K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-03-2015, 21:19   #1
Rio
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-11 2005
Lokation: Brønderslev
Alder: 62
Indlæg: 34
Styrke: 19
Rio er ny på vejen
Brud på ansættelses kontrakt

Hej alle sammen

Jeg har et spørgsmål, som jeg håber jeg kan få lidt hjælp til at løse.

Jeg er ansat i fleksjob, 15 timer om ugen.
Jeg har en ansættelseskontrakt, hvor i der står, hvilke skånehensyn der er ( ingen arkavede arbejdsstillinger og ingen tunge løft ), samt hvad min arbejdsfunktion er.

jeg har lige haft en uheldig periode, med dødsfald i familien, hvor jeg tog ferie, for at passe, den nu afdøde, de sidste dage. Røg så ind i en lungebetændelse.

Da jeg mødte på arbejde igen, var der ansat en ny ( chefens papsøn ) i min stilling og jeg fik besked på, at jeg fremadrettet ikke skulle have det job mere, men i stedet gøre rent og rydde op og f.eks. male.

Skal jeg gå og vaske gulve og rydde op, hvilket vil betyde mange løft, går der ikke mange dage, før jeg ligger ned igen.

Hvad er mine rettigheder ??
Kan han tillade sig bare at ændre på arbejdsfunktionen ??

Jeg spurgte i Job Centret og de kunne ikke give mig et svar. De sagde jeg skulle spørge i min fagforening, som de dengang sagde jeg burde melde mig ud af, for den fik jeg ikke brug for mere

Håber der er en der kan hjælpe med et svar, da jeg nu er helt nede i støvet og ikke føler jeg kan komme op igen.

Kh

Rio
Rio er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-03-2015, 22:08   #2
Gana
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2015
Indlæg: 408
Styrke: 10
Gana er ny på vejen
ååhh stakkels dig - hvor er det bare lusket af chefen...

At du har meldt dig ud af fagforeningen er uheldigt, for den har du brug for nu... meld dig ind igen, men undlad a-kassen for den har du ikke brug for. Og det er nok det der er blevet sagt til dig tidligere eller i hvert tilfælde nok det man har ment.

At jobcenteret ikke kan hjælpe dig - det skal de sørme. Det er jo nyt job ! og det kan din arbejdsgiver altså ikke bare ændre på den måde.

Forlang at få en jobkonsulent ud på din arbejdsplads - asap - og lad være med at lade en tilfældig centermedarbejder feje dig væk.

Håber sørme du får hjælp af din jobkonsulent ellers må du skrive igen... så der også kan komme andre på banen her på siden - krydser fingre for dig
Gana er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-03-2015, 00:31   #3
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Forlang det skriftligt over for jobcenteret sådan at du har dokumentation for at du har forsøgt at løse situationen...

Du vil blive glad for dette senere hvis der går hen og bliver problemer..

Hvis de ændre fuldstændig på det som du skal lave der ja så skal du have en jobkonsulent ind over...specielt hvis dine skånehensyn ikke bliver overholdt med det nye du skal lave...

Det er faktisk jobkonsulentens arbejde...så tag ikke et nej på pålydende...

Kan du ikke komme igennem til dem....så klag over dette til jobcenterchefen...så denne kan sørge for at få løst problemet..

Det er dårligt af dem bare at affeje dig og sende dig videre til nogle helt andre...

Det er dem der har oprettet fleksjobbet og det er dem der vurdere hvordan det går en gang imellem...og derfor skal de selvfølgelig tage en henvendelse alvorligt hvis der kommer en og siger at der er problemer...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-03-2015, 09:28   #4
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Ja det, der er vigtigt er dine skånehensyn. Er disse tilgodeset, kan du godt sættes til andet arbejde, da arbejdsgiveren har ret til at lede og fordele arbejdet. Men tag fat i jc, hvis skånehensyn ikke er tilgodeset.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-03-2015, 19:07   #5
pif
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 31-10 2010
Indlæg: 283
Styrke: 14
pif er ny på vejen
Hvis der ikke er enighed, skal varsling af ændrede arbejdsopgaver, varsles med samme varsel, som ved opsigelse.

Det betyder at hvis du har 4 måneders opsigelse, så skal der også gå 4 måneder inden man kan pålægge dig nye opgaver.

Men da der er tale om en fleksjobkontrakt er reglerne selvfølgelig strammere, idet der også er tale om en årsag til at man måske ikke kan magte de nye funktioner.
pif er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-03-2015, 23:40   #6
Rio
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-11 2005
Lokation: Brønderslev
Alder: 62
Indlæg: 34
Styrke: 19
Rio er ny på vejen
Hej alle sammen

Tak for jeres svar.

Nu har jeg noget at arbejde ud fra.
Rio er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-03-2015, 09:50   #7
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Hvis der ikke er enighed, skal varsling af ændrede arbejdsopgaver, varsles med samme varsel, som ved opsigelse.

Det er nu ikke sort og hvidt, men fx en definition af, hvad ordet væsentlige ændringer indebærer.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-03-2015, 19:14   #8
pif
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 31-10 2010
Indlæg: 283
Styrke: 14
pif er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af stampe Se meddelelser
Det er nu ikke sort og hvidt, men fx en definition af, hvad ordet væsentlige ændringer indebærer.
Der er selvfølgelig forskel på om det drejer sig om at ens skrivebord skal vendes en kvart omgang, eller om man skal flyttes fra eget kontor (som man har af skånehensyn) og til åbent kontorlandskab med 20 andre.
pif er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:31.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension