K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-03-2015, 12:26   #11
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Jeg tror det er mere som Akvamarin skriver at restarbejdsevne ikke nødvendigvis = fleks, men i lige så høj grad idag = ressourceforløb

Den eneste årsag til at jeg selv undgik ressourceforløb var fordi jeg havde skriftlig dokumentation fra klinisk funktion på at der ingen udviklingsmuligheder er.

Er der ingen dokumentation på dette kan det lige så godt blive ressourceforløb som fleks... Igen fordi der er ingen "ret til" fleks. Og kan de presse restarbejdsevnen op, vil de forsøge på det

P.s jeg er grundlæggende enig, med dig i logikken i at er restarbejdsevnen ikke = 0, må det betyde fleks. Men jobcenterne arbejder bare ikke efter logiske slutninger. Jo mere kringlet de kan lave det, jo bedre
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-03-2015, 12:46   #12
Mikey
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-02 2014
Indlæg: 97
Styrke: 11
Mikey er ny på vejen
Jeg har vist ikke fået gjort mig klar ift. en længerevarenede verserende sag.

Ankestyrelsen har truffet afgørelse med overgang før det nye rehabiliteringsteam/ressourceforløbsregler trådte i kraft.

Det vil sige at restarbejdsevnen skal tolkes udfra gældende regler, før den nye reform trådte i kraft.
Mikey er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-03-2015, 13:36   #13
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Ja, men fælden er at hvis alle instanser fastholder deres afgørelser og afviser fleks/førtidspension m.v efter de gamle regler og din sag fortsat skal fortsætte, så vil det ske efter de nye refler

Altså ryger du ud i fx. En ny arbejdsprøvning, klinisk funktion, o.lign vil det ske efter de nye regler, da en fortsat afklaring ikke vil ske efter de gamle regler
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-03-2015, 18:29   #14
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Ang. det tvetydige svar fra ankestyrelsen, kan du ikke fortælle os hvad de skrev, som du mener er tvetydigt? Er det en anke på en negativ afgørelse om førtidspension du har fået?

Jeg synes det er rigtigt svært at svare dig uden at vide mere. Så som hvornår sådan cirka har du fået afslag og hvornår har ankestyrelsen fastholdt kommunens afgørelse om ikke at give dig førtidspension (hvis altså det er førtidspension ankesvaret handler om).
Og hvad ankestyrelsen skrev som svar på din anke over kommunens afgørelse. Hvad er ordlyden af det afsnit du mener er tvetydigt.

Hvor stor er din restarbejdsevne bedømt at være? Og hvor lang tid tilbage ligger den sidste arbejdsprøvning?

Så det ville være rart om du kunne ridse din sag op for os.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-03-2015, 09:17   #15
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
En restarbejdsevne, kan jo være alt UNDER 37timer(fuldtidsarbejde). ,men man kan jo kun tilkendes fleks, hvis restarbejdsevnen, udgør en nedsættelse over 50%.

vh popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-03-2015, 10:35   #16
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser
En restarbejdsevne, kan jo være alt UNDER 37timer(fuldtidsarbejde). ,men man kan jo kun tilkendes fleks, hvis restarbejdsevnen, udgør en nedsættelse over 50%.

vh popiae


Det med de 50% har ankestyrelsen altså trukket tilbage igen
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:05.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension