K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Lægekonsulenternes Rolle

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Lægekonsulenternes Rolle Her vil vi sætte fokus på lægekonsulenters rolle i de kommunale sager.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-06-2009, 08:26   #11
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Du skal først og fremmest sende ressourceprofilen tilbage, uden at underskrive den.
med dine bemærkninger.
Du kan evt. først fosøge, at holde på, at der bliver lavet en ny, udtagelse fra lægekonsulenten, som er korrekt i forhold til dine lægeoplysninger.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-06-2009, 10:22   #12
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Helpfreak Se meddelelser
Jeg har nu lige fået min ressourse profil for 3. gang til at kigge igennem. (jeg er min 3. sagsbehandler og ingen af de forrige 2 fik den lavet færdig) Midt i dette her stykke arbejde er der en side der starter med Helbredsmæssige forhold og herunder et afsnit der hedder: Lægekonsulentens vurdering. Så langt er jeg med. Nu skal lægekonsulenten fortælle hvor godt jeg har det.

Der står under et punkt der hedder psykisk helbred. "tidligere behandlet for depresion men aktuelt ikke tegn på psykiske problemer." Hvor er hun kommer frem til det henne. Jeg går til psykolog for netop en depresion/livskrise.

Det er netop derfor at du får din ressourceprofil til partshøring derfor skal du nu skrive kommentar til den og her skriver du kort og godt ..

Under Psykisk helbred står der ...(det der nu står )

Dette er totalt misvisende pt går jeg til psykolog for netop depression derfor bedes dette rettes til og jeg vil også gerne have det rettet til i alle andre papir hvor det evt fremgår .

Citat:
Der står under fysisk helbred at "der er ét nyt besvimelsestilfælde siden episoden i 2007." hmmm. Har siddet og talt op og jeg er oppe på omkring 34 siden 1. marts 2008 hvor jeg begyndte at tælle sammen.
Igen gør du det samme , du skriver under fysisk helbred står der det der nu står og igen ..

Igen en oplysning der ikke er korrekt , har siden 1 marts talt anfald og har til d.d haft 34 anfald , dette ønskes jeg rettet til samtidig med at forkerte oplysninger bedes rettet til i alle andre papir det evt må stå i ...


Citat:
Og så kommer feltet jeg er helt vild med. Diagnose:
"Lipotyhmia (240)
MB Scheuermann (180)"
Hvor kommer de diagnoser fra. Diagnosen MB Scheuermann blev netop tilbagevist og lavet om til nedslidning plus en mindre prolaps i december 2008 og det har kommunen selvfølgelig fået at vide. Har kigget gennem alle de papirer kommunen har fået og intet steds er der stillet en diagnose, da diagnosen lige netop er problemet....
Jamen det er jo så netop det du skal høre ind til hvad er det for noget og hvor har de deres oplysninger fra , så her kan du skrive ..

Lægekonsulenten skriver i Diagnoser MB Scheuermann dette undre mig da netop denne diagnose blev tilbagevist i december 2008 , her blev det konstateret at nedslidning plus en mindre prolaps dette er oplyst i mine papir til kommunen fra relevant speciallæge ...

Lipotyhmia

Denne betegnelse eller diagnose ser jeg ikke optræder nogen steder i mine papir overhovedet , jeg har ikke hørt ordet før så kan jeg formode at det er en diagnose Lægekonsulenten har givet mig.

Jeg beder om at alle oplysninger omkring mit helbred bliver korrigeret hvis ikke de bliver det forventer jeg at man oplyser hvor diagnoser kommer fra og hvor lægekonsulent har sin viden fra, efter hvad jeg kan se i mine papir så er det ikke derfra og efter hvad jeg har fået oplyst af min læger så kan det heller ikke være derfra , men jeg vil med det samme tage initativ til at kontakte mine forskellige læger og høre om de har givet lægekonsulent andre oplysninger som jeg ikke har fået , er det sådan at kommunen ligger inde med lægepapir som jeg ikke kan formodes at have efter det skrevne bedes i om at sende en kopi til mig med det samme...

Jeg ser frem til at der bliver rettet til og de forkerte oplysninger bliver fjernet og de virkelige fakt bliver sat ind ..


Citat:
Hjælp. Hvad gør jeg nu? Synes det hele er mega svært lige nu.... :

hjælp modtages med kyshånd

Kim
Dette ville jeg hvis det var mig skrive eller noget ala det, sådan at du påviser at lægekonsulenten åbenbart sidder og vurdere på de forkerte papir , samt at de oplysninger han bruger ikke er rigtige , og at han øjensynlig også sidder og diagnosticer , jeg skal så lige sige at Lipotyhmia netop er en betegnelse for en tilstand af besvimelse eller føleses af at man besvimer så er du sikker på at der ikke et eller andet sted står den diagnose kode ?

Hvis det var mig så ville jeg også sørge for at når du har fået skrevet disse bemærkninger ind i sagen , bede om at det også ligges separat ind i sagen altså som det står skrevet sådan at det ligger der to gange ...

Håber du kan bruge det eller noget der ligner , der er fejl ved lægekonsulent og du har ret til at få det rettet til , du skal være obs på at når det er skrevet ind i din ressourceprofil og du får det tilbage , så skal sagsbehandler enten skrive om hvorvidt hun er enig med dig i at der er fejl eller ej er hun ikke enig om at der er begået fejl så skal hun begrunde dette....

MVH Hejdien

PS

Jeg har skrevet tid div admin om at flytte din tråd så den kommer for sig selv regner med at de gør det i løbet af dagen, og så skriver til dig ville være smart at få den op i hjælpetråden i stedet for her i politisk forum

Husk til en anden gang , hvis du ikke kan finde ud af at åbne en tråd så er der på forsiden en der hedder ...

Spørgsmål om Fleksjob - Spørgsmål om Førtidspension - Spørgsmål om Alt det Andet


Den ligger aller øverst i den store firkant hvor der står velkommen til K10 det står med blåt og du finder bare den der passer til dit spørgsmål og trykker på den så kommer du direkte ind til en skrivefirkant hvor du så kan starte en ny tråd
  Besvar med citat
Gammel 20-06-2009, 03:10   #13
Helpfreak
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-01 2009
Lokation: Kolding Kommune
Indlæg: 39
Styrke: 16
Helpfreak er ny på vejen
Tak til Hejdien. Det er super. Det er virkelig noget jeg kan bruge.

Og ja er helt sikker på at lipothymia ikke står andre steder end min ressource profil. Lægekonsulenten har endda sat kode 240 på som henviser til diagnoselisten til brug i førtidspensionssager. http://www.ankestyrelsen.dk/page_pic...2008_22_59.pdf

Jeg har selv fundet afskillige andre diagnoser jeg er blevet anerkendt med som lægekonsulenten ikke har taget med.

065 Disordo anxiosus - Angsttilstand uden specifikation, panikangst, generaliseret angst
080 Andre adfærdsmæssige og emotionelle forstyrrelser i barndom og opvækst
112 Tinnitus - Øresusen
114 Hypertensio arterialis essentialis -Blodtryksforhøjelse af ukendt årsag
235 Vertigo – Svimmelhed

Og det har jeg tænkt mig at henvise til. Er meget taknemmelig for al den hjælp jeg kan få.

tak igen

Kim.
Helpfreak er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Lægekonsulenter i Sorø Kommune... buster Politik og Samfund 0 02-12-2011 15:20
Ups, Kolding! Risa Det er da strengt ! 6 26-10-2011 21:56
Kolding kommune får en på goddagen! PiaCP Politik og Samfund 10 20-10-2011 16:04
Vikaraftale i Kolding kommune var en anden aktør aftale Webmaster Nyt fra Ankestyrelsen 0 05-09-2011 09:00
Silkeborg kommune - borgerrådgiver - lægekonsulenter gunvor Politik og Samfund 2 13-08-2011 01:53




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:16.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension