K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-02-2015, 12:20   #21
picasso
Afhængigheds tegn af K10
 
picassos avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2011
Lokation: Herning
Alder: 49
Indlæg: 302
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
picasso er ny på vejen
Hej Jetted.

Tak for dit svar!

Da du kom fra sygedagpengene, hvordan forholdte kommunen sig så til dig? Fik du ro? Eller blev du stadigvæk kastet rundt i systemet?

Følte du selv, du var færdig udredt? Hvor mange praktikker havde du været igennem? Og følte du, at der var ok styr på dine lægepapir?

Sidst men ikke mindst, hvis min veninde nu får 13000 i forsikringer pr mdr, vil hun så stadigvæk få de 13.000? Og kommunen så bare beholder deres 10.000 kr? Jeg er bekymret for, om forsikringen kunne stoppe med at udbetale, hvis kommunen stopper sdp - hvor er det bare svært at være syg

På forhånd tak for hjælpen Jetted.
picasso er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-02-2015, 12:24   #22
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Kontakt endelig forsikringsselskabet. Det håndteres ikke ens af de forksellige selskaber.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-02-2015, 12:29   #23
picasso
Afhængigheds tegn af K10
 
picassos avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2011
Lokation: Herning
Alder: 49
Indlæg: 302
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
picasso er ny på vejen
Det er også det første vi vil gøre, hvis min veninde skulle miste sine sdp!!

Vi ville jo hellere finde en løsning, hvor hun var afklaret inden hun kom for teamet.. Jeg ønsker jo på ingen måder, at hun havner mellem 2 stole... Er meget i tvivl om, hvis det skulle ske, hvad gør kommunen så - tænker de, nu er hun ikke længere vores "problem" eller vil de forsat sende hende i øst og vest? :'(
picasso er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-02-2015, 12:55   #24
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af picasso Se meddelelser
Hej Jetted.

Tak for dit svar!

Da du kom fra sygedagpengene, hvordan forholdte kommunen sig så til dig? Fik du ro? Eller blev du stadigvæk kastet rundt i systemet?

Følte du selv, du var færdig udredt? Hvor mange praktikker havde du været igennem? Og følte du, at der var ok styr på dine lægepapir?

Sidst men ikke mindst, hvis min veninde nu får 13000 i forsikringer pr mdr, vil hun så stadigvæk få de 13.000? Og kommunen så bare beholder deres 10.000 kr? Jeg er bekymret for, om forsikringen kunne stoppe med at udbetale, hvis kommunen stopper sdp - hvor er det bare svært at være syg

På forhånd tak for hjælpen Jetted.

I er nød til at kontakte forsikringen ang. Dette. Nogle fortsætter med at udbetale forsikringen, men de fleste stopper udbetalingen så længe man er på resourceforløb pga. Den 100% modregning
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-02-2015, 13:52   #25
picasso
Afhængigheds tegn af K10
 
picassos avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2011
Lokation: Herning
Alder: 49
Indlæg: 302
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
picasso er ny på vejen
Hvis det skulle blive et RF, kontakter vi forsikringen..

Er der nogle kloge hoveder, som der kan svare på de øvrige spørgsmål pt er det nemlig fremtiden i forhold til, hvad kommunen kan finde på, hvis nævnet ikke siger flex eller pension..
picasso er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-02-2015, 14:28   #26
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af picasso Se meddelelser
Det er også det første vi vil gøre, hvis min veninde skulle miste sine sdp!!

Vi ville jo hellere finde en løsning, hvor hun var afklaret inden hun kom for teamet.. Jeg ønsker jo på ingen måder, at hun havner mellem 2 stole... Er meget i tvivl om, hvis det skulle ske, hvad gør kommunen så - tænker de, nu er hun ikke længere vores "problem" eller vil de forsat sende hende i øst og vest? :'(
Hvis rehabiliterings teamet ikke finder hende afklaret nok til ressourceforløb, fleks eller pension, tilbage sender de sagen til sagsbehandler med besked om hvad de synes mangler - det kan fx være en arbejdsprøvning, smerteklinik, speciallægeerklæring m.v.

Så igangsættes dette og hun skal bagefter igen møde rehabiliteringsteamet.

Men hvorfor ikke bare møde teamet nu, som regel vurderes det jo først at man skal møde dem når ens sag er afklaret nok
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-02-2015, 21:06   #27
picasso
Afhængigheds tegn af K10
 
picassos avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2011
Lokation: Herning
Alder: 49
Indlæg: 302
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
picasso er ny på vejen
Gisne, hvis de hjem sender, mister hun så sine sygedagpenge? Frygter nemlig, at hvis hun mister dem, kan hun miste sin forsikring... Men lige nu er økonomien ikke vigtigst, men derimod hvad kommunen kan finde på :-/ Hun er tæt på at opgive, ligesom mange andre syge, det er så hårdt, at andre skal bestemme over ens skæbne...
picasso er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-02-2015, 21:46   #28
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Det kommer jo an på om hendes sygedagpenge er udløbet og skal forlænges igen.
De udløber jo ifht den forlængelse hun har fået og ikke i kraft af at møde rehabiliteringsteamet.

Men det som kan ske er at hvis rehabiliteringsteamet tilbagesender til sagsbehandler med besked om at der mangler noget fx. Arbejdsprøvning, så er det et spørgsmål om det kan nåes inden for den bevilligede sygedagpengeperiode eller om den skal forlænges yderligere. Men det kan jo også risikeres ifht alle andre tiltag jibcenteret tager både med og uden møde med rehabiliteringsteamet.
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-03-2015, 02:35   #29
picasso
Afhængigheds tegn af K10
 
picassos avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2011
Lokation: Herning
Alder: 49
Indlæg: 302
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
picasso er ny på vejen
Der er næsten et år, så det skal nåes! Hvis ellers vi alle speeder lidt op. Smerteklinikken i Give har ca 6 mdr ventetid, Neupsykkologen lidt længere tid, men hun viser da tydeligt at hun ønsker at blive færdig. Hun vil så gerne i mål, helt i mål, så hun kan kende sin fremtid, lige nu, er hun vare kastebold rundt i systemet, de ved ikke hvad de skal stille op med hende, lægerne ser hende som meget dårlig, praktik stedet oplever desværre det samme, problemet er, hun har ikke gennem ført, selv ikke en simpel praktik... Hvilke praktik muligheder har I været i, hvilke kan I (hvad er jeres sygdom koret fortalt) anbefale ? Problemet er hun ser ikke syg ud, hundene dejlig frisk ud, bortset fra når hun er alene. Så tager hun masken af, og pludselig sidder der en pige foran Dig, som der har blanke øjne, er død træt, kan ikke huske at stave til Ib . Ingen i familien ser hvor syg hun er, jeg gør, for jeg elsker hende, og hun skal bare forståes. For det første, så fortjener hun. Da det altid er hende som tænker på alle andre først, Hun har tænkt på alle andre, hun er bare en super super kvinde med det største hjerte <3 hun har mistet selvtilden. Jeg lover dig, vi bygger langsomt op igen, og vi bruger de uger kommunen har givet dig <3 Alt det du gennem tiderne har givet andre, på tide vii betaler tilbage!!! Så kære folk på k10, hjælp os, læs lidt på tråden, vi er kørt fast HJÆLP OS!!! Tak af hjertet!!! Læs gerne de fødte tråde så ved i hvorfor vi beder om hjælp nu! Om det så er hjælp til praktik steder, eller bare general hjælpe til lovgivningen! Hvem ved, om det er dig som der får brug for hjælp en dag.., på forhånd TAK

Sidst redigeret af picasso; 01-03-2015 kl. 03:05.
picasso er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-03-2015, 09:21   #30
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
I stedet for yderligere arbejdsprøvning/praktikker, bør der laves en funktionsbeskrivelse. Be kommunen skriftlig om dette, eller spørg til dette!

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:27.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension