K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Lægekonsulenternes Rolle

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Lægekonsulenternes Rolle Her vil vi sætte fokus på lægekonsulenters rolle i de kommunale sager.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-05-2012, 15:16   #11
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
vi skal også engang imellem prøve at tænke positivt...det hjælper med at holde en oppe..
vel er der dårlige historier og dem er der sikkert mange af ---- men vi skal også huske de gode historier..
jeg har overhovedet ikke den opfattelse af kommunem og kan derfor ikke sige sådan nogen ting..
men det er det gode ved k1o..her er PLADS til alle meninger

stribe førtidspensionist
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-05-2012, 16:35   #12
SÅrdnok!
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 10-06 2009
Lokation: Vejle/Jelling
Indlæg: 405
Styrke: 15
SÅrdnok! er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af FrkM Se meddelelser
Med fare for at stikke hånden i en hvepserede, så jeg har lige et par indvendinger.

Der findes helt sikkert lægekonsulenter som ikke har forstået deres rolle i sociale sager, men at tillægge alle lægekonsulenter og sagsbehandlere / socialrådgivere så skumle motiver som nævnt i indlægget ovenfor synes jeg nu ikke er rimeligt.

Jeg tvivler stærkt på, at der er offentlige fagpersoner som med forsæt ønsker at forværre situationen for en borger ligesom jeg tvivler på, at en lægekonsulent med forsæt oversætter lægelige oplysninger forkert.

Der sker helt sikkert sagsbehandlingsfejl (også ganske grove sagsbehandlingsfejl) men at socialrådgivere / lægekonsulenter mv. generelt skulle være korrupte, bevidst udelukker oplysninger i sager, med forsæt overtræder gældende lov mv. er noget af et voldsomt postulat som jeg ikke tror på har hold i virkeligheden.
der er vist ingen der har skrevet ordet "alle"
SÅrdnok! er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-05-2012, 19:27   #13
FrkM
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2012
Lokation: Region Syddanmark
Indlæg: 160
Styrke: 13
FrkM er ny på vejen
Nej, der er ikke skrevet "alle" nogen steder. Selvom der ikke står "alle" i dit indlæg, så jeg læser det nu alligevel som værende en generel opfattelse af og holdning til lægekonsulenternes og socialrådgivernes arbejde.
Måske jeg har misforstået dit budskab?
__________________
Uddannet socialrådgiver - nu fp.
FrkM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-05-2012, 20:17   #14
SÅrdnok!
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 10-06 2009
Lokation: Vejle/Jelling
Indlæg: 405
Styrke: 15
SÅrdnok! er rigtig godt på vej
hvis det var tilfældet var alle socialrådgivere arbejdsløse....eller statsansatte bødler
nu er det sådan at jeg til enhver tid kan dokumentere mine postulater i en retssal og det kommer snart til at ske....
yderligere har vi her i DK ytringsfrihed....endnu da, følgeligt kan jeg skrive, og du kan opfatte som det nu engang passer os hver især
SÅrdnok! er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-05-2012, 21:18   #15
FrkM
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2012
Lokation: Region Syddanmark
Indlæg: 160
Styrke: 13
FrkM er ny på vejen
I fald du vælger at orientere om det vil jeg med stor interesse følge din sag i det danske retssystem.

Naturligvis kan du skrive hvad du vil, det mener jeg sådan set ikke at jeg på nogen måde har anfægtet din ret til. Jeg forsøgte egentlig bare at få afklaret om jeg havde misforstået dit budskab.
__________________
Uddannet socialrådgiver - nu fp.

Sidst redigeret af FrkM; 29-05-2012 kl. 21:26.
FrkM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-05-2012, 23:08   #16
Lizzy
Afhængigheds tegn af K10
 
Lizzys avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2009
Lokation: Fyn
Alder: 58
Indlæg: 337
Styrke: 16
Lizzy er ny på vejen
I min sag har lægekonsulenten streget tre diagnoser og selv tilføjet to nye, UDEN at have set mig!
Desuden går hun stik imod en overlæge i rygkirugi, der HAR skrevet at ryggen er færdig, og kun forventes forværret. Lægekonsulenten mener jeg bare skal træne og stoppe med at spise smertestillende.
Sådan KAN det også være
__________________
*Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du!*

Copyright © - mine indlæg må ikke kopieres eller gengives andre steder.
Lizzy er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-05-2012, 00:52   #17
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
LIZZY

det lyder godt nok som lidt af en historie..et må ikke være sjovt at kæmpe med oveni man er syg

stribe førtidspensionist
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-05-2012, 07:48   #18
FrkM
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2012
Lokation: Region Syddanmark
Indlæg: 160
Styrke: 13
FrkM er ny på vejen
Lizzy:

Det lyder da helt forkert at noget sådant kan lade sig gøre. De gange jeg har oplevet af lægekonsulent har overset en diagnose eller lægepapir har jeg altid returneret sagen og gjort opmærksom på det. Så jeg ved godt at det kan ske. Det interne arbejdspapir mellem socialrådgiver og lægekonsulent har du ikke krav på aktindsigt til men vurderingen har du et retskrav på at se. Ud fra denne konklusion bør du kunne læse hvilke lægepapirer lægekonsulten har lagt til grund for vurderingen.

Hvad siger din socialrådgiver?

Kunne du få din privat praktisenerende læge / speciallægen til at kontakte lægekonsulenten? Det lyder som en faglig diskussion som lægerne må tage. Det er frygtelig frustrende når lægerne ikke er enige om diagnose, prognose og behandlingsmuligheder. Som lægmand har man jo ikke en kinamands chance for at gennemskue hvad der er "rigtigt" / "forkert".

Håber du det lykkedes dig at få rettet op på miseren.
__________________
Uddannet socialrådgiver - nu fp.
FrkM er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
virksomhedskonsulents rolle nielsen69 Alt det andet 1 15-11-2012 14:39
Lægekonsulenternes Rolle einstein Lægekonsulenternes Rolle 15 31-05-2012 11:44
lægekonsulentens rolle Hejdien Skal kommuner ikke overholde loven? 12 07-08-2010 23:09
Lægekonsulentens rolle? Xeva Lægekonsulenternes Rolle 48 30-04-2009 10:06
Lægekonsulentens rolle THJ Lægekonsulenternes Rolle 5 28-09-2008 00:21




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:31.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension