K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-03-2015, 13:58   #1
Fleksjobber15
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 21-03 2015
Indlæg: 7
Styrke: 0
Fleksjobber15 er ny på vejen
Pres!

Jeg blev fyret fra mit sidste fleksjob den dag jeg fyldte 60 år!

Min sagsbehandler fortæller/presser mig ved at oplyse at min ledighedsydelse ryger ned på det der svarer til kontanthjælp (ca 8000kr udbetalt) når jeg bliver 60 ½ - hvis jeg ikke er i job ......
er det korrekt?
og hvis det er korrekt er der så en logisk forklaring på det?? jeg mener mine udgifter bliver jo ikke mindre fordi jeg bliver ældre - og kan først gå på pension når jeg er 67 år!
Samtidig bliver mulighederne for at få et job sværere og sværere !

Sidst redigeret af Fleksjobber15; 21-03-2015 kl. 14:05.
Fleksjobber15 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-03-2015, 14:30   #2
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Du vil kunne få ledighedsydelse helt indtil din fleksydelsesalder (svarende til efterløn) + ½ år.
Hvis du ikke har indbetalt fleksydelse til kommunen, så kommer du på kontanthjælp fra din ledighedsydelse stopper.

Mener du ikke, at du er blevet fyret med rimelig grund, så synes jeg da, du bør henvende dig til fagforeningen - hvis du er i sådan én. HK har taget mange sager og har vundet nogle sager, hvor der er givet erstatninger til fleksjobberen.

Ang. fleksydelse kan du søge om det enten på google eller her på K10 (søgefunktionen). Der er en del tråde om det, også en liste over, hvornår man rammer fleksydelsesalderen. Og det kommer an på, hvornår du blev født.

Det er ikke kun fleksjobbere der kommer på kontanthjælp, men også alle andre, der ikke har indbetalt til efterløn (for vores vedkommende fleksydelse)

Sidst redigeret af curls; 21-03-2015 kl. 14:32.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-03-2015, 14:49   #3
Fleksjobber15
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 21-03 2015
Indlæg: 7
Styrke: 0
Fleksjobber15 er ny på vejen
Du mener forhåbentlig ikke kontanthjælp - men det der svarer til kontanthjælps satsen ?? for jeg bevarer vel min fleksjobbevilling?
Fleksjobber15 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-03-2015, 15:28   #4
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
desværre er det rigtigt, hvis du ikke har sparet op til efterløn kan man kun få ledigheds ydelse til 60,5 år derefter vil du ryge på den lave ledigheds ydelse, hvilket er et samme som kh, hvis du ikke har børn under 18, er det 10500.

Jeg ved ikke hvorfor de kloge menner syge har mindre udgifter, hvis de bliver 60,5.

det eneste der kan fri dig for den lave ydelse er hvis du kommer i job igen
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-03-2015, 15:36   #5
Fleksjobber15
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 21-03 2015
Indlæg: 7
Styrke: 0
Fleksjobber15 er ny på vejen
.... det er jo fuldstændig tosset!
Jeg vil rigtig gerne arbejde - men det dèr med "det grå guld" det holder ikke!!

Hvordan skal man dog kunne betale sine udgifter - bare huslejen - jamen jamen ....
Fleksjobber15 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-03-2015, 16:09   #6
Gana
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2015
Indlæg: 408
Styrke: 10
Gana er ny på vejen
Når din ydelse ændrer sig har du mulighed for at søge boligsikring og muligvis også §34 ekstra støtte til høje boligudgifter.
Tag evt kontakt til din kommune og bed om en beregning, så du ved hvordan du står fremadrettet.
Gana er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-03-2015, 16:34   #7
Fleksjobber15
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 21-03 2015
Indlæg: 7
Styrke: 0
Fleksjobber15 er ny på vejen
Tusind tak for input - som fik mig til at læse interesant artikel der er sat ind her på K10 :

https://ast.dk/om-ankestyrelsen/juri...thjaelpsniveau

Sidst redigeret af Fleksjobber15; 21-03-2015 kl. 16:43.
Fleksjobber15 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-03-2015, 19:21   #8
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
men hvis du finder et job, kan de ikke nægte dig flekstilskudet, husk på du ikke behøver at arbejde så mange timer som du har gjort, mange finder et job i 2-5 timer.

held og lykke
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-03-2015, 21:02   #9
le cuere
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2011
Lokation: København
Indlæg: 267
Styrke: 14
le cuere er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Fleksjobber15 Se meddelelser
Jeg blev fyret fra mit sidste fleksjob den dag jeg fyldte 60 år!

Min sagsbehandler fortæller/presser mig ved at oplyse at min ledighedsydelse ryger ned på det der svarer til kontanthjælp (ca 8000kr udbetalt) når jeg bliver 60 ½ - hvis jeg ikke er i job ......
er det korrekt?
og hvis det er korrekt er der så en logisk forklaring på det?? jeg mener mine udgifter bliver jo ikke mindre fordi jeg bliver ældre - og kan først gå på pension når jeg er 67 år!
Samtidig bliver mulighederne for at få et job sværere og sværere !

Hvis man kigger i Borger. dk og i andre link, står der at man bliver sat ned i ledighedsydelse til kontanthjælpssats når man bliver 60 1/2 år.

Den eneste logiske forklaring kommer fra politikerne.

Jeg læste via nettet et brev fra Hjort Frederiksen, at grunden til at ledighedsydelsen skal sættes ned er at mange vil modtage Fleksydelse.

Hvis ledighedsydelsen ikke bliver sat ned, så er der mange der ikke vil indbetale mdl. til fleksydelse, som for fleksjobbere svarer til efterløn.

Det drejer sig altså om at de gerne vil ha fleksjobbernes penge i deres statskasse.

At der er mange ældre fleksjobbere der kommer i knibe økonomisk, da de ikke er berettiget til at kunne modtage fleksydelse tænker de måske ikke på, eller også er de bare ligeglade med med det falmede grå guld, hvem ved.

De går stille med dørene, ikke lige sagen hvis den forskelsbehandling bliver omtalt og diskuteret i medierne og slet ikke op til en valgkamp.
le cuere er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-03-2015, 21:03   #10
Fleksjobber15
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 21-03 2015
Indlæg: 7
Styrke: 0
Fleksjobber15 er ny på vejen
Mange tak .... synes dog at der er noget uklarhed om emnet ! så det er da lige til at blive træt af :0(

le cuere .... du har virkelig en point!
Fleksjobber15 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:33.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension