K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Nyttigt at vide når du er visiteret til fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Nyttigt at vide når du er visiteret til fleksjob Når du er visiteret til fleksjob og skal igang med at søge "JOBBET" er der nogle ting der er værd at vide!

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-06-2011, 00:55   #1
nikkoshadow
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-04 2010
Lokation: 8600
Indlæg: 99
Styrke: 15
nikkoshadow er ny på vejen
standard svar eller hva

er pr første juli tilkendt flexjob skønt helt vildt.
har bare et spørgsmål jeg er tilkendt flexjog i sygedagpenge forløb.
der står i brevet at..

såfremt du ikke kan ansættes i flexjob på din nuværende eller på anden arbejdsplads fra 1 juli 2011 vil silkeborg kommune undersøge om du er berettiget til ledighedsydelse du vil modtage et brev fra ydelseskontoret.

er det ikke garanteret at man får ledighedsydelse hvis man går fra sygedagpengene eller er det noget jeg har misforstået
nikkoshadow er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-06-2011, 03:43   #2
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Som du kan se af den 19. udgave af Fleksjobs Pjecen så vil man kunne modtage ledighedsydelse når man er berettiget til sygedagpenge på det tidspunkt hvor man bliver fleksjobberettiget...

Citat:
Ledighedsydelse kan udbetales i følgende situationer

Efter visitation til et fleksjob

Når personen er visiteret (når kommunen har truffet endelig beslutning) til et fleksjob, og hvis der eventuelt er ventetid på ansættelse i fleksjobbet, vil personen kunne få udbetalt ledighedsydelse indtil den første ansættelse, hvis en af følgende betingelser er opfyldt på visitationstidspunktet:

Personen ville være berettiget til at modtage dagpenge efter lov om sygedagpenge eller have ret til orlov og barselsdagpenge.
Personen modtager sygedagpenge på det tidspunkt, hvor ved-kommende visiteres til fleksjobbet.
Personen deltager i revalidering efter en jobplan efter § 27 og § 28, stk. 2 i lov om en aktiv beskæftigelsesindsats.

Personer, der på tidspunktet for visitation til et fleksjob modtager kontanthjælp, vil fortsat modtage kontanthjælp indtil ansættelse i fleksjobbet. Her kan der være mulighed for at modtage særlig ydelse. Se afsnittet “Særlig ydelse - for dem der ikke får ledighedsydelse”.
Kilde: http://www.clh.dk/?id=1474#c3997

Så du kan tage det helt roligt....
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-06-2011, 13:16   #3
nikkoshadow
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-04 2010
Lokation: 8600
Indlæg: 99
Styrke: 15
nikkoshadow er ny på vejen
sidste udbetaling med syge dagpenge hva nu

er tilkendt flexjob fra i morgen den 1 juli det er dejligt men skal jeg selv søge om ledigheds ydelse eller hvordan skal jeg kontakte kommunen jobcenteret eller hvad skel jeg gøre.
nikkoshadow er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-06-2011, 14:40   #4
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
min kommune har åben til kl 18 i dag
så det er bare med at få ringet og få en klarhed over hvor du stå øknomisk
Ja jeg mener også 100 procent du skal have ledigheds ydelse
når du kommer fra sygdagpenge

jeg er visiteret til bosted, men har intet hørt omkring indflytning
før i dag, hvor en fra bostedet ringer og siger hvorfor jeg ikke havde set det
inden jeg flytter ind
nu når jeg flytter ind i morgen.
JA tak har jo intet hørt
godt mit telefon nummer var sendt i en mail til dem
sådan har det været i gennem mine 3 år
kommunikation er en by i Rusland, når man har med en kommune at gøre
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-07-2011, 02:15   #5
nikkoshadow
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-04 2010
Lokation: 8600
Indlæg: 99
Styrke: 15
nikkoshadow er ny på vejen
hej blev jo vissiteret til flexjob fra 1 juli og er jo i arbejdsprøvning endnu jeg har været sygemeldt i 14 dage med en depresion som er ramt af at det hele har ramlet sammen for mig og jeg har haft en meget syg far og en helt masse andre ting.

nu spørger jeg lige om jeg kan miste ledighedsydelsen når jeg er sygemeldt starter dog igen mandag i næste uge men man høre jo så meget så er da temmelig nervøs for at det hele skal gå i kage.
nikkoshadow er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-07-2011, 15:37   #6
nikkoshadow
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-04 2010
Lokation: 8600
Indlæg: 99
Styrke: 15
nikkoshadow er ny på vejen
er det ikke lovligt at være syg i flexjob

hjæææææææælp
nikkoshadow er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-07-2011, 15:43   #7
tumnus
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2007
Indlæg: 696
Styrke: 18
tumnus er ny på vejen
Hej Nikko

Du kan ikke miste ledighedsydelsen fordi du er syg

Jeg formoder at de kan spørge din læge hvis de er i tvivl om hvorvidt du er syg , men tage din ydelse pga. sygdom kan de ikke.

Har været sygemeldt i mere end 2 år, får ledighedsydelse
tumnus er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Svar ? hej123 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 24-05-2012 20:37
Endnu et standard-afslag på §18 kresten Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 17 14-12-2011 14:21
Købt eller Solgt?? Skal jeg gine eller gæde? Rikke H Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 29-01-2008 02:15
År eller måneder - kommune eller sundhedsvæsen zuza Det er da strengt ! 3 12-01-2008 15:01




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:42.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension