K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-03-2011, 23:44   #71
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Wodpoulsen Se meddelelser
Den skrivelse om hvofor, og hvad meneningen med arbejdsprøvninger skriver Hun, at der på stedet vil blive taget skånehensyn til mig....HVAD?
Det var INGEN.

Jeg vil på Mandag ringe og bede om møde med min sagsbehandler og håbe det er en fornuftig en af race.

Jeg vil besøge min læge igen, og spørge om det kunne være skadelig for mig, at være i arbejdspraktik ? Og få papir på det.

Jeg kan muligvis få min fysioterapeut til at skrive lidt også.

Jeg få muligvis en ny diagnose( ME) næste måned. (tror Jeg)

Jeg får papir fra nuværende arbejdspraktik, som jeg regner med at stoppe i. Han ved ikke hvad Han skal med mig, når Jeg er så dårlig.

Ville det være nok nyt i "sagen" ?
Så Jeg kunne søge ftp igen ?
Hvor ville jeg dog ønske, at jeg kunne sige/skrive; JA.

Det lyder ganske fornuftigt, at få stablet et møde med sb på benene, så prøv at gøre det, og så prøv om du kan bruge tiden indtil mødet på, at komme lidt ovenpå igen.

Der kan heller ikke ske noget ved, at få en fornuftig snak med lægen, og der kan du da spørge ham, om du kan få ham til at skrive, at afprøvning er kontraindiceret.
Men bliv ikke skuffet hvis han siger nej, det gjorde min, og jeg kan forestille mig, at det er fordi, at hvis nu lægerne bliver "lidt for hurtige" til at skrive, at afprøvning er kontraindiceret, så vil de miste deres troværdighed i forhold til kommunerne, og det er jo heller ikke i borgerens interesse.

Man får jo ikke fp ud fra diagnoser, men ud fra arbejdsevnen. Så uanset, at der er kommet nye lidelser til, så skal din arb.evne vurderes, medmindre, at de, ud fra den du lige har været igennem, kan se, at det er formålsløst.

Hvis du ender med, at skal i en ny afprøvning, så synes jeg du skal være hurtig til, at skrive en klage til jobcenterchefen hvis dine skånebehov ikke respekteres.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-03-2011, 08:44   #72
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
jeg tror nu alligevel at jo flere dianoser og papir på skavanker,er en fordel at have,jo mere der er på skrift jo bedre billede kan der støbes samme .

For arbejdsevnen er jo påvirker af hele sygdoms/handicap billedet.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-03-2011, 09:12   #73
Wodpoulsen
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-07 2010
Lokation: Gladsaxe kommune
Alder: 61
Indlæg: 544
Styrke: 14
Wodpoulsen er ny på vejen
Hvor er det pinligt, at jeg som 48 årig sidder her, er nevøs for at ringe til Kommunen og bede om samtale med min socialrådgiver.
Wodpoulsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-03-2011, 10:57   #74
Wodpoulsen
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-07 2010
Lokation: Gladsaxe kommune
Alder: 61
Indlæg: 544
Styrke: 14
Wodpoulsen er ny på vejen
Skal lige have det med 7 tommer søm.
Hvad er det lige Jeg skal bruge socialrådgiveren til ?
Så jeg er forberedt når Hun spørger hvad Jeg vil....
Wodpoulsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-03-2011, 11:24   #75
Wodpoulsen
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-07 2010
Lokation: Gladsaxe kommune
Alder: 61
Indlæg: 544
Styrke: 14
Wodpoulsen er ny på vejen
Så har jeg ringet og....

Man har i Gladsaxe ikke ret til en socialrådgiver som sådan !

Jeg har min virksonheds konsulent, og det er det.
Jeg plaprede ud med alt hvad Jeg kunne nå, og hende Jeg talte med syntes også det lød helt vandvittigt.

Hun ville evt foreslå at få en ny rådgiver.
Så Jeg skulle bare være sygemeldt og afvente...

Hvor længe skal jeg være sygemeldt? I følge lægen bestemmer Jeg jo selv.
Wodpoulsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-03-2011, 11:43   #76
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Wodpoulsen Se meddelelser
Så har jeg ringet og....

Man har i Gladsaxe ikke ret til en socialrådgiver som sådan !

Jeg har min virksonheds konsulent, og det er det.
Jeg plaprede ud med alt hvad Jeg kunne nå, og hende Jeg talte med syntes også det lød helt vandvittigt.

Hun ville evt foreslå at få en ny rådgiver.
Så Jeg skulle bare være sygemeldt og afvente...

Hvor længe skal jeg være sygemeldt? I følge lægen bestemmer Jeg jo selv.
Lyder meget mærkeligt.. da jeg var i min sidste arbejdsprøvning da havde jeg både min sagsbehandler og en jobkonsulent.. og de 2 arbejdede sammen..

Og du skal vel være sygemeldt indtil du får en sagsbehandler som kan tage affære.. De har da trukket dig rundt i manegen længe nok!!

Jeg læste i en anden tråd et indlæg fra Florken ... mener jeg at det var ... med 4 punkter fra arbejdsevnebogen... - tænkte om det ikke var noget du kunne bruge.. ser lige om jeg kan hitte det igen...
Her er det.. http://www.k10.dk/showthread.php?t=16259
Knus Lone
__________________
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Førtidspensionist pr 1-4-2011
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-03-2011, 13:35   #77
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Sædvanligvis er det sb, der gør en sag klar til en afgørelse, hvadenten målet er fleks eller fp, og det kan f.eks. gøres på baggrund af en rapport vedr. arb.prøvning, som er udfærdiget af en jobkonsulent (denne kan være ansat hos kommunen eller hos anden aktør).

Jeg synes ikke jeg har har hørt/læst om nogen hvor det er en jobkonsulent der har lavet alt arbejdet.
Sb plejer at være en slags tovholder.

Wodpoulsen, prøv at undgå telefonsamtaler, gør det hellere via mail.

Skriv f.eks. en mail til kommunens mailadresse:

"Jeg blev visiteret til fleks d.xx/x-20xx på baggrund af en meget lav arbejdsevne.
Nu har jeg via jobkonsulent xxx xxxxxx været i en arb.prøvning, som er blevet stoppet fordi jeg har set mig nødsaget til at sygemelde mig p.g.a. øgede smerter, grundet i, at mine skånebehov ikke blev opfyldt.

Jeg er meget i tvivl om hvad der nu skal ske, om jobkonsulenten skal finde mig en ny arbejdsprøvning eller om jeg skal afvente et møde med en sagsbehandler, eller måske noget helt tredje.

Derfor vil jeg gerne have oplyst hvem der er min sagsbehandler, og da jeg har problemer med hukommelse og koncentration vil jeg meget gerne have oplyst vedkommendes mailadresse, så jeg kan maile i stedet for at ringe.

M.v.h. xxx Poulsen (cpr-nummer)
"

Hvis de så stadig stiller sig på bagben kan du gøre det, at du sender dagbog og alt andet relevant (alt det du ville sende til en sb) til kommunens mailadresse, og stiler det til "min sagsbehandler", med et notat om, at du ønsker dette lagt i din sag.

Hmmm, har du fået aktindsigt for nylig?
Jeg tænker, at der måske kan stå noget dér m.h.t. hvem der har fået din sag.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-03-2011, 11:37   #78
Wodpoulsen
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-07 2010
Lokation: Gladsaxe kommune
Alder: 61
Indlæg: 544
Styrke: 14
Wodpoulsen er ny på vejen
Jeg fik aktindsigt ved sidste afslag på ftp.
Alt var på sin plads.
Men nu er sagen jo i andres hænder

Jeg må nok bare vente til Jeg høre noget.
Jeg skal ikke kontakte nogen vel ?
Jeg er sygemeldt, sådan lidt på ubestemt tid..
Wodpoulsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-03-2011, 12:24   #79
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Wodpoulsen Se meddelelser
Jeg fik aktindsigt ved sidste afslag på ftp.
Alt var på sin plads.
Men nu er sagen jo i andres hænder
Så synes jeg du skal printe den formular, du kan finde under "Nyttige Links", ud, og skrive, at du ønsker aktindsigt i det der er kommet i din sag siden sidst (og her kan du skrive datoen for hvornår du sidst fik aktindsigt).

Så vil du kunne se hvor meget af det, som du og konsulenten (eller hvad hun nu var for en) har snakket om, det er blevet skrevet ind i din sag.
Og der er en lille chance for, at der står noget om hvem der nu har ansvaret for din sag.

Og ved at bede om aktindsigt signalerer du også, at du ikke er ligeglad med hvad der sker, at du "puster dem i nakken".
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-03-2011, 12:51   #80
Wodpoulsen
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-07 2010
Lokation: Gladsaxe kommune
Alder: 61
Indlæg: 544
Styrke: 14
Wodpoulsen er ny på vejen
Så fik jeg svar mht. mit brev til min flexkonsulent.
Et brev hvor der kort står at Jeg har fået ny sagsbehandler og skal møde til samtale d.18/4.
Tak for kaffe.

Jeg skal lige høre een gang til. Sorry Jeg er så tungnem.

Hvis min læge skriver, at Hun ikke vudere at det er godt at være i arbejdsprøvning, men ødelægger mit helbred.
Hvad sker der så ?
Hvad er det allerværste der kan ske ?

Hvornår kan Jeg få lavet en ny ressourceplan ?

Jeg er meget bange for at ryge "ud af systemet" eller miste min særlig ydelse.
Wodpoulsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Udsigt til forbedring af arb.evne ? Vovse Fremtiden for fleksjob og førtidspension 3 26-04-2013 22:09
gratis arbejdsprøvnig tigerdyr Alt det andet 3 02-12-2011 13:56
Vil det ændre på mit erhvervs evne tab? lunaQinde Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 24 02-09-2011 08:01
Arbejdsprøvning 13 uger ang. evne til skåne job Nette Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 04-04-2010 20:24
Kontanthjælp - og forsikringshjælp for nedsat arb.evne Karina09 Alt det andet 2 25-11-2009 09:17




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:58.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension