K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-07-2013, 11:10   #21
halse
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2008
Indlæg: 883
Styrke: 17
halse er rigtig godt på vej
Ok er du førtidspensionist forholder det sig selvfølgelig lidt anderledes ;-(
halse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-07-2013, 11:38   #22
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ja, for man må ikke glemme, at folkepensionen betyder en hel del mindre mellem hænderne - ca 2500 kr......sådan et beløb kan godt mærkes.

Så det er om - i god tid inden, at søge for man bor et sted der er til at betale ud af folkepensionen.

Her for et par år siden, offentliggjorde de så en rapport der statistisk sagde, at det så er de færreste førtidspensionister der i det hele taget når folkepensionsalderen.
Så måske er det derfor man skal så grueligt meget igennem på kommunen, så man kan slides ekstra, fysisk og psykisk...og efterfølgende skal kæmpe om retten til hjælpemidler, §100, hjælp i hjemmet, og stresses yderligere som enlig mht om man nu handler ind med en mand omverdenen kan fortolke som en partner, så hjælpen ryger igen efter en anonym anmeldelse. De presser da godt på, for at folk ikke skal blive så gamle i systemet. Ved godt det er sat på spidsen og at det måske er at overfortolke modviljen. Men det føles og ser sådan ud. Og passer fint med statistikken.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-07-2013, 13:00   #23
klanst
Hjemmevant på K10
 
klansts avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-05 2013
Lokation: København
Alder: 59
Indlæg: 225
Styrke: 11
klanst er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af halse Se meddelelser
Ja hvis frygten hos middelklassen bliver så stor at de sætter sig på pengene ( selv under højkonjunkturer ) , får staten et problem.
Frygten er der skam allerede, det er regeringens store problem. Danskerne har en privat opsparing på ca. 70 mia. det er de penge folketinget vil have fat i. Samfundet er stagneret, der sker ingen vækst. Frygten for alderdom og arbejdsløshed har paralyseret middelklassen. Derfor har folketinget skabt en ny "jødisk prygelknabe" efter kendt nazistisk metode, nemlig underdanmark. Vi er den største trussel ifølge folketinget, mod middelklassens velstand, derfor kan de gennemføre reformer og love, som, med politikernes ord er u-dansk.

Lisbeth Zornig Andersen skriver netop, at hun frygter parallelsamfundet, klart for den hob/pøbel der er på den anden side af parallelen end hun er, er trusslen. De mennesker der lever i den anden parallel end hun gør er ude af kontrol, de har intet at miste, men alt at vinde, det er Les Miserable om igen.
klanst er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-07-2013, 13:34   #24
halse
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2008
Indlæg: 883
Styrke: 17
halse er rigtig godt på vej
Vores opsparing er større endnu.
Hver dansker har gennemsnitligt kr. 152.000 stående på bankkontoen. Det svarer til kr. 851 milliarder.

Ok ikke alle kr. 152.000 er opsparing. Men mon ikke mindst halvdelen er , så har jeg vidst ikke sagt for meget. Det svarer til ca. 425 milliarder i kontanter , dertil kommer hvad folk har af frie midler i værdipapirer og friværdi.
Tilgengæld er vi også et af de mest gældsatte folkefærd.

Jeg tror nu når vi kommer ud på den anden side af krisen , at middelklassen vil begynde at forbruge igen.


Citat:
Danskerne holder igen med forbruget, sætter i stedet pengene i banken. I april slog husholdningernes kontante opsparing ny rekord.

Ifølge Danmarks Statistik har vi nu tilsammen 851,7 mia. kr. stående på vores bankkonti, hvilket svarer til intet mindre end 152.000 kr pr. person.

http://newsroom.nordea.com/da/2013/0...lar-ny-rekord/
halse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-07-2013, 14:56   #25
klanst
Hjemmevant på K10
 
klansts avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-05 2013
Lokation: København
Alder: 59
Indlæg: 225
Styrke: 11
klanst er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af halse Se meddelelser
Jeg tror nu når vi kommer ud på den anden side af krisen , at middelklassen vil begynde at forbruge igen.
Arbejderklassen blev gjort til verdens rigeste middelklasse, dermed taber venstrefløjen deres vælgere. Regeringen vil skabe fattigdom, for at få vælgere tilbage, som Østerbro skriver i sin tråd, "kommunerne ønsker sig flere vælger". Med en kunstig skabt fattigdom, som trussel mod middelklassen, hvordan vil du så få dem til at bruge deres penge igen?

For mig er økonomi det sekundære i det hele. Højrefløjen såvel som venstrefløjen vil skabe fattigdom, for at få vælgere. Venstrefløjen håber på, at skabe en vælgerskare igen blandt de fattigste og håbe på, at få middelklassen med sig, for venstrefløjen vil profilere sig, som værnet mod fattig dom. Tryghed, bevarelse af velfærdsstaten, tage sig af de svageste og nytækning er nogle af parolerne og som det ser ud i meningsmålingerne, så virker det.
Højrefløjen vil beskytte middelklassen mod truslen fra underdanmark, de vil gøre det med skattelettelser og andre økonomiske løft.

Derfor kommer Lisbeth Zornig Andersen ind i billedet. Hvorfor stemmer underdanmark ikke, ikke en gang på venstrefløjen. Det er kritisk for det politiske system, derfor min tråd "Stemmer der tæller".

Når man ser på den øvrige lovgivning er det helt tydeligt, at det politiske system er angst for befolkningen. Tag terrorloven bande-, rocker- og lømmelpakkerne, så er det entydigt, at systemet beskytter sig selv mod befolkningen. PET har flere gange anklaget folk for terror, men uden at ville fremlægge beviser, af hensyn til fremmed magter og nationens sikkerhed osv., men de blev tvunget til at fremlægge deres beviser ved retten og de holdt ikke. Man giver så FE (Forsvarets efterretningstjeneste) myndighed til, at snage i samtlige danskeres privatliv og det uden, at domstolene bliver involveret på noget tidspunkt, hverken før eller efter, så er der skabt en Guantanamo tilstand, hvor folk ikke ved, hvad de er oppe imod og ikke kan bevise deres uskyld. PET kunne ikke få den myndighed, for modstanden ville blive for stor. Når det er FE tænker folk, nå ja det er forsvaret af nationen, men i virkelighed er det forsvaret af staten det drejer sig om. FE kan videregive samtlige oplysninger til PET, dermed har PET indirekte fået samme myndighed. Lømmel pakken giver mulighed for vilkårlige fængslinger i op til 24 timer. Med rocker pakken er der mulighed, for at anholde og varetægtsfængsle hele grupperinger. Der tales om, at psykiatere skal kunne indberette til PET, hvis de bemærker forandringer i personer mod terror. Så vil enhver dansker kunne blive anklaget, ikke bare ud fra beviser, men ved at få en diagnose om ustabil personlighed. Offentligheds loven, ja alt kan jo i princippet falde for den tidsbegrænsning der er fastsat, kun de ubetydelige sager vil komme frem, som bevis på, at lovgivningen virker.

I 60’erne kom kvindefrigørelse, seksuel frigørelse osv. Hvad er det vi frigør os fra? Det religiøst dikterede livs og adfærdsmønster. Vi frigør os fra synd, kernefamilien, mand og kvinde, utroskab som noget negativt, uægte børn født uden for ægteskab, muligheden for at blive skilt og gift, at kvinder ikke skal tie i forsamlinger og alt det andet ævl og kævl.

Med velstanden kommer der også en ligegyldighed med politik og den politiske kamp, for hvad er det vi skal kæmpe for, vi er rige og har fremgang, vi søger som noget naturligt at være frie mennesker. Partierne mister medlemmer, fagforeningerne mister medlemmer, 1. maj er ved at dø hen, folketinget mister vælgere. Stort set alle partiernes ungdoms grupper taler om forandring ved at afskaffe kongehuset. Er det kongehuset der skal afskaffes, fordi det er udemokratisk, eller er det at rette fokus væk fra det det i virkeligheden drejer sig om, at det partipolitiske folkestyre har overlevet sig selv. Vil det ikke være naturligt, at afskaffe det partipolitiske folkestyre og afløse det med en upolitisk lovgivende forsamling, der kun skal sikre menneskers frihed og rettigheder og pengenes retfærdige fordeling. Økonomi bliver et psykologisk virkemiddel og ikke andet.

Når jeg plæderer for at stemme blankt, så er det for, at bruddet mellem befolkningen og det partipolitiske folkestyre bliver mest synligt.

Det kan godt være jeg tager fejl i min analyse, men for mig bliver det tydeligere og tydeligere, at det partipolitiske folkestyre er inde i en dødskamp, ved kunstigt at skabe klasseforskel igen, for at genskabe en forhistorisk politisk kamp.

Sidst redigeret af klanst; 01-07-2013 kl. 15:01.
klanst er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-07-2013, 16:01   #26
halse
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2008
Indlæg: 883
Styrke: 17
halse er rigtig godt på vej
Jeg er stort set enig i alt du skriver.

Og tilhørte jeg middelklassen ville jeg da også selv puge penge , også under højkonjunkturer af frygt for fremtiden. Jeg ville være særdeles varsom med at forbruge , og aldrig bruge af opsparede midler , med mindre der var tale om nødsituation. Denne samfundsklasse har al mulig grund til frygt , og frygten sidder sikkert også dybt begravet i dem.

Det kræver bare en særlig karakter , at undlade at forbruge af formuen over så mange år.
Jeg tror det kribler i fingrene hos familien Danmark for at udskifte bil og samtalekøkken så snart lejligheden byder sig ( læs når højkonjunkturen kommer tilbage ).

Går det som det plejer vil forbruget komme tilbage med opsvinget. Vi vil fortsat have stor opsparing , det havde vi også før krisen. Men ikke så meget at det bliver på bekostning af højkonjunkturen.
halse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-07-2013, 16:25   #27
klanst
Hjemmevant på K10
 
klansts avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-05 2013
Lokation: København
Alder: 59
Indlæg: 225
Styrke: 11
klanst er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af halse Se meddelelser
Jeg er stort set enig i alt du skriver.

Og tilhørte jeg middelklassen ville jeg da også selv puge penge , også under højkonjunkturer af frygt for fremtiden. Jeg ville være særdeles varsom med at forbruge , og aldrig bruge af opsparede midler , med mindre der var tale om nødsituation. Denne samfundsklasse har al mulig grund til frygt , og frygten sidder sikkert også dybt begravet i dem.

Det kræver bare en særlig karakter , at undlade at forbruge af formuen over så mange år.
Jeg tror det kribler i fingrene hos familien Danmark for at udskifte bil og samtalekøkken så snart lejligheden byder sig ( læs når højkonjunkturen kommer tilbage ).

Går det som det plejer vil forbruget komme tilbage med opsvinget. Vi vil fortsat have stor opsparing , det havde vi også før krisen. Men ikke så meget at det bliver på bekostning af højkonjunkturen.
Det jeg kan se er, at Sverige og Norge kørte mere uden om den såkaldte økonomiske krise og har idag fremgang pga. styrkelse af velfærden. I sydamerika er der lande der oplever stor økonomisk fremgang, ved at have foretaget massive investeringer i velfærd. Når folketinget gør det modsatte herhjemme, vil det automatisk betyde fortsat stagnation.
Først kom vækstpakken, så kom nedskæringer og besparelse på velfærden. Disse nedskæringer og besparelser vil modvirke vækstpakken. Jeg tror ikke et opsving er nært forestående.

Spørgsmålet er så, hvad der kommer først, oprøret eller opsvinget?
klanst er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-07-2013, 22:50   #28
halse
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2008
Indlæg: 883
Styrke: 17
halse er rigtig godt på vej
Du har ret i Danmark er blandt de nordeuropæiske lande der vækstmæssigt hænger mest i dyndet. Jeg kan føje Tyskland til din liste over lande der har klareret sig markant bedre gennem krisen.
halse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-07-2013, 17:05   #29
FibroMcs
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2013
Lokation: Hjemmefra
Indlæg: 723
Styrke: 12
FibroMcs er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af halse Se meddelelser
Du har ret i Danmark er blandt de nordeuropæiske lande der vækstmæssigt hænger mest i dyndet. Jeg kan føje Tyskland til din liste over lande der har klareret sig markant bedre gennem krisen.
Er jo også et stort problem at de siger til danskerne Brug nu jeres penge, og samtidig skærer de indtil benet hos alle dem med lavere indkomst...

Regner de med at de rige punger ud til mega forbrug for at redde danmark??


De selv samme rige der hylede op over at de skulle betale 1.000 kr mere i skat om året pga en mini skatte stigning???
__________________
Just Because You are Paranoid it Does Not mean They are Not out To get You
FibroMcs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-07-2013, 21:56   #30
klanst
Hjemmevant på K10
 
klansts avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-05 2013
Lokation: København
Alder: 59
Indlæg: 225
Styrke: 11
klanst er ny på vejen
Må jeg have lov til at præsentere tudefjæs koret "De dobbeltmoralske hyklere", som vil opføre klagesangen "Jens Vejmand".

Helle Thorning-Schmidt;
http://www.dr.dk/Nyheder/Politik/201...0702165126.htm

Margrethe Vestager;
http://www.dr.dk/Nyheder/Politik/201...0701235056.htm

Jonas Dahl;
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/...-mindskes.html

Bjarne Corydon;
http://www.information.dk/person/bjarne-fog-corydonydon
klanst er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvorfor egentlig reformer? Mileo Politik og Samfund 0 25-04-2013 13:58
Hvor mange krav kan samfundet stille? YingYang Politik og Samfund 20 07-05-2012 08:35
DR.1 kl 21.25 Når samfundet lukker alle kasser Mila Politik og Samfund 3 15-02-2011 09:24
Hvor mange procent invalid (méngrad) kan man egentlig blive? femalen Spørgsmål ang fleksjob 6 19-05-2010 19:11
Alle reformer aflyst ! Stella Politik og Samfund 7 19-08-2009 23:49




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:46.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension