K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-03-2015, 16:47   #1
Suzz
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 03-03 2015
Lokation: Holbæk
Indlæg: 1
Styrke: 0
Suzz er ny på vejen
Mindre timer i flexjob

Jeg er ansat under den gamle ordning under Flexjob og ville høre, hvis jeg skal gå ned i tid skal jeg så under den nye ordning? jeg er på job i 15 timer om ugen nu.
Suzz er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-03-2015, 17:02   #2
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
det kommer an på om din arbejdes giver vil lade dig blive under den gl ordning, hvis du arbejder under 12,3 timer, så kan det ikke betale sig for arbejdes giveren at have dig under den gl ordning.

Og så vil de nok have dig på den nye for ellers vl det blive for dyrt for dem, derimod , bliver det dyrt for dig at , at komme på dne nye ordning, du vil både miste i løn og især i pension
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-03-2015, 17:05   #3
Kisser1
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-01 2010
Indlæg: 200
Styrke: 15
Kisser1 er ny på vejen
På gammel ordning

er du ansat med 2/3 tilskud af mindstelønnen til arbejdsgiver. Hvis du kommer under 12,33 timer kan det, for nogle arbejdsgivere, ikke betale sig mere.

Desværre er det ikke mig, du skal have beregninger hos. Det er der andre, som er bedre til herinde.

Hvis du p.g.a. forværring af din helbredsmæssige situation er nødsaget til at gå ned i tid, skal du først og fremmest tale med din sagsbehandler, læge og naturligvis din arbejdsgiver.

Er det arbejdsgiveren, der vil have dig til at gå ned i tid, kræver det en gensidig aftale. Ellers skal det ske med dit opsigelsesvarsel som varsel.
Kisser1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-03-2015, 17:12   #4
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Beskæftigelsesministeriet skriver på http://bm.dk/da/Beskaeftigelsesomraa...0i%20dag.aspx:

Der vil ikke være tale om et nyt fleksjob:
- Hvis det alene er dit skånebehov eller timetal, der bliver ændret.


Så ifølge det bliver du på gammel ordning selv om dit timetal bliver ændret.
Så det er vel op til din arbejdsgiver om han/hun kan klare at have dig ansat på et lavere timetal. Det giver jo mere arbejde til nogen anden i virksomheden..
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:56.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension