K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-11-2012, 18:55   #21
havmanden60
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 27-12 2011
Indlæg: 295
Styrke: 13
havmanden60 er ny på vejen
stort tillykke men det hører til sjældenheder , det her -- min kone har kun brugt 3 år til at få en pension - 1-12 12 - de sidste 2 år havde vi 12000 kr til alt - det var hårdt-- jeg gik på efterløn - efter lægens anbefaling- måtte klunse i forretningens container i den tid-- det var hårdt - bare der var ens - vilkår for alle --- men et stort tillykke til dig -- håber du får det godt - det har også været hårdt for dig--
havmanden60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-11-2012, 19:45   #22
carolines
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 03-04 2012
Indlæg: 381
Styrke: 13
carolines er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
Ja men de har forskellige tidspunkter hvornår de mødes

men nu kender jeg ikke din sag, så der ligger jo mere bag end lige et par dage
men er en §18 kan jeg forstille mig.

så folk ikke tror man kan få pension på et par dage

men rart og se det kan gå stærkt når man først er indstillet
tillykke med den ro det forhåbenligt vil give
Tjo, der er da mere bag - men egentlig ikke specielt meget, syntes jeg.

Jeg blev diagnosticeret syg (fysisk) for 3½ år siden, cirka - og har været fritaget fra alt siden. Har selv forsøgt at presse på for at komme igang med "noget" - men uden held, da sagbehandler + dennes leder hele tiden har fastholdt at "vi kan ikke finde et sted du kan afprøves".
Så allerede for 3,5 år siden, cirka, blev jeg opfordret til en førtidspension. Jeg har dog forsøgt at undgå det, men uden den store succes (medmindre jeg ville blive på en kontanthjælp).

Men nu hvor de nye regler kommer snigende, besluttede jeg mig for at sige ja til at søge - hvilket så igen, giver mig mulighed for at blive selvstuderene, hvilket hele tiden har været mit mål.
For jeg VIL arbejde igen - koste hvad det koste vil!
Og ja, det er en §18 åbenbart.

Derudover så tror jeg at en medvirkene årsag har været, at jeg selv har skrevet min ressourceprofil - og selv har rettet den til, med de tilføjelser sagsbehandleren havde.
Derudover er alle mine lægepapirer enslydende - også fra lægekonsulenten.

Men igen, der er forskel fra kommune til kommune, fra sag til sag osv. osv - det er meget tydeligt, jeg undrer mig dog stadig over HVOR stor forskellen er på, hvordan man tolker regler/love rundt omkring.

Men ærligt, jeg syntes det er ret mærkværdigt det kan gå så hurtigt. Jeg udfyldte min egen ressourceprofil engang i september, blev ringet op fredag den 26 oktober (2012) om at komme og godkende den mandag den 29 oktober - og tja, det var så det.

Jeg ved godt at en del herinde måske vil opfatte dette arrogant eller nedladende, sådan er det dog ikke ment - det er helt enkelt MIN opfattelse - men ærligt, så syntes jeg kommunen har røvrendt mig som menneske, fremfor at hjælpe mig.

Hvorfor vil de hellere give mig en førtidspension end de vil eks. lade mig studere/omskole sådan at jeg evt. kan bestride et stillesidende erhverv?

- det giver SÅ lidt mening, og ja, jeg ved godt det sikkert er de færreste der ville se sådan på det, men jeg kan ikke lade være at tænke på den forskelsbehandling der foregår...
carolines er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-11-2012, 21:15   #23
tumnus
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2007
Indlæg: 696
Styrke: 18
tumnus er ny på vejen
Tænker pludselig på om der er forskel om man ryger i kløerne på en sovcalrådgiver eller en sagsbehandler?
tumnus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-11-2012, 21:24   #24
carolines
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 03-04 2012
Indlæg: 381
Styrke: 13
carolines er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af tumnus Se meddelelser
Tænker pludselig på om der er forskel om man ryger i kløerne på en sovcalrådgiver eller en sagsbehandler?
Ingen anelse - min var sådan en fra jobcentret, han var meget flink og utrolig dårlig til at formulere sig på skrift (derfor jeg skrev det med at jeg tror det er en fordel jeg selv skrev ressourceprofilen).
carolines er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-11-2012, 21:25   #25
havmanden60
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 27-12 2011
Indlæg: 295
Styrke: 13
havmanden60 er ny på vejen
hej tumus nej du skal ikke tænke sådan dette er det optimale af en kommune s pligt du har gjort dit -- nu må du vente og se hva samfundet tilsiger dig der er åbentbar mega forskel eller hva . nogen skal kæmpe 6-8 år det er ikke retfærdigt - håber du er ved god mod trods alt
havmanden60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-11-2012, 21:29   #26
tumnus
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2007
Indlæg: 696
Styrke: 18
tumnus er ny på vejen
Min "gamle" sagsbehandler kørte rundt med mig (hun kører stadig rundt med folk.

Da jeg fik en vikar der var uddannet socialrådgiver indstillede hun mig omgående til pension.
tumnus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-11-2012, 21:29   #27
carolines
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 03-04 2012
Indlæg: 381
Styrke: 13
carolines er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af havmanden60 Se meddelelser
hej tumus nej du skal ikke tænke sådan dette er det optimale af en kommune s pligt du har gjort dit -- nu må du vente og se hva samfundet tilsiger dig der er åbentbar mega forskel eller hva . nogen skal kæmpe 6-8 år det er ikke retfærdigt - håber du er ved god mod trods alt
Enig!

Man skal passe på med at gisne for meget om det, men det ER fandeme underligt!
carolines er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-11-2012, 21:36   #28
havmanden60
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 27-12 2011
Indlæg: 295
Styrke: 13
havmanden60 er ny på vejen
jo -- jeg er da glad når der er nogen kommuner der er voksen - men der er ikke mange - og de arme sjæle der ikke kan finde ud af kommunernes ide er på herrens mark --- det er jo syge mennesker der er tale om ????
havmanden60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-11-2012, 22:20   #29
SanneHansen
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 30-05 2010
Indlæg: 134
Styrke: 14
SanneHansen er ny på vejen
..

Mit gik også super hurtigt. ca. 5 måneder fra jeg satte mine ben første gang på kommunen og til, at jeg var tilkendt førtidspension.

Konklusionen var enslydende fra to speciallæger og det samme konkluderede lægekonsulenten. Som dig, så skrev jeg selv min ressourceprofil og sagsbehandleren rettede den bare til, - og i praksis indskrev hun bare en konklusion ud fra hvert afsnit og tilføjede, at hun var enig.

Jeg bliver så frygtelig ked af det, når jeg hører om alle dem, der sidder fast i systemet. Jeg svært ved at tro, at jeg er mere syg end alle dem. - Men hvorfor var jeg så så heldig, at min sag fløj igennem. Der blev vægtet, at jeg har arbejdet som faglært, selv forsøgt "arbejdsprøvning" ved at gå ned i tid og forsøge andet erhverv og ikke mindst, at jeg ville arbejde, hvis jeg kunne. Men dette er mit generelle indtryk, at det gælder sådan ca ALLE.

BTW: Stort tillykke med din pension - når nu det ikke kan være anderledes.
SanneHansen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-11-2012, 10:26   #30
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Tillykke med tilkendelsen.

Vedr. at blive tilkendt hurtigt.
Dette kan være pga dine økonomiske forhold.

Er du feks gift/samlevende, og har du evt en pensionskasse, vil din offentlige pension være mindre, og det kan dermed betale sig at tilkende dig pensionen, fremfor ledighedsydelsen.

Jeg kender ikke dine forhold, men disse faktorer spiller måske ind?

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
et hurtigt spg. shogun Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 12 25-07-2012 12:15
Lge et hurtigt ? Gunell Alt det andet 2 02-02-2010 00:07
HJÆLP phhmw Hurtigt! phhmw Alt det andet 17 14-06-2009 10:34
Det gik hurtigt!! Despina Din historie 1 05-06-2008 09:02
Et hurtigt spørgsmål!!! cl8 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 11-11-2007 21:14




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:51.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension