K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-02-2015, 19:53   #1
Berit Malou
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 17-02 2012
Indlæg: 3
Styrke: 0
Berit Malou er ny på vejen
Max timer

Hejsa jeg er ansat på gammel ordning med 2/3 tilskud og arb 20 om ugen.
Mit spørgsmål er om der er en max grænse, jeg vil jo mene at når min arbejdsgiver betaler 12.33 t så skal jeg yde 12.33 t. jeg arb. dog 20 t og har 10 t vagter og kan ikke få lov til pause.
Mener det hed sig da jeg blev ansat at man max måtte arb 18-20 t med 2/3 tilskud, men kan ikke finde noget om det....

Min chef syndes jeg skulle få pension forså kunne jeg arb. for 26 kr/t, men den gik ikke, nu vil han så have mig på den nye ordning for at han kan spare penge.
Berit Malou er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2015, 20:04   #2
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Øhh der er vist noget din chef ikke har forstået...

På den nye ordning ja der skal han betaler fuld pris for alle de timer du arbejder effektivt...han vil intet tjene på det..

Så han ville skulle betale mere med de mange timer...han lyder ikke for klog...hvis du altså skulle gå hen og spørge mig...

Kontakt din jobkonsulent og fortæl om alt dette....så du til enhver tid har din ryg fri for en grådig arbejdsgiver...

Du burde have en kontrakt hvor der står hvor meget du skal arbejde og dine skånehensyn...hvis der er nogle...

Hvis du ikke har det ja så bør du få det....evt igennem jobkonsulenten...hvis din arbejdsgiver ikke vil gøre dette frivilligt...

Ang det med hvor meget man kan arbejde når man er på 2/3 dels ordningen....

Der er ingen lovtekst eller direkte regler...det er en ren vurderings sag fra jobcenterets side...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2015, 20:15   #3
pif
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 31-10 2010
Indlæg: 283
Styrke: 14
pif er ny på vejen
Tal med din jobkonsulent, for din chef lyder da som en der vil presse citronen til aller sidste dråbe... og lidt til.
Det er vigtigt at dine skånebehov bliver overholdt !
Et fleksjob følger overenskomsten på området, også selvom virksomheden ikke har indgået overenskomst, og det er de færreste overenskomster der tillader 10 timers vagter uden det bliver overarbejde.
pif er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2015, 21:26   #4
Berit Malou
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 17-02 2012
Indlæg: 3
Styrke: 0
Berit Malou er ny på vejen
Virksomhedskonsulenter fra kommunen holdt en lang salgstale for den ny ordning og lovede ham at han ville kunne få 50% i tilskud til de timer jeg yde...
Hun sagde desuden at skulle man ændre time antallet så røg jeg automatisk over på den ny ordning, men det passer ikke, da man både kan ændre skånehensyn og time antal og stadig forblive på den gamle ordning, da det stadig er samme fleksjob, det har jeg konfronteret hende med og hun måtte give mig ret...
Hun bakkede mig heller ikke op i at jeg ikke arb. under fleksjob forehold da jeg arb. 100% i alle 20 t, hun var helt klart kommunens og min arbejdsgivers mand og skulle spare penge, så nu har jeg fået fagforeningen ind over...
Det vil jo koste mig dyrt af komme på den ny ordning, både løn, pension, ferie og usikkerhed, men det var mit bord sagde min chef
Berit Malou er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2015, 21:51   #5
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
God du har en fagforening du kan gå til.

Det er da helt klart din chef ikke bare lige kan få dig over på ny ordning. Det er jo kun hvis du får et nyt fleksjob du kommer på den nye ordning.

fra http://bm.dk/da/Beskaeftigelsesomraa...20i%20dag.aspx

Hvornår er der tale om et nyt fleksjob?
Der vil altid være tale om et nyt fleksjob:

Hvis du stopper i dit nuværende fleksjob, fordi din kontrakt ophører, eller du bliver afskediget.
Hvis du skifter fleksjob fra en arbejdsgiver til en anden arbejdsgiver. Det gælder både, hvis det er inden for samme eller et andet ansættelsesområde.
Hvis du skifter til et nyt ansættelsesområde – hos den samme arbejdsgiver – og dine arbejdsopgaver og løn- og ansættelsesvilkår bliver ændret.

Der vil ikke være tale om et nyt fleksjob:

Hvis det alene er dit skånebehov eller timetal, der bliver ændret.
Hvis der alene bliver ændret i din jobbeskrivelse, fx som følge af at du bliver forfremmet, men hvor der ellers ikke bliver ændret på dine hidtidige arbejdsopgaver.
Hvis du skifter tjenestested inden for fx en kommune eller et ministerium, fordi dine hidtidige arbejdsopgaver bliver flyttet til et nyt tjenestested.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2015, 22:29   #6
Fyret2011
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-09 2011
Indlæg: 42
Styrke: 13
Fyret2011 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Berit Malou Se meddelelser
Virksomhedskonsulenter fra kommunen holdt en lang salgstale for den ny ordning og lovede ham at han ville kunne få 50% i tilskud til de timer jeg yde...
Hun sagde desuden at skulle man ændre time antallet så røg jeg automatisk over på den ny ordning, men det passer ikke, da man både kan ændre skånehensyn og time antal og stadig forblive på den gamle ordning, da det stadig er samme fleksjob, det har jeg konfronteret hende med og hun måtte give mig ret...
Hun bakkede mig heller ikke op i at jeg ikke arb. under fleksjob forehold da jeg arb. 100% i alle 20 t, hun var helt klart kommunens og min arbejdsgivers mand og skulle spare penge, så nu har jeg fået fagforeningen ind over...
Det vil jo koste mig dyrt af komme på den ny ordning, både løn, pension, ferie og usikkerhed, men det var mit bord sagde min chef

Berit, Jeg er dybt chokeret over dit indlæg.

Den virksomhedskonsulent er jo fra "konsulenten fra helvede", lokker dig over på ny ordning og endnu værre lover dig "bort" til halv pris, det skal du ikke finde dig i.

Er du på facebook ?

På facebook er der en lukket gruppe der hedder "Fleksjob", de kan råde dig, hurtigere end du kan få fagforeningen på banen.
Fyret2011 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2015, 22:42   #7
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Ja en jobkonsulent der virkelig går langt for at spare kommunen penge....du bør næsten lave et skriv til borgmesteren hvor du indstille ham til en præmie...

Det er bare IKKE okay at love arbejdsgivere det din jobkonsulent gør....

Du skal så ansættes med en arbejdsintensitet på 50 %....

Det vil sige at du skal være der dobbelt af hvad du får penge for....eller vend den om....du får kun penge for halvdelen af tiden du er på jobbet..

Så du mister rigtig mange penge på dette...

Jeg ville klage over den jobkonsulent...til hans chef....og ja jeg ville faktisk indstille ham til en præmie hos borgmesteren og hele kommunalbestyrelsen....

Jeg ville selvfølgelig gøre tydeligt opmærksom på at det er ren satire og at du ønsker at klage over jobkonsulenten...

Skulle det ske at de får tvunget dette igennem....så skal du da huske at du er ansat under det forhold at du kun er effektiv i halvdelen af tiden...og selvfølgelig vil du ikke kunne lave mere end det...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2015, 23:05   #8
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Når din arbejdsgiver modtager 2/3 tilskud betyder det så ikke at du da du blev bevilliget fleksjob havde en arbejdsevne svarende til 1/3 af fuld tid? Altså omkring 12 timer om ugen. Det er vel derfor arbejdsgiveren får 2/3 tilskud til din løn.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-02-2015, 10:48   #9
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Det er vel ikke helt i skoven med de 26 kr., hvis der er tale om en fp med "skånejob".
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-03-2015, 08:47   #10
Berit Malou
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 17-02 2012
Indlæg: 3
Styrke: 0
Berit Malou er ny på vejen
Nej virksomheds konsulenten var der bestemt ikke for min skyld, kun ude på at sparre penge ved at få mig på den ny.
Hun bakkede mig ikke engang op, når jeg sagde at jeg at jeg havde fleksjob og brug for pauser og arb. under fleksjobsforehold men skulle yde 100 % i 20 t, syndes jo også jeg skal yde 12.33 og det har jeg så 20 t til ellers er det jo en fed fidus at ansætte fleksjobber og få 7.5 t foræret, det er jo konkurrence forvridende.
Jeg skal have fagforeningen med til næste møde.
Og skal mødes med virksomhedskonsulenten til en snak, da jeg har klaget over hende.
Tusinde tak for alle jeres svar og opbakning, følte mig lidt Palle alene og med 2 i nakken der kun arb. for egen vindings skyld, min 'søde' chef sagde endda, at det med hvad det ville koste mig/skulle Levante af - det var jo mit problem!
Berit Malou er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:05.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension