K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-12-2006, 13:52   #11
Kims
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-01 2006
Indlæg: 66
Styrke: 19
Kims er ny på vejen
RE: fra fleksjob til pension

Hej Pia

Min kommune har ved flere tilfælde fyldt mig med L..., SÅ hvis de har gjordt det igen, går jeg til aviserne og til TV, for at få det frem i lyset.

Hilsen Kims
Kims er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-12-2006, 14:05   #12
fiemie
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-11 2005
Alder: 51
Indlæg: 160
Styrke: 19
fiemie er rigtig godt på vej
RE: fra fleksjob til pension

Hej!

Jeg er selv gået fra fleksjob/ledighedsydelse til førtidspension. Og jeg fik at vide at der ikke ville ske noget ved at søge pensionen, altså; jeg ville stadig være visiteret til fleksjob, hvis pensionen ikke blev bevilget.
Jeg ved jo ikke 100 % hvad der står i loven om det, men det var hvad min sagsbehandler og jobkonsulenten sagde. Og jeg spurgte flere gange, for man er jo noget nervøs i sådan en situation.

Held og lykke!

Fiemie
fiemie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-12-2006, 16:02   #13
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: fra fleksjob til pension

Citat:
fiemie skrev:
Hej!

Jeg er selv gået fra fleksjob/ledighedsydelse til førtidspension. Og jeg fik at vide at der ikke ville ske noget ved at søge pensionen, altså; jeg ville stadig være visiteret til fleksjob, hvis pensionen ikke blev bevilget.
Jeg ved jo ikke 100 % hvad der står i loven om det, men det var hvad min sagsbehandler og jobkonsulenten sagde. Og jeg spurgte flere gange, for man er jo noget nervøs i sådan en situation.

Held og lykke!

Fiemie
Jeg er også mere end tilbøjlig til at give dig ret, jeg har talt med flere i dag og de stiller dig også totalt uforstående over for det, der er ingen der har hørt om at det skulle forholde sig på den måde.

Men man skal HUSKE at skelne mellem om kommunen indstiller dig til pension § 18 ELLER du selv søger pension § 17.

Jeg tror dog ikke at man mister sin fleks på nogen af dem, men jeg vil da klart gerne se en lov § på det, inden jeg vil råde flere til at søge § 17 :|

Kims kunne du ikke skrive til din kommune og spørge om hvordan det forholder sig med fleks, mister du din fleksvisitation og dermed din ledighedsydelse hvis du søger en § 17 og for afslag ( det er deres påstand hvis jeg forstår dig ret ) og i bekræftende fald, efter hvilke lov og § kan de så fjerne din fleks og ledighedsydelse ?

På den måde ville du få klarhed og du ville samtidig kunne skrive det herinde...

( jeg tjekker også videre )

MVH
Hejdien
  Besvar med citat
Gammel 02-12-2006, 00:50   #14
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
RE: fra fleksjob til pension

hej alle jeg kommer senere min computer gik ned idag...øv...

skal lige have den til at virke igen...:@
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-12-2006, 11:21   #15
Kims
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-01 2006
Indlæg: 66
Styrke: 19
Kims er ny på vejen
RE: fra fleksjob til pension

Hej

§17 og §18 i hvilken lovgivning skal jeg kikke i.

Hilsen Kims
Kims er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-12-2006, 21:23   #16
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
RE: fra fleksjob til pension

hej nu tror jeg puter virker igen....puha.... aner ikke hvorfor den gik ned...tak for alle jeres svar , jeg håber vi finder ud af loven på dette område ..

Jeg kommer ind i morgen....er så træt i hovedet efter sammenbruddet i min puter...snøft snøft...
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-12-2006, 21:58   #17
lullu
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 08-11 2006
Indlæg: 1
Styrke: 0
lullu er ny på vejen
RE: fra fleksjob til pension

lullu
lullu er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-12-2006, 22:16   #18
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: fra fleksjob til pension

Citat:
Kims skrev:
Hej

§17 og §18 i hvilken lovgivning skal jeg kikke i.

Hilsen Kims

Hej Kims

Loven hedder Bekendtgørelse af lov om social pension

og der står

§ 17. Kommunalbestyrelsen skal behandle en henvendelse om førtidspension i forhold til alle de muligheder, der findes for at yde hjælp efter den sociale lovgivning, jf. § 5 i lov om retssikkerhed og administration på det sociale område. Personer, som ønsker, at kommunalbestyrelsen alene tager stilling til spørgsmålet om førtidspension, kan dog anmode herom. I sådanne tilfælde træffer kommunalbestyrelsen afgørelse om, at sagen på det foreliggende dokumentationsgrundlag overgår til behandling efter reglerne om førtidspension.

Stk. 2. Kommunalbestyrelsen kan påbegynde en sag eller træffe afgørelse om tilkendelse af førtidspension til en person, der ikke selv har rettet henvendelse herom.

§ 18. Kommunalbestyrelsen træffer afgørelse om, at sagen overgår til behandling efter reglerne om førtidspension, når det er dokumenteret eller det på grund af særlige forhold er helt åbenbart, at pågældendes arbejdsevne ikke kan forbedres ved aktiverings-, revaliderings- og behandlingsmæssige samt andre foranstaltninger.


Du kan læse lovens fulde længde her

http://www.retsinfo.dk/_GETDOCI_/ACCN/A20040004229-REGL
  Besvar med citat
Gammel 05-12-2006, 22:22   #19
PBC
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-11 2006
Indlæg: 56
Styrke: 18
PBC er ny på vejen
RE: fra fleksjob til pension

Hej Kims,

Jeg har meget lidt overskud i de her dage men har tænkt på dig.
Hvordan gik mødet på fagforeningen?

Er spændt på, om vi snart skal se dig på TV

KH Pia
PBC er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-12-2006, 23:01   #20
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: fra fleksjob til pension

Citat:
Stella skrev:
hej alle

Hvis man gerne vil søge pension som fleksjobber kan man så risikere at miste sin fleksjob bevilling hvis man skulle få afslag ?

beholder man fleksjob hvis man får afslag ? eller hvad sker der ?

Er der nogen der ved det ?



Stella.
Så kom der noget svar på den her..
Prøv at læs

Ledighedsydelse kan, jf. lov om aktiv socialpolitik § 74b, stk. 3, fortsat udbetales, hvis kommunen har påbegyndt behandling af en sag om pension. Ledighedsydelse kan udbetales, så længe sagen behandles. Dette er i følge forarbejderne (lovforslag nr. 161 2001-02, 2. samling) en ”præcisering af, at ledighedsydelse kan udbetales, selv om kommunen har påbegyndt behandling af en sag om pension, og personen derfor ikke skønnes at stå til rådighed for et fleksjob.” Det vil sige i situationer, hvor kommunen, jf. pensionslovens § 18, har truffet afgørelse om, at sagen overgår til behandling efter reglerne om førtidspension.



Efter pensionslovens § 17 kan personer, som ønsker, at kommunen tager stilling til spørgsmålet om førtidspension, anmode herom. I sådanne tilfælde træffer kommunen afgørelse om, at sagen på det foreliggende dokumentationsgrundlag overgår til behandling efter reglerne om førtidspension.



Det er denne situation, der kan være problematisk.



En anmodning efter § 17 medfører næppe i sig selv, at en person ikke står til rådighed for et fleksjob, dette må afhænge af en konkret vurdering. Det er dog altid en forudsætning for ledighedsydelse, at pågældende ønsker at overtage et fleksjob, hvis et sådan kan findes, og i øvrigt tager imod et rimeligt tilbud efter lov om en aktiv beskæftigelsesindsats eller andre tilbud, der kan forbedre mulighederne for at få et arbejde. Har modtageren ikke vilje til at overtage et fleksjob, står den pågældende ikke til rådighed og mister som følge heraf retten til ledighedsydelse.



Ankestyrelsen har behandlet nogle sager om rådighedsvurderingen, der måske indeholder elementer, der kan være relevante for problemstillingen, se flg. link:

kortlink.dk/3dut

kortlink.dk/3duv

kortlink.dk/ast/3duw

kortlink.dk/ast/3dux


jeg ved ikke med jer andre men jeg ville ikke være bange for at miste min ledighedsydelse, jeg skulle vide at lave en ballade der kunne høres hvis det skete...

Som jeg læser de her ankeafgørelser så er der ikke nogen der har fået fjernet deres ledighedsydelse fordi de ikke fik den ftp de søgte, tværtimod så skal kommunen tilbyde det fleksjob ..

Så kommer der afslag ja så skal man øjensynligt bare sig ja til at de kan finde et fleksjob ..

Og apropo det.. søger man ftp efter §17 og sagsbehandler ikke er enig med dig i at det er det du skal have , så SKAL hendes ressourceprofil munde ud i job man kan klare og det er hendes opgave at finde på (hmm hvorfor går jeg ud fra at det er en hende :| )

og helt ærligt , hvad er det for noget at true med at hvis man søger en ftp så mister man sin ledighedsydelse hvis man får afslag det er da en uhyggelig måde at prøve at knægte borgerne på :@:@:@:@

Hmmm kors jeg syntes godt nok at jeg er samfundsfjendsk pt
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
fleksjob og §17 om pension lillesine Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 01-07-2013 12:32
Pension/fleksjob? ladytass Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 19-04-2012 17:38
Løn, pension mv. i fleksjob zuza Nyt om loven 2 19-11-2009 17:46
fleksjob og pension vengsi Spørgsmål ang fleksjob 3 10-12-2008 16:31
Fleksjob og pension Lars Dubo Spørgsmål ang fleksjob 1 24-01-2006 21:12




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:59.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension