K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > At søge førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

At søge førtidspension Gode råd og tips til dem der igang med at søge førtidspension

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 31-07-2012, 14:23   #1
SanneHansen
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 30-05 2010
Indlæg: 134
Styrke: 14
SanneHansen er ny på vejen
Ventetid, sagen gives til den instans, der skal beslutte om en ftp-sag rejses?

For tre uger siden fik jeg det færdige materiale tilsendt af min rare sb. Hun fortalte, at det samme materiale var givet videre til den instans, der skal beslutte, om der skal rejses en sag om ftp. Jeg ved, at ventetiden er 3 måneder fra det besluttes at rejse en sag om ftp og til man har krav på afgørelse om man er tilkendt pension..

Men er der nogen regler for, hvor lang tid det må tage at beslutte om sagen skal rejses? Uanset hvad, hvor lang tid tog det så i dit tilfælde? ( Indstillet på §18, hvis det har nogen som helst betydning)

Min sb har sagt, at jeg ikke skal være nervøs. Når jeg læser det sammenskrevne, som hun har lavet, samt lægekonsultens konklusion såvel som papirerne fra speciallægerne, så burde den pension også tilkendes, - det kan jeg godt se. Men jeg er bare så nervøs og ventetiden føles lang. Jeg ved godt, at sommerferien taler for, at det tager endnu længere tid
SanneHansen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-07-2012, 14:52   #2
Bananen
Afhængigheds tegn af K10
 
Bananens avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2012
Lokation: Tårnby den hårde kommune, det kun noget jeg hørt ;)
Indlæg: 329
Styrke: 13
Bananen er ny på vejen
Hej sanne
Jeg lige præcis sendt min partshøring tilbage til kommunen, min sag har været på et teamleder møde inden jeg fik ovennævnte RP, da de sagde god for en $18, så blev RP'en sendt til mig, hvor jeg skulle komme med mine kommentarer på deres kommentarer, og så går jeg udfra det jeg skrevet bliver tilføjet, og så bliver den sendt til pensionsnævnet, der ingen regler, for hvor lang tid en sag kan være under vejs, men fra pensionsnævnet er der 3 måneder til de skal træffe en beslutning..
Som jeg har udtalt før (andre ligeledes) så tror jeg ikke det er et spørgsmål om man er berettiget eller så langt ude at man ikke kan arbejde, og hvor man er kommet dertil hvor en FTP er det eneste der er tilbage, men at det er, et simpelt regnestykke, om kommunen har tilladt et hvis antal mennesker at få FTP, hvis man allerede har nået kvoten af FTPer i kommunen, så får man ikke FTP, om man så mangler 2 arme, 2 ben og et hovedet (bogstaveligt) ja så må man vente til næste år..
Min sag, har været undervejs fra arbejdsprøvningen blev afsluttet den 26-4 og så til i dag..
Men held og lykke til
__________________
Man skal være rask for at kunne være syg

Bananen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-07-2012, 20:02   #3
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
sanne

jeg ka huske min resurceprofil var helt færdig midt april og midt juni blev jeg tilkendt førtidspension..det sidste gik hurtigt - det var vejen dertil der ka diskuteres..men iforhold til mange må jeg ikke klage...

stribe førtidspensionist 2010
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-07-2012, 20:17   #4
SanneHansen
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 30-05 2010
Indlæg: 134
Styrke: 14
SanneHansen er ny på vejen
Tak for svar. Jeg må bare vente og skal vist heller ikke klage. Jeg var til mit første møde på kommune overhovedet for under 4 måneder. Så på under 4 måneder har jeg fået lavet ressourceprofil, afleveret speciallægeerklæringer - disse været forbi lægekonsulenten, sb har sammenskrevet det hele, sagen har været med på et ledelsesteam, der ligesom egen sb og lægekonsulent vurderede, at sagen var tilstrækkelig belyst og de indstillede den til ftp. Det er da ret godt gået på under 4 måneder. Så jeg burde bare knibe ballerne og holde den sidste tid ud. Men jeg frygter bare så meget, at få et afslag. Jeg har kun været 3 uger på sygedagpenge, men ved, at retten til disse ryger, hvis jeg får et afslag.
SanneHansen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-07-2012, 21:17   #5
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Mener der gik 11 dage fra sagsbehandleren sendte papirerne til jeg fik brev om at sagen ville overgå til reglerne om førtidspension. 28 dage efter ( ialt) fik jeg tilkendt pensionen.

Meeeen, det er jo forskelligt fra sag til sag.....men sådan var det i min sag
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvad ville i gøre (8dage til at beslutte sig). JesperJensen Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 38 05-05-2015 11:45
Der rejses sag jf.PEN §8 chanle Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 29-11-2012 17:43
I dag rejses korsene i Esbjerg. De er til minde om de psykiatribrugere. beha Politik og Samfund 3 06-10-2010 09:54
Ventetid og atter ventetid Claudine Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 16-04-2010 12:13
Sagen er gået i hård knude og hvad skal jeg gøre.... cape Din historie 3 24-01-2009 20:38




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:22.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension