K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-08-2007, 08:22   #1
fighteren
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2007
Indlæg: 14
Styrke: 17
fighteren er ny på vejen
Er det overhovedet muligt at få godkendt fleksjob???

Hej Alle

Jeg er ny på dette forum, men har lidt spørgsmål, og vil meget gerne høre fra andre som har stået i min situation.

Jeg gik ned med et stress sammenbrud i oktober 05 hvorefter angst og en dyb depression kom oveni og har været sygemeldt siden. Jeg har faktisk fået "lov" til at gå i fred indtil nu, da jeg ikke har været i stand til at kaste mig ud i en arbejdsprøvning, men skal nu starte i et afklaringsforløb på mandag.

I dag siger psykolog og psykiater at PTSD nok er den nærmeste diagnose de kan stille i forhold til mine symptomer.... Jeg har ALTID været meget karrierekvinde og arbejdet 80-90 timer om ugen i diverse lederjobs, men er efter min sygemelding mere og mere overbevidst om at jeg ikke kan arbejde på normale vilkår igen - i hvert fald ikke de første par år......

Psykiateren sagde til mig den anden dag at et fleksjob vil være et rigtig godt mål for mig at stile efter - men så kommer lovgivningen og spænder ben eller????

Så vidt jeg har forstået kan man kun blive indstillet til fleksjob, såfremt ens arbejdsevne er VARIG nedsat. Som jeg har hørt og forstået så er VARIG = livstid ??? Psykiateren har vurderet at det kan tage helt op til 5 år før stressen for alvor giver slip i mig, og at man først derefter kan tage endelig stilling til, om jeg har fået kroniske følgevirkninger....Ved du eller nogen andre om det er muligt at blive bevilliget fleksjob, selvom der på lang sigt kan være mulighed for en forbedring i ens arbejdsevne?

Jeg får faktisk stadig sygedagpenge, fik først 52 uger, derefter 2x13 uger "da det anses overvejende sansynligt at jeg kan revalideres". Efter ca 20 uger fik jeg et brev om at sygedagpengene var forlænget på forkert grundlag, men at de nu blev forlænget 2x13 uger "med henblik på afklaring". Jeg blev samtidig oplyst at jeg efter den 16.10 på ingen måde kan få forlænget sygedagpengene mere (der kunne dog være en åbning hvis der tidligt i forløbet kunne planlægges en revalidering)......Min arbejdsprøvning er planlagt til 19 uger (først 6 ugers undervisning hos psykiatrifonden derefter 13 uger i praktik) og kommer dermed til at varer frem til jul.... Ved du eller nogen andre om kommunen må stoppe sygedagpengene, selvom afklaringen ikke er færdig?

Puha en masse spørgsmål til hvordan man junglerer rundt i systemet, men økonomien er jo også en af de stress faktorer der spiller ind i et sygeforløb....
fighteren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-08-2007, 12:18   #2
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af fighteren Se meddelelser
Hej Alle

Jeg er ny på dette forum, men har lidt spørgsmål, og vil meget gerne høre fra andre som har stået i min situation.
Hej og velkommen til



Citat:
Så vidt jeg har forstået kan man kun blive indstillet til fleksjob, såfremt ens arbejdsevne er VARIG nedsat. Som jeg har hørt og forstået så er VARIG = livstid ??? Psykiateren har vurderet at det kan tage helt op til 5 år før stressen for alvor giver slip i mig, og at man først derefter kan tage endelig stilling til, om jeg har fået kroniske følgevirkninger....Ved du eller nogen andre om det er muligt at blive bevilliget fleksjob, selvom der på lang sigt kan være mulighed for en forbedring i ens arbejdsevne?
Det er rigtigt at man skal have en varigt nedsat erhvervsevne for at kunne få fleksjob , men der er mange med stress der er visiteret til fleks, så det er ikke umuligt, ingen ved jo om stress er varigt, jeg er selv visiteret til fleks ud fra de samme symptomer som stress og udbrændthed giver , men jeg har også et par bi-ting som understøtter det (men som dog ikke ville være muligt at opnå fleks på)

I min fleksvisitation står der feks ..
at jeg ikke kan arbejde inden for mit gamle felt men man opgiver en revalidering pga koncentration og hukommelse (koncentration og hukommelse problemer kommer jo mange gange af stress )

så derfor er det ikke umuligt, min sag var meningen at den skulle munde ud i en revalidering , men det måtte netop opgives pga hukommelse og koncentrations problemer, og det er så derfor jeg blev bevilliget fleks så det er ikke u-realistisk at det kan ende der for dig også.

At du muligvis kan få det bedre efter en årerække burde ikke være nok for man kan jo ikke sige det, jeg ved at i min egen sag lagde de vægt på at så længe jeg gik i en uafklaret situation ja så længe ville det ikke være realistisk at jeg feks fik taklet min stress..

Men som sagt , mit er lidt anderledes idet jeg også har en konstateret borrelia og har levet i et hus med massiv skimmelsvamp og begge dele er kendt for at kunne give både smerter og de samme problemer som stress , men har du diagnosen post traumatisk stress syndom så er der ingen der kan sige at det går væk og du skal jo kunne leve indtil i finder ud af det...


Citat:
Jeg får faktisk stadig sygedagpenge, fik først 52 uger, derefter 2x13 uger "da det anses overvejende sansynligt at jeg kan revalideres". Efter ca 20 uger fik jeg et brev om at sygedagpengene var forlænget på forkert grundlag, men at de nu blev forlænget 2x13 uger "med henblik på afklaring". Jeg blev samtidig oplyst at jeg efter den 16.10 på ingen måde kan få forlænget sygedagpengene mere (der kunne dog være en åbning hvis der tidligt i forløbet kunne planlægges en revalidering)......Min arbejdsprøvning er planlagt til 19 uger (først 6 ugers undervisning hos psykiatrifonden derefter 13 uger i praktik) og kommer dermed til at varer frem til jul.... Ved du eller nogen andre om kommunen må stoppe sygedagpengene, selvom afklaringen ikke er færdig?
Så længe du er i afklaringsfasen skal de udbetale sygedagpenge og stopper de det skal du med det samme sørge for at anke sagen men det tror jeg nu heller ikke at de gør
Citat:
Puha en masse spørgsmål til hvordan man junglerer rundt i systemet, men økonomien er jo også en af de stress faktorer der spiller ind i et sygeforløb..
Økonomi og usikkerhed er en kæmpe faktor til at forværre en stress og mange kommuner ved det godt og nogle handler da også derefter

Håber du kunne bruge lidt af det her, ellers må du lige skrive igen, jeg ved at der er andre på siden som også er i afklaringsforløb og som fejler det samme som du

MVH
Hejdien
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvad kan man vinde ved at få løntilskud?? Og er det overhovedet muligt? hboegelund Alt det andet 7 15-10-2012 17:43
godkendt fleksjob Charnov Spørgsmål ang fleksjob 16 18-11-2011 13:40
Fra fleksjob til revalidering muligt? RuBn86 Spørgsmål ang fleksjob 7 14-12-2010 23:14
Muligt afslag på fleksjob Nucca Spørgsmål ang fleksjob 3 05-05-2010 22:39
Er det overhovedet muligt at få en bolig. Stella Politik og Samfund 2 26-02-2009 23:49




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:49.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension