K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-02-2014, 04:27   #1
Souad
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-12 2013
Indlæg: 90
Blog Indlæg: 11
Styrke: 11
Souad er ny på vejen
Speciallægeerklæring

Hej,

Er der nogle, der ved, når man modtager en kopi af speciallægeerklæring, hvor lange tid har man til at komme med kommentarer inden erklæringen bliver sendt videre til kommunen?

Med venlig hilsen
Souad
Souad er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-02-2014, 07:46   #2
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Det er helt op til speciallægen selv.

Nogle læger giver tid til kommentarer og lytter til dem. Andre sender deres erklæring afsted uden at høre på evt. Kommentarer.

Du er nød til at spørge hos den pågældende speciallæge og høre om du kan sende dine kommentarer til ham
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-02-2014, 09:52   #3
Souad
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-12 2013
Indlæg: 90
Blog Indlæg: 11
Styrke: 11
Souad er ny på vejen
Tak for dit svar.
Souad er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-03-2015, 15:47   #4
Souad
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-12 2013
Indlæg: 90
Blog Indlæg: 11
Styrke: 11
Souad er ny på vejen
Hej,

På ny fik jeg et brev fra arbejdsskadestyrelsen, hvor de vil sende mig til en speciallæge i gastroenterologi for at lave en speciallægeerklæring.

ASK anbefaler de 3 speciallæger:

1) Speciallæge Peter Funch-Jensen
Aleris-Hamlet, Århus
8200 Århus N

2) Overlæge Jørgen Bendix
Regionshospitalet Randers
8930 Randers NØ

3) Overlæge Susanne Bach Lausten
Århus Universitetshospital
8000 Århus C

Jeg vil høre om der er nogle her ind, der har erfaring med de 3 læger, eller kan anbefale en anden.

På forhånd tak for hjælpen

Angående min arbejdsskadesag hos ASK,

For ca. et år siden har jeg min fagforening søgt på min vegne ASK om løbende erhvervsevnetabs erstatning og dengang var jeg på forrevalidering og nu jeg har fået fleksjob og er ikke ansatte nu. Til d.d. har jeg ikke modtaget svar fra ASK på min ansøgning om løbende erhvervsevnetabs erstatning.

Er der nogle der har erfaring med det, vil jeg gerne høre om.

Tak
Souad er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-03-2015, 19:34   #5
pif
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 31-10 2010
Indlæg: 283
Styrke: 14
pif er ny på vejen
Umiddelbart har man ikke ret til at få en erklæring der bliver skrevet til gennemsyn, at nogen så er flinke og lader patienten kommentere den, det er jo bare fint, men man har ingen krav på at lægen indfører eventuelle rettelser... det er jo lægens erklæring om din tilstand, og ikke din opfattelse der skal fremgå.

Hvis du vil vide hvilke muligheder du har, må du spørge den læge der afgiver erklæringen.
pif er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-03-2015, 10:43   #6
Souad
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-12 2013
Indlæg: 90
Blog Indlæg: 11
Styrke: 11
Souad er ny på vejen
Smile

Citat:
Oprindeligt indsendt af pif Se meddelelser
Umiddelbart har man ikke ret til at få en erklæring der bliver skrevet til gennemsyn, at nogen så er flinke og lader patienten kommentere den, det er jo bare fint, men man har ingen krav på at lægen indfører eventuelle rettelser... det er jo lægens erklæring om din tilstand, og ikke din opfattelse der skal fremgå.

Hvis du vil vide hvilke muligheder du har, må du spørge den læge der afgiver erklæringen.
Hej pif, du har nok misforstået mit spørsmål. Jeg er meget syg og har været igennem et meget svært forløb med sygdom (stærke smerter og operationer) og fyring fra mit arbejde pga. en arbejdsskade (rygskader). Jeg blev kastet rundt i systemet i flere år og først blev godkendt til fleksjob. Jeg skal snart til den 5 operation.

Så en tur til en speciallæge ( læge erklæring) BETYDER RIGTIG MEGET FOR MIG. Og jeg mente hellere ikke at lægen skal skrive i erklæringen hvad jeg dikterer, men både en dygtig og rar læge betyder meget for mig pga. mit tilstand.
Selvfølgelig skal lægen skrive kun det han selv konstatere, og igen en rar oplevelse for mig betyder rigtig meget for mig.

Vi plejer altid og spørge hinanden her ind inden man tager til de forskellige møder med kommunen eller til undersøgelser hos forskellige læger og der plejer altid at forstå hinanden.

Vh. Souad
Souad er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-03-2015, 17:26   #7
pif
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 31-10 2010
Indlæg: 283
Styrke: 14
pif er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Souad Se meddelelser
Hej pif, du har nok misforstået mit spørsmål.
Nej, jeg har ikke misforstået dit spørgsmål, som var:
Citat:
Er der nogle, der ved, når man modtager en kopi af speciallægeerklæring, hvor lange tid har man til at komme med kommentarer inden erklæringen bliver sendt videre til kommunen?
Og som skrevet tidligere har man INGEN ret til at komme med kommentarer, men nogen læger tillader det alligevel og må så selv sætte en frist.
pif er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-03-2015, 20:37   #8
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Souad Se meddelelser
Hej,

Er der nogle, der ved, når man modtager en kopi af speciallægeerklæring, hvor lange tid har man til at komme med kommentarer inden erklæringen bliver sendt videre til kommunen?

Med venlig hilsen
Souad
Erklæringen er sandsynligvis allerede sendt til kommunen, når du modtager en kopi.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-03-2015, 23:14   #9
Souad
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-12 2013
Indlæg: 90
Blog Indlæg: 11
Styrke: 11
Souad er ny på vejen
Hej Pif og Akvamagin,
Jeg beklager forvirring men mit indlæg er fra d. 15-03-2015 og ved fejl af sted for at starte en ny tråd, kom jeg til at skrive videre på et gammelt indlæg fra februar 2014.
Så mit spørsmål er fra indlæg af d. 15-03-2015.
Vh. Souad
Souad er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:21.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension