K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-03-2015, 19:28   #1
Frøken F
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 26-02 2015
Indlæg: 1
Styrke: 0
Frøken F er ny på vejen
Ferie

Jeg er lige gået fra gammel fleksordning til ny fleksordning og ser til min store undren, at vi fleksjobbere skal på ledighedsydelse, når vi holder ferie - er det bare mig, der finder det så provokerende - vi er jo IKKE ledige. Dertil kommer, at vi må forvente lønnedgang, når vi holder ferie. Er der nogen der har erfaring med, hvor meget denne lønnedgang er ?Venligst Frøken F
Frøken F er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-03-2015, 20:10   #2
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
der er ingen der kan fortælle dig hvad du mister i løn på den nye ydelse, fordi det kommer an på hvad du fik og hvad du skal arbejde med og hvor mange timer og hvad du vil få i løn
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-03-2015, 22:34   #3
Jøsses
Mit andet hjem K10
 
Jøssess avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2008
Lokation: Norddjurs
Alder: 65
Indlæg: 643
Styrke: 16
Jøsses er ny på vejen
Hvis

man har optjent feriepenge skal de bruges... og i tilfælde man er ledig...og ikke har til hele ferien får man supleret på.... men feriepenge modregnes i fleksjobydelsen / ledighedsydelsen.....

Har man ikke selv optjent feriepenge... så er man på ledighedsydelse i ferien.
__________________
Jøsses fleksjobber d. 27-06-2012 Kl. 13.25

Sidst redigeret af Jøsses; 02-03-2015 kl. 22:36. Årsag: stavefejl
Jøsses er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-03-2015, 01:11   #4
le cuere
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2011
Lokation: København
Indlæg: 267
Styrke: 14
le cuere er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Frøken F Se meddelelser
Jeg er lige gået fra gammel fleksordning til ny fleksordning og ser til min store undren, at vi fleksjobbere skal på ledighedsydelse, når vi holder ferie - er det bare mig, der finder det så provokerende - vi er jo IKKE ledige. Dertil kommer, at vi må forvente lønnedgang, når vi holder ferie. Er der nogen der har erfaring med, hvor meget denne lønnedgang er ?Venligst Frøken F

Hvor har du læst at fleksjobbere i deres ferie ikke får udbetalt alm. løn men kun ledighedsydelse ?

Hvis det er rigtigt, ja så er det jo en yderligere forringelse af livet som fleksjobber, da man jo så bliver ramt økonomisk, ligefrem mister penge hvis man holder ferie.

Dvs. at man som fleksjobber nu også skal betale penge hvis man ønsker at holde sin alm. ferie.

Jeg har ingen erfaring, men hvor meget du mister økonomisk ved at holde ferie, det burde du kunne regne ud.

Du kender dit personfradrag og har din lønseddel.

Det nemmeste vil være at tage din lønseddel med, og at spørge enten i ydelsesservice eller i borgerservice om hvor meget du vil få udb. i ledighedsydelse.

Beløbet på udb. Ledighedsydelse trækker du så fra din alm. løn udb.

Det beløb du så får, viser hvor meget mindre du vil få udb. i din ferie.
le cuere er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-03-2015, 01:16   #5
livniv
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 01-07 2013
Lokation: Glostrup
Indlæg: 26
Styrke: 11
livniv er ny på vejen
Hejsa

Jeg er også på ny ordning men får ferie med løn. Så har den samme indtægt hele året
livniv er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-03-2015, 01:43   #6
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Det er kun hvis du ikke har optjent feriepenge til at holde ferie for.

fra https://www.borger.dk/sider/fleksjob.aspx:

Ledighedsydelse ved ferie er til dig, der
- modtager ledighedsydelse, mens du søger et fleksjob.
- ønsker at holde ferie i det første år, du søger eller er ansat i et fleksjob, og som ikke, eller kun delvist, har optjent feriepenge i et tidligere job.

Sidst redigeret af Akvamarin; 03-03-2015 kl. 01:48. Årsag: link indsat
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-03-2015, 01:54   #7
Jøsses
Mit andet hjem K10
 
Jøssess avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2008
Lokation: Norddjurs
Alder: 65
Indlæg: 643
Styrke: 16
Jøsses er ny på vejen
Det er ikke

noget jeg har læst.

Men sådan var det da jeg holdt ferie sidste år og jeg selv havde optjent feriepenge............

Da jeg ikke havde feriepenge til hele perioden ... fik jeg ledighedsydelse for resten af ferien.....

De dage jeg havde i feriepenge blev modregnet ... mener at huske 30 % af ledighedsydelsen.....

Nu ved jeg ikke hvor det er man får løn mens man holder ferie... Men ville da være lækkert

Det kan være ret omstændigt at holde ferie som fleksjobber.

Da de penge jo bliver overført ret hurtigt.... Og så bliver modregnet de ca 30 % måneden efter... så det gælder om at man ikke bruger af dem før tid.... Da de kommer til at mangle måneden efter.....

og hvis ferie ligger mellem sidst på måned og start af næste måned... så kan det trække ud.

Da man som fleksjobber er bagudbetalt.... og både når man er i job... og som ledig...
__________________
Jøsses fleksjobber d. 27-06-2012 Kl. 13.25
Jøsses er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-03-2015, 09:36   #8
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Umiddelbart lyder det da ikke anderledes end på det såkaldte almindelige arbejdsmarked. Har man ikke optjent feroepenge, er ferie for egen regning.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-03-2015, 09:38   #9
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Stampe har en pointe.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-03-2015, 11:56   #10
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af stampe Se meddelelser
Umiddelbart lyder det da ikke anderledes end på det såkaldte almindelige arbejdsmarked. Har man ikke optjent feroepenge, er ferie for egen regning.
Og hvis man har været ledig på dagpenge fra a-kasse optjener man feriedagpenge, som man så kan få udbetalt det følgende ferie år.

Sidst redigeret af Akvamarin; 03-03-2015 kl. 12:22. Årsag: senere
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:22.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension