K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > At søge førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

At søge førtidspension Gode råd og tips til dem der igang med at søge førtidspension

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-08-2012, 16:44   #11
søsser98
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-02 2012
Lokation: jylland
Indlæg: 542
Styrke: 13
søsser98 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Bananen Se meddelelser
Der er flere røde tråde i et afslag på en § 18, der er bare en der meget synligt, og nu tager jeg slet ikke § 17 med, for der er uhyggeligt mange røde tråde, den mest oplagte, vil og er, hvis hvad og hvem som helst "bare" kunne søge, så vil det system gå ned, så derfor SKAL DER VÆRE SÅ MANGE AFSLAG på en § 17..
En § 18, er lidt mere uhyggeligt (når man tænker konsekvens) pga det et afslag på et afslag fra systemets side og fortæller at systemet har fejlet.. Da det jo er sidste ende station for borgeren, jeg tror ikke der er nogen, i pensionsnævnet, der imod den person der søgt en § 18, som ikke mener at den person havde krav på at få en pension, men dem i pensionsnævnet har også en borgerpligt, det er at stat/kommune skal kunne eksistere også efter de gået fra bordet, man kan simpelthen ikke give alle de folk der er halvdøde, mangler hovedet, armene, benene eller har en ryg som en regnorm, bare give dem denne førtidspension, for det vil dem der betaler ikke være med til, det kan jo være de ikke ved hvor langt ude i man skal være før man får en, og der vil heller ikke være penge til det, så den røde tråd er ret simpelt at følge, det er slet og ret penge, og ja de har meget at sige, men man kan og skal ikke bare give førtidspensioner til alle, jeg tror på at systemet skulle laves om, men jeg vil ikke kunne på stående fod, aflevere et konsept, som tog højde for alle de ting man vil støde på, når man har en livslang forsørgelse i systemet..
meget af det som du skriver er helt klart rigtig men i forbindelse med fysiske sygdomme så burde der være en liste med sygdomme og sværhedsgrader der sagde om man fik pension eller ikke
det kan jo ikke gøres på samme måde med psykiske sygdomme men de fysiske burde man kunne slå op for der må jo være ens regler for alle personer og i alle kommuner
søsser98 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-08-2012, 17:19   #12
tumnus
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2007
Indlæg: 696
Styrke: 18
tumnus er ny på vejen
Jeg kan så være uenig i at der skulle være "lister"ved fysiske og psykiske sygdomme.

Jeg har komplikationer i form af kroniske smerter i ryg efter et traumefald.

Ingen ved præcis hvad hvorfor at jeg har fået disse varige smerter - alle er dog sikre på at de ikke forsvinder igen

Jeg er efter 3 år indstillet til pension (svar om 2 uger). Jeg regner med den går igennem, det gør alle andre osse.

En anden person med det samme brud som jeg har haft, kan i princippet slippe helt uden men. Jeg tror man skal passe lidt på med kasser og lister, da vi ikkeer ens og vi takler heller ikke vores skavanker (psykiske som fysiske) ens - derfor skal man vurderer i hvert enkelte person
tumnus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-08-2012, 18:17   #13
Bananen
Afhængigheds tegn af K10
 
Bananens avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2012
Lokation: Tårnby den hårde kommune, det kun noget jeg hørt ;)
Indlæg: 329
Styrke: 13
Bananen er ny på vejen
Øøøh jeg tror at tumnus skade er det rene hypokonderi, og så tumnus kun ventet i 3 år på måske en førtidspension
Jeg har selv en rygskade, den kan ses, nogle gang kan man ligefrem lugte det (når jeg end ikke har gidet gå i bad pga smerter)
Og jeg har ventet siden nov. 1999, overkirug skrev allerede i 2004 nul arbejdsevne.. Og jeg venter på en rejsningsdato nu..
Jeg ikke sikker på tumus er enig, så her er allerede et problem..
Angående psykisk lidelser tror jeg faktisk det nemmere at katagorisere, man kan jo bare spørge familier og folk rundt om personen, og ellers er der masser af læger der uddannet til at give en sværhedsgrad på hvor personen er 
Alt kan lade sig gøre, det faktisk kun fantasien og viljen der kan bremse tingenes gang
__________________
Man skal være rask for at kunne være syg

Bananen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-08-2012, 19:40   #14
tumnus
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2007
Indlæg: 696
Styrke: 18
tumnus er ny på vejen
Hvad f..... bilder du dig ind Bananen - at sige jeg er hypokonder - har du drukket?

Du har ingen som helst forudsætning for at skrive det du gør - du kender intet til min situation - er du misundelig på at jeg er ved vejs ende

Hvis alt kunne lade sig gøre, hvorfor pokker har du så ikke fået pension for længest - hvorfor søren lukker du ikke bare alle huller, hvis alt kan lade sig gøre
tumnus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-08-2012, 20:33   #15
Bananen
Afhængigheds tegn af K10
 
Bananens avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2012
Lokation: Tårnby den hårde kommune, det kun noget jeg hørt ;)
Indlæg: 329
Styrke: 13
Bananen er ny på vejen
Nogen læser kun overskrifter 
__________________
Man skal være rask for at kunne være syg

Bananen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-08-2012, 20:39   #16
emks
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 07-01 2009
Indlæg: 125
Styrke: 16
emks er ny på vejen
Nogen gange, har du godt nok en mærkelig måde at formulere dig på Bananen. Kan godt forstå hvis tumnus og andre misforstår, det du forsøger på at skrive i det indlæg. Jeg forstår faktisk heller ikke hvad det er du forsøger på at fortælle i det indlæg !
emks er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-08-2012, 20:44   #17
Tudozani
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 28-04 2012
Lokation: Nordsjælland
Indlæg: 23
Styrke: 13
Tudozani er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af emks Se meddelelser
Nogen gange, har du godt nok en mærkelig måde at formulere dig på Bananen. Kan godt forstå hvis tumnus og andre misforstår, det du forsøger på at skrive i det indlæg. Jeg forstår faktisk heller ikke hvad det er du forsøger på at fortælle i det indlæg !
Jeg måtte også opgive. Gætter på det skulle være ironisk ment. Det fungerer bare ikke så godt på skrift.
Tudozani er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-08-2012, 21:04   #18
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
jeg vil give TUMNUS ret..vi er alle forskellige..jeg mangler fingre og har nerveskader,fantomsmerter osv...en anden med samme problem ka både ha det meget bedre og meget dårligere..2 er ikke ens..
min sag tog knap 4.5 år..men det var som sådan ikke kommunens skyld - det var ligeså meget ventetid på læger,sygehuse og smerteklinik og så var der jo sygehus strejken..
jeg har fået en hel igennem fair behandling og arbejdsprøvning var jeg heller ikke i..

men jeg ville som sagt ikke bryde mig om lister...det ville ikke være retfærdigt over for alle

stribe førtidspensionist
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-08-2012, 21:22   #19
Bananen
Afhængigheds tegn af K10
 
Bananens avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2012
Lokation: Tårnby den hårde kommune, det kun noget jeg hørt ;)
Indlæg: 329
Styrke: 13
Bananen er ny på vejen
Folk skal altså holde sig til tråden, folk kan misforstå lige så meget de vil, men det en anden tråd..

HVORFOR AFSLAG PÅ § 18

På forhånd tak i holder jer til tråden 
__________________
Man skal være rask for at kunne være syg

Bananen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-08-2012, 21:35   #20
emks
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 07-01 2009
Indlæg: 125
Styrke: 16
emks er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Bananen Se meddelelser
Folk skal altså holde sig til tråden, folk kan misforstå lige så meget de vil, men det en anden tråd..

HVORFOR AFSLAG PÅ § 18

På forhånd tak i holder jer til tråden 
Det er da helt sort det der. Du kunne jo også prøve på at forklare hvad det er du mener, dit indlæg har af relevans til tråden? for det fatter jeg hat af
emks er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvorfor? Mumrik Alt det andet 9 10-12-2011 22:50
Afslag på førtidspension - Hjælp til afslag FTP ansøger Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 13 27-10-2011 12:36
bliver snart vanvittig afslag aflsag afslag mams Hjælpemidler til handicappede 36 11-07-2011 16:26
Hvorfor trold70 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 16-06-2011 17:14
Hvorfor Jøsses Alt det andet 5 09-06-2010 16:46




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:12.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension