K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Hjælpemidler til handicappede

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Hjælpemidler til handicappede Kender du til det at søge hjælpemiddler ?

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-08-2008, 15:05   #41
Stoktoft
Afhængigheds tegn af K10
 
Stoktofts avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-02 2008
Lokation: Struer kommune nærmere betegnet det skjønne THYHOLM
Alder: 50
Indlæg: 300
Styrke: 17
Stoktoft er rigtig godt på vej
Hej søde Bettina

Ja har også læst dit indlæg, det er sgi'sme da for galt, at det er os selv der skal finde ud af alt, der var engang, hvor jeg troede de var der til, at hjælpe og rådgive os det gør jeg så ikke mere, jeg spørger her på k10.

Kære Buster

Kan du så ikke få sygehuset til, at sende en kopi af ansøgningen til kommunen, men det skulle ikke undre mig at en eller skrankepave, ved kommunen har "forlagt" den.

Komunedamen, havde dog alligevel ringet til politiet, og spurgt om de ikke kunne bruge den generelle helbredsattest, men nej desværre den anden skulle med.

Stoktoft
__________________
vær mod andre, som du vil, de skal være mod dig

Den, der begynder dagen med et smil, har allerede overvundet mange besværligheder.
anonym

Sidst redigeret af Stoktoft; 22-08-2008 kl. 15:10. Årsag: tilføjelse
Stoktoft er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-08-2008, 15:36   #42
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
stoktoft, jo da, det har jeg forsøgt, tro mig -hele 2 gange

Meeen nu er det sådan, at da jeg ikke syntes at jeg kunne trænge igennem nogen steder, ja så satte jeg mig ned og skrev til sygehuset om de havde glemt mig
(jeg skulle have været genindkaldt til yderligere undersøgelser/opfølgning I ca april mdn men så kom strejken, fair nok )

Da jeg så heller ikke kunne komme igennem telefonisk hverken på sygehuset eller kommunen ja, så måtte jeg fatte pen og papir - så fik jeg da respons, endelig

Blev indkaldt til opfølgning en mdn senere ca og tænk engang, sygehusets læge ville skrive på ansøgningen AT DET HASTEDE
TAK

Nå men nu går jeg så bare og venter på at brevet skal dukke op på kommunen -IGEN eller hva´

Jo, det kræver tålmodighed og et godt helbred at være syg i vestsjælland
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-08-2008, 15:14   #43
Birdie56
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-12 2007
Lokation: Nordjylland
Alder: 68
Indlæg: 36
Styrke: 17
Birdie56 er ny på vejen
Wink Pøj pøj - og lykke til.

Kære Stoktoft og alle jer.
Der lissom mig følger denne tråd.

Det er da sært, som jeg kan nikke genkendende til:

At de fra kommunen ikke har styr på ret meget!
Sagsbehandlerens uvidenhed eller kompetance om man vil!!

Der burde da være en eller anden procedure - som de skal følge mht. bilansøgning, hjælpemidler eller whatever det nu er.

De ved jo godt, hvad der skal til af attester osv. for at tingene kan videresendes -
Men det bliver tit og ofte gjort besværlig for borgeren/os - og trækker bare ud ud ....

Der fejlen ligger, er tit at den som borgeren får som sagsbehandler - ikke aner noget som helst om, hvad det er de egentlig laver.

Ja mange sagsbehandlere har ikke den fornødne uddannelse eller viden.
Derfor sker det tit, at når sagsbehandleren har bedt om een attest - ja så skal der vitterligt 2 eller 3 forskellige attester til for at det kan komme videre!!!

Ikke sært at vi som borgere bliver snotforvirrede og føler, at vi selv skal sørge for alt og selv finde ud af, hvad der skal bruges, for at der kan komme skub i sagen.

Det er ikke altid lige let for os, som ansøgere - da vi har rigeligt at kæmpe med i forvejen pga. sygdom. Overskuddet kan være svært at finde!!!

De bruger uanede mængder af både tid og penge på den enkelte sag - ja det gør de her i min kommune.

Så pøj pøj til dig Stoktoft - du skal bare holde ved - go for it.

Jeg skal selv igang med at starte forfra mht. bilansøgning nu. Det er mere end 3 år siden jeg søgte 1. gang.
Men nu skal jeg så starte forfra med det hele igen.
Det kan da være svært at holde modet oppe og kæmpe videre.
Men nu har jeg bidt mig fast i bordkanten - så videre............

Vi er næsten ved at blive sagsbehandlere i de ting, som vi nu søger hjælp til via det kommunale system..

Fortsat god weekend til jer.

Birdie56
Birdie56 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-08-2008, 17:43   #44
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.673
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Wink Mere viden om sagsbehandlingsfrister

Når en ansøger har modtaget sin invalidebil med særlig indretning, dvs hejs, lift, specialstol eller ligende, selv her skal der fastsættes en sagsbehandlingsfrist i tilfælde at dette ekstraudstyr går i stykker og skal reperares. Hilsen Peter

Departementet, Holmens Kanal 22, 1060 København K

Tlf. 3392 9300, Fax. 3393 2518, E-mail [email protected]

KPU/ J.nr. 222-1559

Samtlige amtskommuner, Københavns, Frederiksberg Kommune og Bornholms Regionskommune

__________________________________________________ ______________



8. september 2005

Fastsættelse af tidsfrist for ansøgninger om reparation af særlige indretninger.

Ministeriet skal hermed takke for modtagelse af bidrag til besvarelse af spørgsmål fra Folketinget om fastsættelse af tidsfrist for ansøgninger om reparation af særlige indretninger. Ministerens svar til Folketinget vedlægges.

Ministeriet har noteret sig, at der ikke i alle tilfælde er fastsat en tidsfrist, der omhandler afgørelse i sådanne sager.

I den forbindelse skal ministeriet understrege, at de enkelte afgørelser, en kommune eller en amtskommune træffer, skal være omfattet af en tidsfrist jf. retssikkerhedslovens § 3, stk. 2. Dette gælder, selv om afgørelser i den enkelte type af sager i praksis typisk træffes efter selv meget kort sagsbehandlingstid.

§ 3. Kommunen og amtskommunen skal behandle spørgsmål om hjælp så hurtigt som muligt med henblik på at afgøre, om der er ret til hjælp og i så fald hvilken.

Stk. 2. Kommunen eller amtskommunen fastsætter en frist for, hvor lang tid der må gå, inden der skal være truffet en afgørelse. Hvis denne frist ikke kan overholdes, skal ansøgeren skriftligt have besked om, hvornår ansøgeren kan forvente en afgørelse.

I den forbindelse skal ministeriet henstille, at de myndigheder, der således ikke lever op til kravet i retssikkerhedslovens § 3, stk. 2, om fastsættelse af en frist for, hvor lang tid der må gå, inden der skal være truffet afgørelse i sager vedrørende reparation af særlige indretninger i handicapbiler, til snarest at bringe forholdet i overensstemmelse med lovgivningen.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 23-08-2008, 18:37   #45
lena
Mit andet hjem K10
 
lenas avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2007
Indlæg: 612
Styrke: 18
lena er ved at flytte ind på K10lena er ved at flytte ind på K10
har også søgt bil

her er så mit forløb indtil nu;

04.07.07 søgt om kran til montering i egen bil, til læsning af rollator. Ultimo 2007 finder man ud af, at en kran ikke kan hjælpe mig nok, hvorfor ansøgningen ændres til en ansøgning om invalidebil med ansøgningsdato 04.07.07

Er nu endelig kommet op i den "aktive" del af bunken - dvs. er blevet kontaktet af kommunen. De ønsker mine kørefærdigheder vurderet af PTU, og jeg afventer nu indkaldelse til dem. Forventet ultimo august.

Så umiddelbart ved jeg ikke om jeg bliver tilkendt bil, men HVIS jeg får ja kan jeg godt regne ud, at jeg når nogle måneder frem endnu, inden jeg får den.

13 måneder - og endnu langt fra målet

Gid man fik lige så lang kredit på kommunale beløb, f.eks. børnepasning osv
lena er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-08-2008, 20:23   #46
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.673
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Hej Lena.
PTU skal du glæde dig til. De arbejder særdeles professionelt. Her vil du sikker blive indkaldt over et par gange. Du vil få dine reaktionstider og kræfter målt i en såkaldt "Muckup", et sæde med rat, kobling og bremsepedal.

Efterfølgende kommer du på et par småture med PTU-sagsbehandleren, muligvis kører i rundt om de nærmerste bilforhandlere for at bedømme forskellige løsninger.
Her skal du/I lytte til de råd PTU giver, da de har erfaringen.
Efter få dage modtager i uopfordret et kopi at indstillingen og rådende til sagen.

Ærgeligt for alle parter at ikke alle kommuner har aftale med PTU. Held og lykke. Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 24-08-2008, 16:55   #47
Stoktoft
Afhængigheds tegn af K10
 
Stoktofts avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-02 2008
Lokation: Struer kommune nærmere betegnet det skjønne THYHOLM
Alder: 50
Indlæg: 300
Styrke: 17
Stoktoft er rigtig godt på vej
Hej Alle

Birdie, du kan tro jeg holder ved, jeg VIL være selvhjulpen, lige i tiden er nødt til, at få svigermor til at aflevere/hente mindstemanden i børnehave, og det vil jeg ikke finde mig i, det er mit job som mor.

Lena, har du aldrig fået et brev med forventet sagsbehandlingstid? Uf jeg kan blive så sur, hvorfor er det os der betaler ved kasse 1 i sagstider, kommunen kan sgu næsten trække den så langt de vil.

Men jeg hænger i, og går der for lang tid, ja så griber jeg sgu knoglen og giver ikke slip før jeg har fået et svar.

I morgen får jeg lavet den motorattest (det var vist det den hed), men jeg får også resultatet af røngtenbillederne af hele ryggen + nakken hmm, de mistænker en ny discusprolaps

Kan godt engang imellem blive misundelig på min bror, han har ingen af familliens arvelige skavanker, næ nej det er sgu mig det hele er sprunget på. ved godt det ikke er pænt tænkt, men sommetider ønsker jeg, at kunne vi ikke ha' delt lidt af det, især når det er en lortedag.

Stoktoft, med en infam stædighed
__________________
vær mod andre, som du vil, de skal være mod dig

Den, der begynder dagen med et smil, har allerede overvundet mange besværligheder.
anonym
Stoktoft er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-08-2008, 17:32   #48
lena
Mit andet hjem K10
 
lenas avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2007
Indlæg: 612
Styrke: 18
lena er ved at flytte ind på K10lena er ved at flytte ind på K10
sagsbehandlingstid

Hej Stoktoft

Jow da- jeg har skam fået oplyst sagsbehandlingstiden. Hver gang jeg rykkede fik jeg en ny sagsbehandlingstid

Da jeg så gik ind på kommunens hjemmeside stod der 3 måneder + amtets sagsbehandlingstid

Så skrev jeg hvad de mente - for mig bekendt fandtes amterne ikke længere. Fik et halvflabet svar om at de ikke vidste hvor jeg havde det fra (havde ellers linket). Da jeg spurgte en gang til, fik jeg om muligt et mere flabet svar om, at jeg vist måtte sidde med en gammel folder (halloooooo læs dog min mail - jeg henviste jo hver gang til linket på deres egen hjemmeside).

Så skrev jeg til nogen lidt højere oppe - og talte med et byrådsmedlem - og vupti - på under 4 timer var linket ændret - og nu står der;

§114 Støtte til bil 3-4 måneder Der tages forbehold for den ekstra tid, der går med at afvente erklæringer mv. fra anden myndighed.

Da jeg vælger mine kampe med omhu - og under hensyntagen til modstanders evne til at svare på det spurgte - har jeg valgt at lade 2 og 5 være lige og afvente. Min ansøgning er nu videregivet til PTU - så mon ikke det glider nu!
lena er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-08-2008, 15:43   #49
Stoktoft
Afhængigheds tegn af K10
 
Stoktofts avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-02 2008
Lokation: Struer kommune nærmere betegnet det skjønne THYHOLM
Alder: 50
Indlæg: 300
Styrke: 17
Stoktoft er rigtig godt på vej
Hej Lena

Ja vi er jo nødt til, at prioritere vore kampe, af hensyn til vores kræfter. X'er fingre for dig, lad høre hvordan det går.

Ja jeg fik jo så lavet den der motorattest, fik taget billede (havde kommunen heller ikke sagt der skulle med) om til lægen igen, hun skulle nemlig skrive bag på billedet.
Så på borgerservice 25 km i bil, aflevere attestest og billede udfylde ansøgning om kørekort, de beholdt sgu det gamle, og jeg fik et midlertidigt, så kom de til snakke om, om jeg i det hele taget måtte få det midlertidige , jamen det er vel kun politiet der kan fratage mig mit kørekort eller lægen, hrmf de har da ikke styr på en skid, og de vidste jeg kom, så kunne de da ha' undersøgt det inden., en af damerne sagde også, du må/kan vel heller ikke køre, det er vel derfor du søger om invalidebil, Øh jo, men jeg kører faktisk heller ikke hvis jeg har mulighed for blive kørt.

Bortset fra det, så var det et noget bedre billede, end det der pt sidder i kørekortet
Hvornår politiet skikker bud kunne de ikke svare på, så jeg sætter mig til, at vente IGEN.

Stoktoft
__________________
vær mod andre, som du vil, de skal være mod dig

Den, der begynder dagen med et smil, har allerede overvundet mange besværligheder.
anonym

Sidst redigeret af Stoktoft; 25-08-2008 kl. 15:44. Årsag: sprogspasser
Stoktoft er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-08-2008, 07:46   #50
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Det er simpel hen for groft, at man først kan få invalidebil, når ens muligheder for AT KØRE BILEN er ved at være udtømte.
Betyder det at man ikke kan få trivselsbil mere fordi man først skal være så dårlig, at man knap kan køre bilen.
Jeg er selv på den igen.
Fik afslag første gang, ansøgt i 2004. er først endelig afsluttet i 2007, med endelig begrundelse i, at man kun kan bruge de erklæringer fra lægen der lå på ansøgelstidspunktet.

Nå, men jeg starter så forfra, og kommunen har nu et par gange stillet spørgsmålstegn ved om jeg overhovedet KAN køre bil?
Men det kan jeg altså, bare der bliver taget hensyn til rette bil.(høj bil, ekstra store spejle, fordi jeg ikke kan vende mig, stiv ryg). Har dog haft besøg af ergoterapout.
Men mangler at udfylde skema. Og ganske rigtig der er ikke plads til at skrive noget særligt. gad vide om det er meningen?
Nå, men jeg tror at jeg gør som Stoktoft, og skriver på bilag.
vh popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ansøgning af trivselsbil søsser98 Hjælpemidler til handicappede 15 18-08-2013 19:43
Trivselsbil forløb frup Alt det andet 27 02-07-2013 16:07
handicap/trivselsbil Chin Alt det andet 1 04-04-2010 14:40
Trivselsbil nielsen Hjælpemidler til handicappede 1 16-01-2009 01:11




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:18.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension