K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-11-2011, 22:50   #11
Håber
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Indlæg: 451
Styrke: 14
Håber er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af thomas75 Se meddelelser
De vil jo gerne hjælpe med faglig bistand, det er advokathjælpen man ikke har ret til før efter 3 mdr.
Jeg skriver, at man ikke kan vente med at melde sig ind til bagefter som du skriver, fordi de så ikke vil tage en sag. Det er jo så ligegyldigt om det er faglig bistand eller juridisk.
Håber er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-11-2011, 01:24   #12
jsn
Mit andet hjem K10
 
jsns avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-01 2009
Lokation: Aalborg
Indlæg: 600
Styrke: 16
jsn er ny på vejen
Jeg fik al den hjælp af HK jeg havde brug for, i forbindelse med både afklaringen til fleksjob og pension.
Og det var som bisidder, omkring lovmæssige problemer osv.

Men er sikker på at det svinger fra afdeling til afdeling og fagforeningen til fagforening.

Grunden til de 3 mdr. mener jeg er at nogle melder sig ud af de rigtige fagforeninger, fordi de ikke vil være med til at betale for goderne.!
Når de så opdager at de "gule" ikke kan/vil hjælpe dem fiser de tilbage, og vil igen have goderne uden at betale.
Så derfor har fagforeningerne valgt at sige man skal været medlem i 3 mdr. før man kan få hjælp.
Hvilket er ganske forståeligt eller hva.??
__________________
Sigenstrøm.dk
Førtidspension pr. den 01-06-2011
jsn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-11-2011, 19:15   #13
skivehansen
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-02 2010
Lokation: 8920
Alder: 45
Indlæg: 69
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
skivehansen er ny på vejen
hejsa 3f har heller ikke vært til en pind i min sag , kom ud for en arbejdeskade i 2001 og smidt ud af 3f i 2006 stod uarbejdes dygtig , har vært i arbejdes prøvning en gang for 7 år siden , 3f gik med på arbejdesgiveres forlig , 3fs advorkat bjørst hoppede fra dagen før vi skulle i retten , så kun århus komune fik ret i deres sag og fik deres 200000kr hjem for min sygeløn , hvad fik vi ved hjælpe fra 3f 25000krog sagen kører stadig da vi ikke har rød til avorkat ,håber snart vi finder en der kan hjælpe mig med at søge pensjon , mvh john
skivehansen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-11-2011, 22:18   #14
Katharina
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-10 2010
Indlæg: 839
Styrke: 14
Katharina er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af skivehansen Se meddelelser
hejsa 3f har heller ikke vært til en pind i min sag , kom ud for en arbejdeskade i 2001 og smidt ud af 3f i 2006 stod uarbejdes dygtig , har vært i arbejdes prøvning en gang for 7 år siden , 3f gik med på arbejdesgiveres forlig , 3fs advokat Bjørst hoppede fra dagen før vi skulle i retten , så kun århus komune fik ret i deres sag og fik deres 200.000 kr hjem for min sygeløn , hvad fik vi ved hjælpe fra 3f 25.000 kr og sagen kører stadig da vi ikke har råd til advokat, håber snart vi finder en der kan hjælpe mig med at søge pension , mvh john
Det lyder usselt!

Arbejdsskade og mistet arbejde og mistet arbejdsevne - og ingen ordenlig hjælp af fagforening!

Efter mange års medlemskab!

Sikke et svigt at skulle komme over - oveni arbejdsskade og oveni økonomisk bet!

Hvordan er du forsørget nu?

Man må godt søge førtidspension selv efter § 17 stk. 1 i Lov om social pension:

§ 17. Kommunalbestyrelsen skal behandle en henvendelse om førtidspension i forhold til alle de muligheder, der findes for at yde hjælp efter den sociale lovgivning, jf. § 5 i lov om retssikkerhed og administration på det sociale område. Personer, som ønsker, at kommunalbestyrelsen alene tager stilling til spørgsmålet om førtidspension, kan dog anmode herom. I sådanne tilfælde træffer kommunalbestyrelsen afgørelse om, at sagen på det foreliggende dokumentationsgrundlag overgår til behandling efter reglerne om førtidspension.

https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=126569
Katharina er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-11-2011, 22:38   #15
skivehansen
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-02 2010
Lokation: 8920
Alder: 45
Indlæg: 69
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
skivehansen er ny på vejen
Hvis jeg søger på en § 17 ved jeg at jeg får afslag. Det har min sagsbehandler sagt sidste gang jeg var der oppe. Hun har yderliger IKKE udleveret de papir hun skal til arbejdsskadestyrelsen. Så min sag bliver endnu engang "syltet". Føler efterhånden at jeg bare bliver smidt rundt til ingen verdens nytte og at jeg ikke kommer nogen steder med min sag. Har været uden arbejde i over 10 år og er på kontant hjælp og har været det i mange år efterhånden.
skivehansen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-11-2011, 23:14   #16
Katharina
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-10 2010
Indlæg: 839
Styrke: 14
Katharina er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af skivehansen Se meddelelser
Hvis jeg søger på en § 17 ved jeg at jeg får afslag. Det har min sagsbehandler sagt sidste gang jeg var der oppe. Hun har yderliger IKKE udleveret de papir hun skal til arbejdsskadestyrelsen. Så min sag bliver endnu engang "syltet". Føler efterhånden at jeg bare bliver smidt rundt til ingen verdens nytte og at jeg ikke kommer nogen steder med min sag. Har været uden arbejde i over 10 år og er på kontant hjælp og har været det i mange år efterhånden.

OK! Men du må da godt søge § 17 stk.1 førtidspension, selvom sagsbehandler ikke lover dig førtidspension herved i første omgang.

Ved denne proces skal sagsbehandler samle alle oplysninger i din sag og udarbejde en ressourceprofil og gennem denne proces vil det komme frem, hvad der endnu mangler af dokumentation i din sag, for at du kan få fleksjob eller førtidspension.

Herefter kan du søge disse punkter dokumentereret og igen søge § 17 stk 1 fleksjob/førtidspension.

Så er du i gang med proces i din sag.

Og der er intet økonomisk at tabe!


Og m.h.t. arbejdsskadesag - så bed sagsbehandler om aktindsigt i din sag - og send selv dokumenter i din arbejdsskadesag til Arbejdsskadestyrelse.

Her er link til skema til at bede om aktindsigt:

http://www.k10.dk/media/skema/aktindsigt.pdf
Katharina er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Advokat Blondie Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 109 11-01-2013 18:35
Ingen sygedagpenge mere, ingen penge Mivsen Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 35 05-01-2012 12:20
Ingen arbejdsindsats - ingen kontanthjælp! Ninja Politik og Samfund 158 25-04-2010 20:12
Ingen post = ingen sygedagpenge Systeminvalid Det er da strengt ! 24 23-02-2009 14:52
Ingen post betyder ingen sygedagpenge Webmaster K10 Nyheder 0 22-12-2008 13:10




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:08.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension