K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-12-2011, 16:10   #121
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af victoriane Se meddelelser
De 9 timer er inklusiv pauser i sammenlagt ca 4-5 timer. Altså sqgsbehabdler hqr skrevet at jeg ikke opfylder beskæftigelseskravet på 15 timer(hvoraf pauser hakvdelen af tiden) grunset fysiske og psykiske problemer.
Men ja - jeg må jo bare være helt ærlig overfor mig selv og bede om at timetallet sættes ned igen. Det er der jo ikke noget at gøre ved.
Hvad mener hun med de 15 timer? For at få et fleksjob eller hvad?
Du kan jo kun arbejde det du kan - og skal sandelig også have ret til et liv efter et arbejde.

Godt DUKH har hjulpet dig med at få timerne ned.

Få gerne din læge med indover, hvis dit helbred bliver yderligere forværret, for så må din læge vurdere, om du skal stoppe med arbejdsprøvningen. Og det har jobcentret bare at respektere.

Forstår da heller ikke, at de siger, du er usamarbejdsvillig, når du har været så ærlig over for dem og sagt, at du ikke kunne klare det længere. De skal være bedre til at lytte til dig. De skal have bedre forståelse for din sygdom, for de kan jo ikke mærke dine smerter og lidelse....
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-12-2011, 16:24   #122
victoriane
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-09 2007
Indlæg: 138
Styrke: 17
victoriane er ny på vejen
Jeg aner ikke hvad der menes med at beskæftigelseskravet ikke er opfyldt. Måske nogej herinde ved det?
Nej nej den ny sagsbehandler har været helt fin! det var den sidste jeg havde som sagde at jeg var usamarbejdsvillig hvis ikke jeg deltog i en aktivering der på sigt skulle få mig op på fuld tid - om det så tog årevis.

Denne gang siger eller presser ingen mig. Udover mig selv. Men det går ikke.
I jobkonsulentens papirer står der at jeg er i afklaring med henblik på førtidspension så jeg har da fornemmelsen af at jeg nu endeligt får en fair behandling.
victoriane er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-12-2011, 16:27   #123
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af victoriane Se meddelelser
Jeg aner ikke hvad der menes med at beskæftigelseskravet ikke er opfyldt. Måske nogej herinde ved det?
Nej nej den ny sagsbehandler har været helt fin! det var den sidste jeg havde som sagde at jeg var usamarbejdsvillig hvis ikke jeg deltog i en aktivering der på sigt skulle få mig op på fuld tid - om det så tog årevis.

Denne gang siger eller presser ingen mig. Udover mig selv. Men det går ikke.
I jobkonsulentens papirer står der at jeg er i afklaring med henblik på førtidspension så jeg har da fornemmelsen af at jeg nu endeligt får en fair behandling.
Pyha det lyder rart... Har nemlig lige læst din tråd igennem og tænkte nemlig, at hvis du ikke orkede mere, så bør du selv kunne førtidspension på det foreliggende grundlag. (det vil sige alt det, de har i sagen).

Du har allerede lægeplysninger på, at din funktionsnedsættelse er varig og at der ikke er behandlingsmuligheder og den er stationær. De lægeoplysninger kan de ikke komme udenom... Og så har du været i arbejdsprøvning som bør kunne vise, hvor nedsat din arbejdsevne er.

Håber snart du kan få mere ro omkring dig...
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-12-2011, 16:33   #124
victoriane
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-09 2007
Indlæg: 138
Styrke: 17
victoriane er ny på vejen
Ja men jeg kan heller ikke mere nu. Så ja så må jeg jo søge pension selv og. Så se. Der skal nemlig ro på NU!
Men jeg håber.
victoriane er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-12-2011, 16:35   #125
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af victoriane Se meddelelser
Ja men jeg kan heller ikke mere nu. Så ja så må jeg jo søge pension selv og. Så se. Der skal nemlig ro på NU!
Men jeg håber.
Prøv at tage en snak med DUKH om det, nu hvor de fører sagen for dig... Godt der er nogen, der hjælper dig....
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-12-2011, 16:45   #126
victoriane
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-09 2007
Indlæg: 138
Styrke: 17
victoriane er ny på vejen
Synes du jeg skal spørge dem om de mener det ville være ok at bede om at være der en eller to gange om ugen i max to timer med pause halvdelen af tiden?
Det ville være bedst hvis jeg osse skal kunne vende blikket udaf. Hold k... hvor er det skod at jeg ikk kan mere end dét. I mit næste liv vil jeg lade være med at løfte flere tons og arbejde 80 timer om ugen. Ris til egen r..!
victoriane er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-12-2011, 16:50   #127
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af victoriane Se meddelelser
Synes du jeg skal spørge dem om de mener det ville være ok at bede om at være der en eller to gange om ugen i max to timer med pause halvdelen af tiden?
Det ville være bedst hvis jeg osse skal kunne vende blikket udaf. Hold k... hvor er det skod at jeg ikk kan mere end dét. I mit næste liv vil jeg lade være med at løfte flere tons og arbejde 80 timer om ugen. Ris til egen r..!
...få din egen læge med ind over, Victoriane, som Curls foreslår. Rådfør dig med vedkommende... alle andre i forbindelse med arbejdsprøvningen har ikke en medicinsk baggrund at kunne vurdere udfra...
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-12-2011, 17:02   #128
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af victoriane Se meddelelser
Synes du jeg skal spørge dem om de mener det ville være ok at bede om at være der en eller to gange om ugen i max to timer med pause halvdelen af tiden?
Ja gør det endelig... Tag en snak om, hvor meget osv.. (ofte bør det have været den anden vej, altså starte med få timer og starte opad - men det kan altså ikke lade sig gøre i dit tilfælde).

Og hvis din læge vurderer, at en arbejdsprøvning kun kan forværre dit helbred yderligere, så skal jobcentret tage hensyn til det! Enten stoppe din arbejdsprøvning 100 % eller de skal sætte timerne så langt ned, at du kan klare det.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-12-2011, 17:21   #129
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
ja få endelig sagt fra..

når kroppen så hurtigt reagere med mere smerte og totalt brugt, så skal du længere ned i tid.
skriv også i din dagbog hvilke opgaver du laver og hvad de gør ved dig.

jeg har lige været igennem arbejdsprøvning. dvs den blev stoppet af konsulenten.

der stod også i mine papirer det var med afklaring til fleks eller pension, men alligevel stod der også at det var et mål at komme op på fuld tid..
de startede mig på 25 timer.. jeg bad hurtigt om at komme ned i tid og få fridag.

jeg holdt også mere pause end jeg lavede noget der. det var vist d. 9 november det stoppede og jeg er ikke kommet mig over det endnu.. så julen er ikke startet endnu her. pånær ungernes julekalender..

Det er skidesvært at sige fra og sige at man ikke kan... selvom man godt ved man ikke kan. men du bliver nødt til det. det tager for lang tid at komme sig over det når det er for hårdt.
pøj pøj med det.
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-12-2011, 17:34   #130
panti
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 28-06 2011
Indlæg: 153
Styrke: 13
panti er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MM73 Se meddelelser
Hvor "tarveligt" det end lyder, er jeg glad for at være herinde, læse alle jeres indlæg (eller ikke dem alle, har allerede brugt MANGE Timer herinde) og nu se, at jeg i den grad IKKE er alene i alt det her "system Danmark", hvor man bare i den grad føler sig trådt på og spyttet på, som der bliver udtrygt her i tråden.

Da jeg startede med mit forløb, havde jeg "kun" fysiske smerter, nu er jeg simpelthen totalt nedkørt psykisk også.
Man bliver bare trampet på, latterlig gjort og nedgjort, talt hen over eller talt ned til.

Har ikke givet op endnu, men har været lige på grænsen til det, rigtig mange gange.
Folk der ikke selv har prøvet det, forstår knapt hvad det vil sige at leve med smerter hver dag og de tror nærmest at man overdriver, når man skriver hvordan man bliver behandlet.

Desværre har mange raske, nok i deres eget aktive liv og syntes at mange syge, bare skal tvinges ud i noget, for så kan de jo godt...

Jeg bliver som dig, Victoriane, også bare SÅÅÅÅÅ træt og bliver nu fysisk syg, hver gang jeg skal til et møde.
Jeg vil også have ALT på skrift, men ville inderligt ønske, at jeg HAVDE optaget de ting de sidder og siger til mig, for så ville andre måske forstå, hvordan man bliver behandlet.

Nogle gange føler jeg, at hvis vi syge var et dyr, ville de aflive os på stedet.
Men det kan man jo ikke med mennesker, derfor behandler de os istedet for som dyr, nærmest.
Og hvis de bare kan spare penge, så er det super.
Pyt med at vi er levende mennesker bagved, der skal hjem og hænge samme og nogle af os har en familie også.
Min familie er også ved at koge over af vrede, når jeg gang på gang kommer hjem og fortæller hvordan jeg bliver behandlet.
Og fordi jeg er enlig mor, bruger kommunen mit barn som trumpkort, hver gang jeg ikke makker ret.
Så er det " så må vi hellere kontakte Børn & Unge.. For din datter kan jo ikke trives, hvis du virkelig har det så skidt fysisk & psykisk som du påstår..."
Eller da de stoppede min udb. og jeg spurgte dem hvordan jeg skulle købe mad ?!
"Så må vi hellere kontakte Børn & Unge og lave en underretning på din datter, for i Danmark har du forsørger-pligt, og du kan jo ikke forsørge din datter..."

Jeg laver en tråd med min "historie" senere, så kan i læse hvordan jeg er blevet behandlet (og nej det er ikke fri fantasi/eller skjult kamera, desværre), måske nikke genkendende til meget af det og komme med råd til mig senere (hvilket jeg håber på), det hele er bare så omfattende, at jeg liiiiiiiiiige skal tage mig sammen...
Kiggede i min sagsmappe igår, åhhh gud...
Så mister jeg helt pusten, kender i det ?!

Jeg håber at du får noget positivt ud af din klage, når du læser min sag (hvis du orker dette), så ved du, at du IKKE er alene, men også hvordan en kommune kan sno sig ud af tingene.

til jer alle sammen herfra.
Åh gud også dig? Her bliver jeg også umyndiggjort og truet med fam.afd. og underrettet af kommunen selv, på trods af at der kun er ros fra vuggestuen.

Det var så slemt at jeg på et tidspunkt var lige ved at tro på dem og sige ja til aflastning, men nu ved jeg de er fulde af tomme trusler og det er simpelt hen så ulækkert og nedrigt at de mener at en 2-årig skal i aflastning så jeg kan arbejde.

Det værste er at jeg virkelig har brug for hjælp til at klare hverdagen, men har nu lært at holde munden lukket og så må vi skrabe os igennem tilværelsen.

Min psykiater skrev faktisk til dem at de skulle stoppe deres hetz - desværre hjalp det ikke....
panti er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
God nyhed herfra!!! Mama Spørgsmål ang fleksjob 15 02-08-2011 23:36
Lidt nyt herfra hopper Alt det andet 14 30-04-2010 09:23
Lidt nyt herfra. Maj-Britt Dit og Dat 0 22-05-2008 08:18




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:14.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension