K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-06-2015, 18:36   #1
iii8765
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 06-03 2014
Lokation: Jylland
Indlæg: 19
Styrke: 11
iii8765 er ny på vejen
Modregning af privatpension mens man er på ressourceforløb

Hej alle

Lang tid siden sidst, jeg har haft det skidt og er ved at komme ovenpå igen.

Jeg er fortsat på ressourceforløb og får et månedligt invalidebeløb. Kommunen modregner beløbet så jeg får ikke særlig meget udbetalt fra Kommunen, faktisk intet.

Hvad er derfor bedst at gøre?

Skal jeg stoppe med at modtage det månedlige beløb fra privatpensionen og få og leve alene af ressourceforløbsydelsen ?

Kan ikke finde ud af hvad er bedst og vil gerne I skriver jeres meninger og erfaringer.
Er ikke god til at formulere mig, er på medicin og bliver konfus og skriver som det falder mig ind.

Jeg takker jer alle for jeres bidrag

Kærlig hiæsen
Tim
iii8765 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-06-2015, 18:48   #2
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Hmm hvis du har mulighed for at starte invalidebeløbet igen, vil kommunen nok bare sige at du bare kan starte udbetalingen igen.

Det månedlige invalidebeløb, går den under nogen af disse:
"Erstatning for tab af erhvervsevne, der udbetales som følge af personskade efter

1) lov om erstatning fra staten til ofre for forbrydelser,

2) lov om erstatningsansvar,

3) lov om arbejdsskadesikring eller

4) lov om erstatning og godtgørelse til tidligere udsendte soldater og andre statsansatte med sent diagnosticeret posttraumatisk belastningsreaktion.

godtgørelse for varigt men og godtgørelse for ikke-økonomisk skade samt indtægter"

eller nogen af dem der er beskrevet i denne:
http://www.socialjura.dk/content-sto...4-af-186-2014/

Jeg har ikke lige styr på hvad de forskellige erstatninger og lignende går under, så hvis du heller ikke har styr på det, håber jeg at en anden her på siden lige kan træde til
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-06-2015, 18:56   #3
Bodrum
Lever på K10
 
Bodrums avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2012
Lokation: Aarhus
Indlæg: 1.457
Styrke: 13
Bodrum er ny på vejen
Nogle pensionsselskaber stopper automatisk med at udbetale indtil at du er kommet videre fra et ressourceforløb.

Så du kan jo bede dem om at stoppe din udbetaling, så gør de det.
Du skal så bruge en afgørelse fra pensionsselskabet om at de stopper udbetalingne, så længe at du er i et ressourceforløb f.eks

Så får du ikke fingrene i klemme.
Men om der er gevinst ved det, det ved du nok bedst selv
Bodrum er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-06-2015, 19:02   #4
iii8765
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 06-03 2014
Lokation: Jylland
Indlæg: 19
Styrke: 11
iii8765 er ny på vejen
Tak Misty Miss for din bidrag

Citat:
Oprindeligt indsendt af Bodrum Se meddelelser
Nogle pensionsselskaber stopper automatisk med at udbetale indtil at du er kommet videre fra et ressourceforløb.

Så du kan jo bede dem om at stoppe din udbetaling, så gør de det.
Du skal så bruge en afgørelse fra pensionsselskabet om at de stopper udbetalingne, så længe at du er i et ressourceforløb f.eks

Så får du ikke fingrene i klemme.
Men om der er gevinst ved det, det ved du nok bedst selv
Hej Bodrum, tak for svar

Jeg har regnet på det og pengene er det samme om jeg får fra privatpension eller ressourceydelse, for det bliver jo modregnet når man er på ressourceforløb (sådan er reglerne gældende for alle) så får kontanthjælpssatsen udbetalt. Jeg vinder ikke noget på om jeg vælger det ene eller det andet, men hvad er bedst at gøre, kommer jeg til at fortryde det senere er der noget jeg har glemt?

Hvad skal man sige og begrunde hvis de siger hvorfor jeg ønsker at stoppe?

Har kommunen så pligt til at udbetale mit ressourceforløbsydelse hvis jeg får noget skriftligt fra pensionen om at det månedlige beløb fremover er stoppet?

Jeg ved ikke om det passer, men én god ven sagde til mig, at det kunne være kommunen ville sætte mere ting i gang, når de vidste at jeg kun fik penge at leve for fra dem af, så kunne det være at der kom skub i min sag eller? Er det bare en skrøne eller?

Tak og følger med og læser alle jeres svar.

Kærlig hilsen
Tim
iii8765 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-06-2015, 19:09   #5
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Hvis din pension går under nogen af de punkter jeg nævnte, må de IKKE modregne dit indvalidebeløb i din ressourceforløbsydelse
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-06-2015, 19:10   #6
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Jeg kan ikke se det gør nogen forskel for dig om du får pengene fra kommunen eller forsikringsselskabet.

Og kan da forstille mig at kommunen vil gøre indsigelser, hvis du har mulighed for at få penge fra forsikringen og ikke gør det.

Rent samfundsmæssigt synes jeg da også det er mere socialt at lade forsikringen betale, end at det offentlige (som vi alle er en del af, da vi betaler skat) gør det. Når nu loven omkring lige netop ressourceydelse er som den er.

Sidst redigeret af Akvamarin; 29-06-2015 kl. 19:12.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-06-2015, 19:12   #7
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Akvamarin:
Der er dog nogen penge som kommunen ikke må modregne i de sociale ydelser.
De penge der går under de punkter jeg har nævnt i mit første svar, er dem de IKKE må modregne som indtægt.
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-06-2015, 19:23   #8
iii8765
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 06-03 2014
Lokation: Jylland
Indlæg: 19
Styrke: 11
iii8765 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MistyMiss Se meddelelser
Akvamarin:
Der er dog nogen penge som kommunen ikke må modregne i de sociale ydelser.
De penge der går under de punkter jeg har nævnt i mit første svar, er dem de IKKE må modregne som indtægt.
Kære MistyMiss:

Beklager havde ikke forstået din besked tidligere.

Jeg kan oplyse dig at jeg får det månedlige beløb for tabt arbejdsfortjeneste og så må kommunen godt modregne sagde det til mig??? Er det korrekt at de så må det? Nu bliver jeg helt bange om det har lavet fejl?
Håber du kan hjælpe mig, tror du er eksperten

Ja jeg vinder ikke noget på det om jeg får fra pensionen eller fra kommunen, for jeg er på ressourceforløb og der får man altid beløb svarende til kontanthjælpssatsen.

Skal jeg så bare lade dem udbetale - så jeg ikke "belaster" vore kære samfund og med samfund menes Kommunen
iii8765 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-06-2015, 19:30   #9
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af iii8765 Se meddelelser
Kære MistyMiss:

Beklager havde ikke forstået din besked tidligere.

Jeg kan oplyse dig at jeg får det månedlige beløb for tabt arbejdsfortjeneste og så må kommunen godt modregne sagde det til mig??? Er det korrekt at de så må det? Nu bliver jeg helt bange om det har lavet fejl?
Håber du kan hjælpe mig, tror du er eksperten

Ja jeg vinder ikke noget på det om jeg får fra pensionen eller fra kommunen, for jeg er på ressourceforløb og der får man altid beløb svarende til kontanthjælpssatsen.
Hvis det du får står på listen, skal du sige til dem at du gerne vil have på skrift, at de må modregne.
Hvis de fortsat mener at de må, klager du over afgørelsen, og henviser til §33 i aktivloven.
De vedholder sikkert at de må modregne, men så er det ankestyrelsen der får lov til at tage stilling til det : )

Jeg skal ikke kunne sige med 100% sikkerhed om de penge du får går under nogen af de punkter jeg har nævnt, men hvis de gør, vil du få efterbetalt det de skylder dig i ressourceforløbsydelse.
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-06-2015, 19:40   #10
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af iii8765 Se meddelelser
Skal jeg så bare lade dem udbetale - så jeg ikke "belaster" vore kære samfund og med samfund menes Kommunen
Synes du ikke det er bedre at det rige forsikringsselskab betaler end kommunen, hvis du ikke kan få fra begge?

Det er kun fordi det nu engang er sådant. Hvis altså ikke din forsikring udbetales pga en af de årsager Misty har fortalt dig om og du så kan få udbetalt fra begge steder.

Jeg synes helt klart det er grotesk at kommunen kan modregne en forsikring som man har tegnet for at sikre sig mod at ende på kontanthjælpsniveau.

Det er bare at hvis du kun kan få det ene, jeg mener du skal lade forsikringen betale.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:04.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension