K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-08-2012, 11:02   #1
Sannepil
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-02 2011
Alder: 45
Indlæg: 160
Styrke: 14
Sannepil er ny på vejen
Den nye lov pr. 01.01-2013.

Hej Alle.

Er der nogen af jer som ved hvad den nye lov/reform har af betydning for os som er på vej igennem systemet?

Som jeg forstår det så kan jeg efter 01.01-2013 ikke længere blive tilkendt ftp, og jeg er 33 år, men blev påkørt da jeg var 24 år i 2003 og kæmpede med at holde et normalt liv frem til 2006 hvor jeg til sidst måtte give op p.g.a. for mange smerter.
Har så siden været i rigtig mange forløb og været hele møllen igennem med indtilling fra sagsbehandler, afslag, BAN hjemvisning, afslag igen fra kommune, stadfæstelse, anke hos BAN, klage til ankestyrelsen og nu ligger den hos ombudsmanden.

Men hvad skal man så gøre til man rammer de 40, for jeg bliver jo ikke pludseligt rask bare fordi de har lavet en ny lov.

Skal man så bare blive ved med at gå til speciallæger og få lavet nye undersøgelser og lave arbejdsprøvninger som viser det samme?

Håber at der er nogen af jer der ved lidt om det, da jeg ikke rigtig synes at jeg kan finde noget info lige om dette punkt eller også er jeg bare dårlig til at lede de rigtige steder.

Hilsen

Sannepil
Sannepil er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-08-2012, 11:14   #2
HRS
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-07 2012
Indlæg: 26
Blog Indlæg: 1
Styrke: 12
HRS er ny på vejen
Selve lovene er ikke vedtaget endnu, men bliver det i efteråret, når folketinget træder sammen igen. Men der er lagt op til, at de, der har fået påbegyndt fx en førtidspensionssag før 1. januar 2013 skal behandles efter de gamle regler (altså de nuværende).

Iøvrigt - hvis vi taler førtidspension - så kan man efter de nye regler, som det er meldt ud, stadig blive tilkendt førtidspension selvom man er under 40 år. Der hvor det er åbenlyst, at der ikke er nogen arbejdsevne eller det er åbenlyst, at ressourceforløb ikke vil føre til en forbedret arbejdsevne.

Jeg er lidt spændt på at se, når lovene bliver vedtaget, om det ikke medfører flere påbegyndte førtidspensionssager, og muligvis også fleksjobsager. Jeg synes at kunne se, at der er lagt op til et øget sagsbehandlingspres og omstruktureringer, så erfaringen siger, at kommunerne så gerne vil have nogen sager igennem, så der ikke bliver et yderligere efterslæb - men jeg kan tage fejl.
__________________
Henrik A.
HRS er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-08-2012, 11:24   #3
Sannepil
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-02 2011
Alder: 45
Indlæg: 160
Styrke: 14
Sannepil er ny på vejen
Hej Henrik.

Mange tak for dit svar.

Men da jeg jo har fået afslag 2 gange og i øjeblikket ligger hos ombudsmanden, så er jeg jo i realiteten ikke igang med en ftp sag og betyder det så at jeg skal starte forfra?

Ved ikke hvordan jeg skal klare det så længe.

Jeg er ægtefælleforsørget og har været det i en del år og jeg må erkende at det bliver sværere og sværer at få tingene til at gå op, så hvis der ikke snart kommer en afslutning så mister vi vores hus, hvor vi ellers sidder billigere end vi kan i lejebolig og så står vi på gaden med 3 børn og alt det bare fordi jeg blev påkørt af en uopmærksom bilist i 2003.

Så når du siger påbegyndt, betyder det så at man desværre allerede er i systemet omend jeg har fået afslag 2 gange?

Hilsen

Sannepil
Sannepil er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-08-2012, 11:29   #4
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Kan godt se, du skriver direkte til Henrik, men ref andet indlæg fra dig forstår jeg, at du har sendt din sag til Ombudsmanden, men at du endnu ikke har modtaget nogen accept på, at ombuddet vil behandle sagen. Er det forkert forstået? Har du været i Ankestyrelsen?
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-08-2012, 11:30   #5
HRS
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-07 2012
Indlæg: 26
Blog Indlæg: 1
Styrke: 12
HRS er ny på vejen
Det var mere de generelle betragtninger, fordi lovene ikke er vedtaget endnu. Men med at en føp sag er påbegyndt, så menes der at den er påbegyndt efter § 17 eller § 18. I dit tilfælde er sagen afsluttet, så med mindre du selv rejser en ny efter § 17 eller kommunen rejser en efter § 18, så er der ikke en påbegyndt sag.

Vi må nok afvente lovarbejdet før der kan siges noget mere præcist, men hvis ombudsmanden i din sag beder kommunen om at rejse en føp sag inden årsskiftet, så vil den blive behandlet efter de gamle regler (de nuværende).
__________________
Henrik A.
HRS er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-08-2012, 11:38   #6
Sannepil
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-02 2011
Alder: 45
Indlæg: 160
Styrke: 14
Sannepil er ny på vejen
Vil gerne høre fra alle.

Citat:
Oprindeligt indsendt af stampe Se meddelelser
Kan godt se, du skriver direkte til Henrik, men ref andet indlæg fra dig forstår jeg, at du har sendt din sag til Ombudsmanden, men at du endnu ikke har modtaget nogen accept på, at ombuddet vil behandle sagen. Er det forkert forstået? Har du været i Ankestyrelsen?
Hej Stampe.

Ja min sag er hos ombudsmanden nu og har været i ankestyrelsen, men de ville ikke behandle sagen da den ikke var principel.

Og det er også rigtigt at jeg ikke på skrift har modtaget et modtagetbrev fra dem endnu, men jeg håber at det snart kommer.

Det er ikke fordi jeg kun vil have svar fra Henrik, men nu var det fordi jeg spurgte ind til det han havde svaret mig.

Men alle er meget velkommen til at skrive, da jeg jo ved at der sidder mange kompetente mennesker her på K10.

Hilsen

Sanneoil
Sannepil er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-08-2012, 11:54   #7
Tob
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 18-07 2011
Alder: 38
Indlæg: 149
Styrke: 13
Tob er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af HRS Se meddelelser
Iøvrigt - hvis vi taler førtidspension - så kan man efter de nye regler, som det er meldt ud, stadig blive tilkendt førtidspension selvom man er under 40 år. Der hvor det er åbenlyst, at der ikke er nogen arbejdsevne eller det er åbenlyst, at ressourceforløb ikke vil føre til en forbedret arbejdsevne.
Men ifølge reformudspillet bliver det ikke nemt. De fleste vil have en arbejdsevne på 2 timer og så vil det jo også være billigere at lade folk blive på ressourceforløb som i værste fald kan strække sig til man bliver 45.

Så det kommer nok meget an på hvordan kommunerne tolker reglerne. Hvis de vil kan de lade være med at give FTP til nogen under 45. Hvis man er heldigere bliver det ikke meget anderledes end det er i dag.
Tob er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-08-2012, 11:54   #8
einstein
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 18-01 2012
Indlæg: 175
Styrke: 13
einstein er ny på vejen
megakorruption

ankestyrelsen +ombudsmanden er gennemkorrupte så dem skal du ikke forvente hjælp fra ,bla.ingorerer ankestyrelsen sine egne pricipafgørelser på samlebånd(A-5-08) hver gang de afviser en sag hvor lægekonsulenten har ændret i lægeoplysninger , og ombudsmanden er fuld af løgn fordi at han modsiger sig selv ved at sige at han ikke kan afgøre lægefagelige ? og samtidig godkender at andre der heller ikke er læger gør præcist netop det!
ombudsmanden lyver også når han siger at kommuner kan bruge lægekonsulenter som læger da det i følge autorisationsloven er forbudt!
einstein er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-08-2012, 12:22   #9
Sannepil
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-02 2011
Alder: 45
Indlæg: 160
Styrke: 14
Sannepil er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tob Se meddelelser
Men ifølge reformudspillet bliver det ikke nemt. De fleste vil have en arbejdsevne på 2 timer og så vil det jo også være billigere at lade folk blive på ressourceforløb som i værste fald kan strække sig til man bliver 45.

Så det kommer nok meget an på hvordan kommunerne tolker reglerne. Hvis de vil kan de lade være med at give FTP til nogen under 45. Hvis man er heldigere bliver det ikke meget anderledes end det er i dag.
Det er lige præcis det jeg er bange for, for idag er der jo allerede 3500 flexjobber uden job og hvis man så bliver sat på flex fordi man kan arbejde ca. 3 tmer om ugen, så kan man se frem til et liv på ægtefælleforsørgelse og det ville jeg ikke kunne byde min mand, da det jo ikke er hans skyld at jeg blev påkørt.
Sannepil er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-08-2012, 12:29   #10
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Hvad mener man med resurseforløb-skal vi på få timer slæbes til træning og udholdnings prøver i al evighed eller er det kun hvis man voger at søge en pension ??
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
FTP satser i 2013? addguy Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 12 05-06-2013 14:21
Resultatkontrakt 2013 Webmaster Nyt fra Ankestyrelsen 0 25-01-2013 14:10
Ftp 2013 Trex Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 15 22-10-2012 07:03
ftp i 2013 ? andersand10 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 14-07-2012 13:54
År 2013 logikeren Politik og Samfund 1 03-12-2011 23:57




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:15.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension