K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-03-2015, 09:23   #31
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Hvis der er 6. Mdr. Vente tid til smerteklinikken i Give (der var 18 mdr. Da jeg i sin tid blev visiteret) så kan hun blive om visiteret iflg ventetidsreglerne til en privat smerteklinik og så vil hun kunne starte ilæbet af 7-14 dage på en efter eget valg.

Det gælder om at komme igang med det nu, for et forløb på smerteklinik kan nemt tage 6 mdr.

Men måske du skal hjælpe hende med lige at få styr på smerteklinik, ifølge ventetidsgarantien, har Give kun 7 ugers ventetid: http://www.esundhed.dk/sundhedskvali...enteinfo.aspx?

Give har ikke altid det bedste ry
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.

Sidst redigeret af gisne; 01-03-2015 kl. 09:30.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-03-2015, 10:15   #32
Jetted
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 18-01 2015
Indlæg: 160
Styrke: 10
Jetted er ny på vejen
Hej igen.

Jeg er helt enig med Stampe, prøv at kontakte pensionsselskabet. Da jeg ringede til mig, sagde ham jeg talte med, at kommunen modregner krone for krone og at de havde prøvet at rejse problemet overfor deres interesseorganisationer, men uden held. (måske beholder nogle selskaber selv pengene så kommunen selv kan betale det fulde beløb)

Jeg har anket sagen og den er nu i Ankestyrelsen. Det blev besluttet, at jeg skal i virksomhedspraktik. Jeg var sidste år 5 måneder i jobprøvning i 2 dage om ugen i 3 timer og det lykkedes ikke at komme op i timetal - jeg var rigtig glad for det (lidt normal hverdag) men det var alt for hårdt.

Ud over smerter og kemohjerne så er mit store problem at jeg er mega træt - Jeg får kun ordnet det mest nødvendige i hjemmet og får kun lavet varm mad 2-3 gange om ugen, så jeg har svært ved at overskue, at jeg skal have endnu mindre energi til min egen rådighed.

I morgen skal jeg mødes med min job konsulent, og håber på, at han har forståelse for at min tilstand ikke er bedre siden vi talte sammen i november 2014 (han var rigtig god).

Du spørger om lægeudtalelser: Lige så snart kommunen får noget der ligner en antydning af, at der i fremtiden vil ske bedring, så er det det de forholder sig til og ikke hvordan jeg har det nu - og de ignorerer også at der er nogen som aldrig kommer sig over den behandling jeg har fået.

Jeg fik ny læge den 1. januar og hun har henvist mig til smerteklinik og på Herlev er der over et års ventetid, så jeg kunne vælge en anden og der fandt jeg KIAPRO som er en tværfaglig smerteklinik - jeg har allerede talt med dem flere gange og skal derud på torsdag, så jeg håber at de tilbyder mig et behandlingsforløb. Men uanset hvad, så bare den følelse af, at der er nogen som har lyttet til en og taget ens problemer alvorligt er en fantastisk følelse.

Hilsen Jette
Jetted er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-03-2015, 23:36   #33
picasso
Afhængigheds tegn af K10
 
picassos avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2011
Lokation: Herning
Alder: 49
Indlæg: 302
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
picasso er ny på vejen
Jeg håber at de vil tage min veninde i Give. Og de så få kigget på hendes smerter, jeg tror hun skjuler hendes smerter, for at være så "normal" som muligt. Min veninde vil jo ikke være til besær... Jeg ser sådan på sagen, nu hvor pandoras æske er åbn, så lad os det se hvad hun går og "gemmer" Alt skal på bordet, ellers ef det pisse svært at hjælpe dig. Systemet skal vide hvor syg du er! Nytter ikke du smiler og er et rigtig overskudsmenneske når de er på besøg. De skal møde den pige, Der er så træt, så hun ikke selv orker st gå i seng. Hende der har så ondt, så hun lige sidder 5 min mere, hun orker bare ikke at rejse sig - livet er bare blevet uoverskueligt... De skal lære den rigtige pige at kende Hun er jo en fantastisk pige, som systemet langsomt slår i hjel

Sidst redigeret af picasso; 01-03-2015 kl. 23:45.
picasso er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-03-2015, 00:45   #34
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Uden at komme med en pegefinger....specielt når det gælder en helt anden person som ikke er her...

Men man har altså selv et ansvar...for hvordan tingene udvikler...ihvertfald hvis man selv enten skjuler eller undlader at fortælle tingene som de er...

Så du bør tage en kærlig snak med din veninde...og fortælle hende at hun selv er ansvarlig for at tingene ikke lykkes hvis hun gemmer på sine smerter eller undlader at fortælle ting som er vigtige...

Det er selvfølgelig helt op til hende selv hvad hun vælger at gøre...hun skal nok bare vide hvad der kommer ud af denne adfærd...

Der findes desværre mange som hende....som yder meget mere end de reelt kan....fordi de netop vil vise at de godt kan...eller ikke kan lide det faktum at de ikke kan ting som de burde kunne...

Man straffer sig selv ved en sådan adfærd....

Der kommer ikke nogen når man har smadret sit helbred yderligt og takker en for det man har ydet eller undladt at sige...

Helt fair at man vælger at handle sådan...hvis man bare gøre det vel vidende hvad der sker ved det...

Man skal nok også tænke at hvis kommunen ser en "frisk" kvinde som kan "en masse" osv osv....ja så kan de jo have svært ved at opdage hvor galt det er eller egentlig står til...og at de handler ud fra det de ser..

Så for hendes egen skyld...selvfølgelig forudsat at hun bevidst skjuler ting...ja så håber jeg at hun vågner op og stopper denne adfærd...

Hun skal i det mindste vide hvad der sker ved det og det er noget hun selv vælger...hvis hun skjuler ting..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-03-2015, 00:54   #35
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af picasso Se meddelelser
Jeg håber at de vil tage min veninde i Give. Og de så få kigget på hendes smerter, jeg tror hun skjuler hendes smerter, for at være så "normal" som muligt. Min veninde vil jo ikke være til besær... Jeg ser sådan på sagen, nu hvor pandoras æske er åbn, så lad os det se hvad hun går og "gemmer" Alt skal på bordet, ellers ef det pisse svært at hjælpe dig. Systemet skal vide hvor syg du er! Nytter ikke du smiler og er et rigtig overskudsmenneske når de er på besøg. De skal møde den pige, Der er så træt, så hun ikke selv orker st gå i seng. Hende der har så ondt, så hun lige sidder 5 min mere, hun orker bare ikke at rejse sig - livet er bare blevet uoverskueligt... De skal lære den rigtige pige at kende Hun er jo en fantastisk pige, som systemet langsomt slår i hjel
Ja Picasso og hvor er det godt hun har en ven som dig, som kan støtte hende til at tage ansvar for hvilket billede hun tegner af sig selv. En god ven som kan hjælpe hende vise hvordan hendes liv i virkeligheden er.

Jeg kender det så godt fra mig selv. Være dygtig, ikke vise hvor slemt man har det - men det nytter ikke lyve overfor systemet på den måde og samtidigt tro at de godt ved det bare er et billede. For det gør de ikke. De kommer med deres afgørelser ud fra det vi viser dem. Og så længe vi lader som om alt er i orden - ja så er det jo det de ser.

Hvor er det svært at vise at man er svag og ikke længere kan klare alt. Men det er nødvendigt. Godt du kan se det.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:51.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension