K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > At søge førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

At søge førtidspension Gode råd og tips til dem der igang med at søge førtidspension

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-08-2012, 20:45   #1
Tudozani
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 28-04 2012
Lokation: Nordsjælland
Indlæg: 23
Styrke: 13
Tudozani er ny på vejen
Hvorfor afslag på §18?

Undrer mig når jeg læser om folk der får afslag på §18 når nu der er udtalelser fra læger om at behandlingsmulighederne er udtømte o.s.v.
Hvordan kan pensionsnævnet bare tillade sig at mene det modsatte?
Sidder her med frygt for at få afslag på trods af udtalelser fra læge om at yderligere behandlingstiltag og arbejdsprøvning vil være kontraindiceret.
Tudozani er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-08-2012, 21:21   #2
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
min paragraf 18 gik lige i gennem og jeg var heller ikke i arbejdsprøvning,fordi lægerne skrev det var det der mærkelige ord...jeg synes jo også mine papirer var iorden og der var jo så heller ikke noget..
undrer mig også over der er så mange der får afslag..ved godt de har strammet mere op..men det er jo sikkert for det meste sb der søger for en..og er det så fordi de ligger vægt på nogen ting vi ikke regner med,el.er det fordi de ikke må give flere ftp..tankerne er mange og farlige..el.er det fordi sb-en ikke er dygtig nok..
jeg ved det ikke..jeg har tænkt en del over det..

stribe førtidspensionist
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-08-2012, 21:35   #3
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Altså jeg fik afslag på en §18 med begrundelsen om yderligere arbejdsprøvning. Jeg var rystet, men kunne efter flg. godt se, at min første arbejdsprøvning ikke var grundig nok belyst. Jeg ankede med begrundelsen om, at det af min rp. fremgik hvorfor mit mit helbred ikke gør det muligt, at forbedre min arbejdsevne!!

Når man klager over afslag ryger sagen automatisk videre til BAN og til min store forbløffelse svarede BAN 8 mdr. efter min klage med et 3 siders svar om at de mente at der stadig var behandlingsmuligheder for mig!!

BAN havde altså taget "hul" på et område, der egentlig var lukket i min sag!!

Så man kan aldrig vide hvad en sag byder når den stor til afgørelse eller anke.Det kommer an på hvem der bedømmer og hvad der "rør" sig, tror jeg.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-08-2012, 00:16   #4
vivims
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-07 2009
Lokation: odense
Indlæg: 31
Styrke: 15
vivims er ny på vejen
jeg synes altså det er lidt forskelligt fra kommune til kommune og fra person til person hvem der får førtidspension - jeg mangler at kunne se den røde tråd i det.

jeg har personligt fået afslag 2 gange. til trods for utallige lægepapirer der bakker det op, 4 arbejdsprøvninger der sagde absolut et minimum af arbejdsevne.

sidste gang havde pensionsrådet oven i købeet den frækhed at sige ved mødet med dem at jeg ville være bedst stillet med en amputation, så slap jeg jo for smerter......

det skal så også lige indskydes at min sag har været i arbejdsskadestyrelsen, der siger en arbejdsevne rets på 33 %

men håber gevaldigt at din sag kommer for den rigtige ugedag, hvor de har fået basser til kaffen (det er den bedste røde tråd jeg har kunne finde) sorry for ironien
vivims er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-08-2012, 01:51   #5
Bananen
Afhængigheds tegn af K10
 
Bananens avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2012
Lokation: Tårnby den hårde kommune, det kun noget jeg hørt ;)
Indlæg: 329
Styrke: 13
Bananen er ny på vejen
Der er flere røde tråde i et afslag på en § 18, der er bare en der meget synligt, og nu tager jeg slet ikke § 17 med, for der er uhyggeligt mange røde tråde, den mest oplagte, vil og er, hvis hvad og hvem som helst "bare" kunne søge, så vil det system gå ned, så derfor SKAL DER VÆRE SÅ MANGE AFSLAG på en § 17..
En § 18, er lidt mere uhyggeligt (når man tænker konsekvens) pga det et afslag på et afslag fra systemets side og fortæller at systemet har fejlet.. Da det jo er sidste ende station for borgeren, jeg tror ikke der er nogen, i pensionsnævnet, der imod den person der søgt en § 18, som ikke mener at den person havde krav på at få en pension, men dem i pensionsnævnet har også en borgerpligt, det er at stat/kommune skal kunne eksistere også efter de gået fra bordet, man kan simpelthen ikke give alle de folk der er halvdøde, mangler hovedet, armene, benene eller har en ryg som en regnorm, bare give dem denne førtidspension, for det vil dem der betaler ikke være med til, det kan jo være de ikke ved hvor langt ude i man skal være før man får en, og der vil heller ikke være penge til det, så den røde tråd er ret simpelt at følge, det er slet og ret penge, og ja de har meget at sige, men man kan og skal ikke bare give førtidspensioner til alle, jeg tror på at systemet skulle laves om, men jeg vil ikke kunne på stående fod, aflevere et konsept, som tog højde for alle de ting man vil støde på, når man har en livslang forsørgelse i systemet..
__________________
Man skal være rask for at kunne være syg

Bananen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-08-2012, 12:09   #6
SanneHansen
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 30-05 2010
Indlæg: 134
Styrke: 14
SanneHansen er ny på vejen
Vi er helt samme sted i vores forløb lyder det til. Jeg afventer pt. svar på om jeg tilkendes ftp efter §18. Jeg har ikke været i arbejdsprøvning, da dette er kontraindiceret.

Jeg frygter sindsygt et afslag. Når jeg læser mine papirer, så kan jeg ikke se, hvordan der skal kunne gives et afslag. Min rare sb siger da også, at jeg ikke skal frygte et afslag. Men det gør jeg bare alligevel, for jeg synes, at jeg hører om flere, hvor sagen umiddelbart ligger helt til højrebenet, men alligevel ender ud i et afslag.

Det var ikke et svar på dit indlæg, men jeg følger med, da vi tydeligt gør os mange af de samme tanker og søger de samme svar.
SanneHansen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-08-2012, 12:44   #7
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
SanneHansen og Tudozani, ved i hvornår i får svar??

Da jeg havde min sag for, fik jeg også fortalt fra højre og venstre, at min sag var til tilkendelse af førtidspension og at jeg SLET IKKE skulle bekymre mig. Men jeg bekymrede mig, og var stiv af skræk - en blanding af, kan jeg virkelig være en af dem der kommer gennem nåleøjet, med en snert af, jeg skal se det på skrift før end jeg tror det.
Pensionen gik igennem, men selv da jeg stod med tilkendelsen i hånden, måtte jeg læse brevet om og om igen, for at kunne tro på det. Og nu 3 år efter, må jeg til stadighed knibe mig i armen, for at overbevise mig selv om, at jeg VAR en af de heldige der fik retten til at være syg, og at kommunen har givet mig medhold i, at jeg vinder mest ved fred, ro og stabilitet.

Synes det var enormt hårdt psykisk, at vente på afgørelsen. ALT handlede om ''brevet'' jeg kunne ikke se et program i fjernsynet uden at falde i dybe tanker om sagen. Det var umuligt at læse en bog eller på anden måde adsprede sine tanker, for alt endte med at ryge tilbage til pensionssagen, selv når jeg talte med andre mennesker, var jeg egentlig slet ikke med i samtalen, med mindre det var sagen vi diskuterede....aiiiii det var frygteligt!!!!
Sad også oppe om natten og sammenlignede sager, min egen med andres, og læste min ressourceprofil flere gange om dagen, så læste jeg den som JEG forstod den, så læste jeg den som andre måske forstod den, så læste jeg den som pensionsnævnet måske ville læse den - det var skruen uden ende. I dag kan jeg godt smile af det, men det var faktisk en meget voldsom oplevelse i dét jeg stod midt i det....man føler sig jo også enormt alene i processen, og ens liv ligger fuldstændig i andres hænder.

Så jeg ved udmærket hvordan i har det og føler i dén grad med jer
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-08-2012, 12:53   #8
SanneHansen
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 30-05 2010
Indlæg: 134
Styrke: 14
SanneHansen er ny på vejen
Helenekr: Selvom det jo ikke er min tråd, så skal du have stor tak for din beskrivelse. Jeg tænker ikke, at det er nødvendigt at skrive, at du rammer plet:-)

Jeg ved, at min sag skal tages op første gang en bestemt dato ( Her skal det besluttes om sagen rejses) Ligeledes ved jeg, at den skal op anden gang præcis fjorten dage efter. ( Hvor det skal besluttes, om førtidspensionen tilkendes) Min rare sagsbehandler skriver, at hun kan læse i sagen, at de forventer, at jeg tilkendes ftp pr. den 1.x-12.

Det hjælper mig meget at kende datoerne, da jeg så ikke behøves, at gå og vente på brevet, før end at vi skriver de oplyste datoer. Men straks begynder jeg at tænke, om det mon er positivt, at de har sat min sag med på begge møder ( Hvorfor sætte den ud til andet møde, hvis de ender med ikke at ville rejse sagen?) Og mon det er positivt eller rent procedure, at de skriver, at de forventer, at jeg kan tilkendes ftp pr. den 1.x-12?
SanneHansen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-08-2012, 14:54   #9
Tudozani
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 28-04 2012
Lokation: Nordsjælland
Indlæg: 23
Styrke: 13
Tudozani er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af SanneHansen Se meddelelser
Vi er helt samme sted i vores forløb lyder det til. Jeg afventer pt. svar på om jeg tilkendes ftp efter §18. Jeg har ikke været i arbejdsprøvning, da dette er kontraindiceret.

Jeg frygter sindsygt et afslag. Når jeg læser mine papirer, så kan jeg ikke se, hvordan der skal kunne gives et afslag. Min rare sb siger da også, at jeg ikke skal frygte et afslag. Men det gør jeg bare alligevel, for jeg synes, at jeg hører om flere, hvor sagen umiddelbart ligger helt til højrebenet, men alligevel ender ud i et afslag.

Det var ikke et svar på dit indlæg, men jeg følger med, da vi tydeligt gør os mange af de samme tanker og søger de samme svar.
Det er også sådan jeg har det. Min sag burde ikke give afslag, men jeg kan da godt se er der er visse "huller" som pensionsnævnet kan gribe fat i hvis de virkelig IKKE VIL give pension. Jeg venter svar inden på søndag (12/8). Ventetiden er frygtelig
Tudozani er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-08-2012, 15:03   #10
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
jeg vidste hvad dag de skulle vudere om de ville indstille mig,men ikke hvad dato det blev afgjort..det foregik så med 1 uges mellemrum og jeg fik et mindre chok,da jeg så en stor tyk kommune kuvert i min postkasse og tænkte åh nej...jeg kan huske jeg rystede helt vildt og ja det blev et ja..men jeg var helt ved siden af mig selv og det brev er blevet læst MANGE gange.
.
at jeg ikke fik den sidste dato at vide skyldes det sikkert at kommunen havde lejet privat socialrådgiver til at gøre sagen færdig,grundet manglende folk og min sb -es graviditet..så ja den 1 dato kendte jeg og var rystende nervøs,da brevet kom og de ville indstille mig..men i og med jeg ikke præcis vidste det var en uge efter sparede det mig nok for lidt dårlige nerver..

men undrer mig over en sb ka sige den er bare hjemme og så ender det med afslag..det må være skrækkeligt...

jeg fik den besked,at de troede den gik igennem,men at der absolut ikke blev lovet noget..jeg sku være forberedt på begge ting..

stribe førtidspensionist
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvorfor? Mumrik Alt det andet 9 10-12-2011 22:50
Afslag på førtidspension - Hjælp til afslag FTP ansøger Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 13 27-10-2011 12:36
bliver snart vanvittig afslag aflsag afslag mams Hjælpemidler til handicappede 36 11-07-2011 16:26
Hvorfor trold70 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 16-06-2011 17:14
Hvorfor Jøsses Alt det andet 5 09-06-2010 16:46




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:21.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension