i despration, fordi man selvsagt IKKE kan få sygedagpenge, når man raskmelder sig.

Raskmeldning kan kun foretages af borgeren. Man kan dog får støtte af sin læge til både rask og sygemeldning, men det er en selv der skal gøre dette(underskrive oa).

Muligvis er et ressourceforløb en god løsning for dig, fordi du således kan få kontanthjælpssats, uden at være afhængig af ægtefælleindkomst.
Samtidig kan du få tilbudt nødvendig tilbud, der kan hjælpe dig tilbage til arbejdsmarkedet, i et andet fag?

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-09-2013, 12:26   #4
Hedvig
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 18-02 2012
Lokation: Køge
Indlæg: 11
Styrke: 13
Hedvig er ny på vejen
Tak for svar.
Det var godtnok ikke, hvad jeg havde håbet på.
Jeg er startet på universitetet i et indslusningsforløb ( som er uden SU ), men indtil sommer har jeg været syg. Men så altså fejlagtigt raskmeldt mig for over et år siden, *****s.
Håber nu, Ankestyrelsen kan godkende denne fejl ? Hvad tror I ? For faen, os almindelige borgere ved jo ikke sådan noget !!
Hedvig er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-09-2013, 12:49   #5
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.795
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Til information

Kære Hedvig

http://www.hsknet.dk/raadgivning.php

"Landsdommer Holger Kallehauge gør op med de gode viljers politik. Handicappede og andre minoritetsgrupper skal have lovfæstet ret til uddannelse og beskæftigelse. I øjeblikket bliver de klemt af kommunal inkompetence, mener han"

https://www.google.dk/#q=for+unge+ha...nelse&start=10

Bedste hilsner

Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 21-09-2013, 08:34   #6
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Modtog du alm. dagpenge i den periode, eller hvilken indtægt havde du?

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Statusrapport Ang Svarfrister Webmaster Skal kommuner ikke overholde loven? 880 10-05-2024 20:07
Har ankestyrrelsen svarfrister? ZikZak Nyt fra Ankestyrelsen 43 09-08-2013 16:37
svarfrister og deslige kandelsdorff Alt det andet 13 30-01-2011 02:09
svarfrister CHNEVIDE Alt det andet 3 25-08-2009 16:54
Svarfrister CHNEVIDE Spørgsmål ang fleksjob 2 06-07-2009 12:17




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:20.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension