K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-04-2010, 11:03   #1
Loppen
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-04 2009
Indlæg: 69
Styrke: 16
Loppen er ny på vejen
Spørgsmål om forsikring og sygdom og førtidspension

Hej
Hvis man bliver førtidspensioneret pga alvorlig sygdom, har man så pligt til at oplyse forsikringsselskabet om det?

Kan de opsige én på grund af dette?

De har jo accepteret én som kunde langt tidligere, da man stadig var "en god forretning" (omkostningsfri kunde for dem, mener jeg), og man har jo sin forsikring, fordi man en dag kunne få brug for den, hvis man bliver syg eller kommer ud for en ulykke!

Har I oplevet noget mærkeligt fra jeres forsikringsselskab i forbindelse med sygdom eller førtidspension?
Loppen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-04-2010, 17:55   #2
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Loppen,

Nu er jeg endnu ikke ftpér, men jeg har kun hørt at man får rabbatter ved en del af ens forsikringer når man er førtidspensionist. Jeg kan godt se hvad du mener, men det er ikke lige noget jeg kender til.

EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-04-2010, 18:24   #3
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Min forsikring blev sat ned (dejligt!) ''for nu var jeg jo pludselig mere hjemme''.....

Jeg har GF.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-04-2010, 17:21   #4
trold70
Elsker at være her på K10
 
trold70s avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-08 2009
Lokation: Odense
Indlæg: 60
Styrke: 15
trold70 er ny på vejen
Jeg er ikke blevet sat ned i min forsikring selvom jeg er på førtidspension, den er stadig den samme
trold70 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-05-2010, 10:54   #5
Loppen
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-04 2009
Indlæg: 69
Styrke: 16
Loppen er ny på vejen
Et meget forsinket tak for jeeres svar
Loppen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-06-2010, 18:23   #6
hansemand
Udmeldt af K10
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2010
Indlæg: 126
Styrke: 14
hansemand er ny på vejen
forsikring - præmiestigning pga sygdom/pension?

Hvis du tænker på alle andre typer forsikringer, end lige "Danmark" eller andre sygerelaterede forsikringer, har dit indkomstgrundlag ikke en dyt at gøre i deres papirer.

Med mindre de ligefrem er så flinke, at de som her nævnt af flere, sætter præmien ned ;-)

Min er lige blevet varslet sat op med næsten kr.700 årligt pr.1.juli, så betaler jeg 4700 om året - for en ganske almindelig indbo- og ansvarsforsikring, med lavest mulige dækningstrin, og som er skidesvær at trække noget ud af, bortset fra, sjovt nok, omkring cykeltyveri.

Og da jeg fandt ud af, at jeg kunne få en forsikring i et andet selskab, til kr.2500 om året, med samme dækning, var første spørgsmål i røret hos dem: "Er du registreret som dårlig betaler nogen steder??" - DET har jeg ligegodt aldrig oplevet før!!

Især ikke fordi, man jo for F****N betaler forsikring FORud, pr. PBS, så hvad frygter de?

Er man automatisk potentiel forsikringssvindler, fordi man er havnet i Ribers?

En veninde jeg kendte for år tilbage, havnede der for en mobilregning på bare 700 kroner, som var forkert, og hun nægtede at betale, men sagen trak ud og ud, mobilselskabet sendte bare rykkere med højere og højere renter og gebyrer på og tilsidst var beløbet åbenbart nok til Ribers.

Men hvad med alle dem der er røget på tvangsaution pga af krisen, og som så også er røget i Ribers, selvom de har været solide betalere i årevis....

Endnu engang stemmer forretningsverdenens selvoplevelse uendeligt dårligt med den virkelighed vi andre lever i - DET ER MØGDYRT AT VÆRE FATTIG, så nu har jeg ikke råd til forsikring, for første gang i mit lange liv, pr.1.juli..........

fortæl mig gerne hvilke selskaber I har fået god behandling af??

Sidst redigeret af hansemand; 08-06-2010 kl. 19:02.
hansemand er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-06-2010, 06:53   #7
jomfruen
Klart Afhængig af K10
 
jomfruens avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-06 2008
Lokation: Århus
Alder: 68
Indlæg: 474
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
jomfruen er ny på vejen
Da jeg blev fp for et år siden blev min ulykkesforsikring som jeg har haft i mange år sagt op

Har så også en livsforsikring i et andet selskab hvor der var præmiefritagelse ved kritisk sygdom så den skal jeg ikke betale for mere.

Jeg blev oplyst om at man har pligt til at melde sin beskæftigelse til forsikringsselskaber.
__________________
Nu med blog http://www.k10.dk/blog.php?b=409

Sidst redigeret af jomfruen; 09-06-2010 kl. 06:55. Årsag: rettelse
jomfruen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
spørgsmål om kontanthjælp og kritisk sygdom Morten123 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 2 12-03-2013 10:09
Førtidspension og forsikring ved tab af erhvervsevne Hengedk Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 6 03-09-2012 15:13
Førtidspension og Forsikring Hamselv Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 12 01-02-2012 12:40
Påvirker udbetaling fra en privat tegnet forsikring min førtidspension? felbobs Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 28-05-2010 19:18
Spørgsmål Om Forsikring/Erhvervsevnetab ib thomsen Alt det andet 7 13-11-2007 00:01




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:48.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension