K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-11-2011, 19:34   #1
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
"Sort" liste over sagsbehandlere

"Ny hjemmeside hænger offentligt ansatte ud. En ekspert forventer, at Datatilsynet vil skride ind"

http://www.danskekommuner.dk/Nyhedsa...agsbehandlere/

"Jeg har den opfattelse, at når offentlige myndigheder begår fejl, så skal de have en straf, lige som når vi almindelige borgere begår fejl. Der skal ikke være forskel på, om man har et politiskilt eller er en ganske almindelig borger, siger Ole Christiansen til Berlingske."

Hmm,tja, den mulighed findes jo allerede sådan set, for offentligt ansatte står også under Straffeloven, blot er det endnu ikke set at en offentligt ansat har stået til ansvar.....
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-11-2011, 19:39   #2
thomas75
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2011
Indlæg: 298
Styrke: 14
thomas75 er ny på vejen
Jeg håber da, der bliver grebet ind, for jeg synes den liste er noget svineri, af den grund som der netop står i artiklen: det er udokumenterede påstande.
thomas75 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-11-2011, 19:42   #3
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
tjaaa i DK -ligesom rigtig mange andre lande, formoder jeg- ja, da skal enhver ting/sag man udtaler sig om være under ansvar sååå...

-jeg vil da formode at de borgere som skriver på denne liste står ved deres dokumenterede påstande -mon ikke
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-11-2011, 19:46   #4
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
det er da noget svineri og håber datatilsynes får lukket det omgående
kunne aldrig selv finde på og skrive en sagsbehandler ved navn, heller ikke på k10

tænk lige en gang, hvis i selv sad i den situation

læger eller virksomhed er en anden sag
virksomheder er ikke personer
læger ved navn er i orden, da en dårlige læge med flere fejl og måske med dødsfald bag sig
der skal man kunne vælge dem fra.
men absolut ikke på en hjemmeside som ikke kan fremvise dokumentation eller har nogen indsigt i hvad en læge har lavet.


hvor er de dokumenterede påstande på den side
absolut ingen og man skriver bare et navn

Sidst redigeret af MTVRV1; 18-11-2011 kl. 19:52.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-11-2011, 19:50   #5
thomas75
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2011
Indlæg: 298
Styrke: 14
thomas75 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af buster Se meddelelser
tjaaa i DK -ligesom rigtig mange andre lande, formoder jeg- ja, da skal enhver ting/sag man udtaler sig om være under ansvar sååå...

-jeg vil da formode at de borgere som skriver på denne liste står ved deres dokumenterede påstande -mon ikke
Der kan jo være mange sider af den samme sag, og nogle borgere kan måske blive vrede over noget, som egentlig vedrører lovgivningen eller andet som sagsbehandleren ikke kan gøre for.
Hvis man er utilfreds med noget, må man jo klage over det. Det kan da ikke være rigtigt, at en offentligt ansat skal risikere at blive udsat for at blive hængt ud med navns nævnelse for noget, der ikke er dokumentation for.
thomas75 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-11-2011, 19:51   #6
Ukken
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-01 2009
Indlæg: 177
Styrke: 16
Ukken er ny på vejen
Jeg kan kun sige det er en ulækker hjemmeside som er i familie med angiveri og lign. Der er ingen retssikkerhed for de mennesker der er på listen. Det er muligt det er berettiget med klage over dem - der er muligt det ikke er i og med der ingen beskrivelse af grunden til registreringen foreligger. tværtimod præciseres det at man under ingen omstændigheder vil slette nogen der er havnet der.
Ukken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-11-2011, 19:53   #7
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Tja, hvad foretager sig Datatilsynet hvis kommunen ved en fejl sender dokumenter med personlige opløsninger om en borger til en helt anden borger.
Det hører jo i høj grad under pligt forsømmelse, som kan have fatale konsekvenser for en.

Datatilsynet , som svar på klagen, henviser borgeren tilbage til kommunen som skal forklare sig overfor borgeren, først derefter datatilsandet lover at tager sig af sagen.

Føj for en komplot, siger jeg bare.

Jeg kan slet ikke se noget ulovligt ved den hjemmeside men hvis disse sortlistede personer er “uskyldige” og føler at de er blevet hæng ud på siden ubegrundet, så kan de altid stævne siden eller personen, efter en anmodning til sin arbejdsgiver ( kommunen ) herom.

Sidst redigeret af Karo; 18-11-2011 kl. 20:16.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-11-2011, 19:55   #8
thomas75
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2011
Indlæg: 298
Styrke: 14
thomas75 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Karo Se meddelelser
Tja, hvad foretager sig datatilsandet hvis kommunen ved en fejl sender dokumenter med personlige opløsninger om en borger til en helt anden borger.
Det hører jo i høj grad under pligt forsømmelse, som kan have fatale konsekvenser for en.

Datatilsandet, som svar på klagen, henviser borgeren tilbage til kommunen som skal forklare sig overfor borgeren, først derefter datatilsandet lover at tager sig af sagen.

Føj for en komplot, siger jeg bare.
Hvad har det med dette register at gøre??
thomas75 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-11-2011, 20:05   #9
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af thomas75 Se meddelelser
Hvad har det med dette register at gøre??
"...Charlotte Tranberg forventer, at Datatilsynet vil skride ind over for hjemmesiden og kræve, at udbyderen fjerner personoplysninger...."
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-11-2011, 20:13   #10
thomas75
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2011
Indlæg: 298
Styrke: 14
thomas75 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Karo Se meddelelser
"...Charlotte Tranberg forventer, at Datatilsynet vil skride ind over for hjemmesiden og kræve, at udbyderen fjerner personoplysninger...."
Jeg kan ikke rigtig se sammenhængen må jeg nok indrømme.

Men hvis der skulle være sådan en liste, så skal der altså være nogen, der administrerer det, der har adgang til alle sagens oplysninger og sagen skal være afgjort efter en klage, ligesom når sundhedsstyrelsen lægger afgørelser med navn ud.
Det dur da ikke, at menigmand sidder og offentliggør medarbejdere.
thomas75 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kan man "frasige" sig den "økonomiske del" af en FP, for at få psykisk "ro på" ? EB3 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 01-09-2013 11:43
"Skandale at sagsbehandlere er ukvalificerede" L.S. Politik og Samfund 9 27-05-2013 01:22
Flere pladser ledig for FP fra "hele" Århus på "Bydelsreporter" kursus. SidselK Nyttigt at vide for Førtidspensionister 4 31-08-2012 15:16
Festival for "udstødte" -"halvstødte" - sagsbehandlere og andet "godtfolk" klarkurs Alt det andet 24 18-03-2010 22:25
Virksomheder "overvejer" at ansætte flere, "hvis"... zuza Fremtiden for fleksjob og førtidspension 0 06-03-2008 14:53




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:07.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension