K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-08-2012, 16:24   #1
Munter
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2012
Indlæg: 13
Styrke: 12
Munter er ny på vejen
Fra fleksjob til førtidspension

Hej

Jeg blev tilkendt fleksjob februar 2011. Jeg havde på det tidspunkt ansættelse som sygeplejerske i 30 timer.

På grund af arvelig mitokondriesygdom har jeg fået nedsat hørelse ( bruger høreapparat), sukkersyge type 1 og hjertesvigt og muskelsvaghed. Det var pga. Hjertesygdom jeg blev tilkendt fleksjob.
Det gik fint, jeg var visiteret til 12 timer ugentlig men blev pludselig fyret og har været ledig siden 1/2 2012. Jeg har søgt 7 job og har fået 7 afslag. Pga. Min sygdom er der rigtig mange stillinger jeg ikke kan søge, da jeg ikke må belaste mit hjerte. Jeg har en del bivirkninger af den medicin jeg får og har mange dage, hvor jeg er glad for ikke at være i job. Det er meningen at jeg skal have et nyt hjerte hvis mit eget bliver for dårligt. Jeg er tilknyttet hjertetransplantationsafd. På Rigshospitalet.
Nu overvejer jeg at søge førtidspension - men er det overhovedet muligt eller realistisk?
Mvh Munter
Munter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-08-2012, 20:38   #2
Klep
Banned
 
Tilmeldingsdato: 13-01 2012
Indlæg: 48
Styrke: 0
Klep er ny på vejen
Det er vel altid muligt at søge førtidspension, men om det er realistisk at få den er ret svært for udenforstående at vurdere. Læge, speciallæge o.a. kan forhåbentlig hjælpe dig med at pejle dig ind på hvad som er muligt og realistisk.
Klep er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-08-2012, 23:14   #3
Tob
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 18-07 2011
Alder: 38
Indlæg: 149
Styrke: 13
Tob er ny på vejen
Mit gæt er at det vil være svært hvis der ikke er sket en udvikling i sygdommen. Du har jo fået flex fordi kommunen vurdere at du kan arbejde 12 timer. De er jo ligeglade med om du kan finde et arbejde.
Tob er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-08-2012, 01:41   #4
Bananen
Afhængigheds tegn af K10
 
Bananens avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2012
Lokation: Tårnby den hårde kommune, det kun noget jeg hørt ;)
Indlæg: 329
Styrke: 13
Bananen er ny på vejen
Altså i min verden, så vil det med hjertet kunne give ftp, du skriver jo du er tilknyttet hjerte afd, så det kommer (desværre) til at dreje sig om, du er meget syg, og om der chancer hvis og når, du skulle/vil få en transplantation samt behandlingschancerne bagefter, jeg ved at vi i Danmark jo desværre ikke har fanget det med at afgive sine organer til andre, når vi alligevel ikke har brug for dem. Der er mange plusser i din sag som hvor jeg mener det skulle være meget muligt, men det vil helt sikkert være bedre hvis du lige får snakket med lægen om overlevelses chancer samt får snakket med din SB om at du ikke kan mere.. Men nu kommer nok det værste, du skal skynde dig at få sat tingene i værk, for fra den første jan, så samfundet fuldstændig ligeglad med om du næsten er død, så derfor få sat gang i tingene, hvis du selv mener du for syg, samt hvor tæt på du er i forhold til at du bliver sat på listen over et stk nyt hjerte, for hvis du venter til næste år, så vil et arbejde, et par timer om ugen udløse flexjob, for det jo reglerne fra næste år 
Uanset hvad, så held og lykke til, vil håbe det bedste for dig
__________________
Man skal være rask for at kunne være syg

Bananen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-08-2012, 07:16   #5
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Det er trist at du er så hårdt remt,men jeg tænker at for at få en pension skal alle behandlings muligheder være udtømte,og det er de jo ikke i dit tilfælde da du skal have et nyt hjerte ,det kunne måske gøre dig mere arbejdsdygtig .

der gives ikke pension fordi man ikke kan komme i job jeg er selv ledig og har været det i gemmen de sidste 8 år mine skåne behov er så mange at det ikke er muligt selv at søge job,jobcentret skal finde og skabe et for det skal lykkes ,og det kan de åbenbart ikke,men de mener stadig jeg er langt fra en pension.


Man kan altid selv forsøge at søge en pension,men man skal nok skrive i ansøgningen at man er ville til at tage et passen job hvis det skulle dukke op i mellem tiden,for at undgå at komme i klemme øknomisk,ved at de siger man så ikke står til rådighed .
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-08-2012, 10:14   #6
rubin21
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-02 2009
Indlæg: 64
Styrke: 16
rubin21 er ny på vejen
Jeg ved ikke om den "kære" kommune mener du kan få førtidspension, men hvis en med eks. piskesmæld, diskus o.l kan, så burde du være selvskrevet.

At du får et nyt hjerte gør jo ike, at du bliver frisk og 100 % arbejdsbygtig med det samme. Kunne forestille mig, at du lige skal komme dig og tage den med ro et pænt stykke tid efter.

Og ingen ved jo hvornår det nye hjerte kommer....så for at skåne dig selv mest muligt, så mener jeg bestemt, at en førtidspension ville være på sin plads...men hvad kommunen tænker ved man jo aldrig
rubin21 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-08-2012, 11:29   #7
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
lige en gang til for prins knud
det er udelukkende ens arbejdsevne man kan få pension på

2 med samme diagnose, kan ikke bare få pension
den ene kan måske arbejde 25 timer, den anden 5
hele grunden til der er noget som hedder arbejdsprøvning
og arbejdsevnemetoden
http://www.k10.dk/index.php?pageid=arbejdsevnebegrebet
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-08-2012, 16:03   #8
rubin21
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-02 2009
Indlæg: 64
Styrke: 16
rubin21 er ny på vejen
Jo jo det er jeg klar over, men hvis man skal have nyt hjerte er vi vel enige om, at man nok ikke er helt frisk og har brug for ro, stabilitet og ikke mindst tid.
Er man ledig fleksjobber, så har man ikke altid ro, stabilitet og tid....man er ikke helt fredet, som en på FB er
rubin21 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-08-2012, 21:34   #9
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Fra Munters indlæg

Det er meningen at jeg skal have et nyt hjerte hvis mit eget bliver for dårligt. Jeg er tilknyttet hjertetransplantationsafd. På Rigshospitalet.

Der er selvfølgelig forskel på at være sygemeldt og at være uden arbejdsevne og på førtidspension
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-08-2012, 02:08   #10
Bananen
Afhængigheds tegn af K10
 
Bananens avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2012
Lokation: Tårnby den hårde kommune, det kun noget jeg hørt ;)
Indlæg: 329
Styrke: 13
Bananen er ny på vejen
Rolig nu, jeg ved lidt om nyt hjerte, især hvis man først kommer på listen, hvorfor jeg ikke nævner noget ej nu, er fordi der er nogen som ikke vil havde den Info, men I kan jo huske at skrive under på et donor kort, så vil det ikke være så frygteligt et problem at skulle stå i en situation hvor man mangler en nyre, lever o.s,v kan oplyse om at det faktisk kan være dødbringende at være afventende, det derfor jeg ikke går ind på arbejdsevne, for hvis man stresser sig, spekulere o.s.v ja så er ftp lige rundt om hjørnet, udover at man skal tage rigtig mange piller resten af livet, og det ikke alm piller, som vi andre tager.. Men der er så mange ting i dette, så jeg tror ikke en kommune/stat vil sige nej nej til ftp.. Det lidt værre end ti diskus kan jeg hurtig fortælle, har selv kun to, og de giver bare smerter i den sammenhæng..
__________________
Man skal være rask for at kunne være syg

Bananen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Fleksjob/førtidspension brittelil Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 02-04-2013 21:28
Fra førtidspension til fleksjob ? HIT Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 28-10-2010 09:09
Fleksjob/Førtidspension Tovery At søge førtidspension 5 03-10-2010 17:00
Fra Fleksjob til førtidspension Ruby Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 63 16-07-2010 00:29
Fleksjob/førtidspension?? Dorthe Dit og Dat 0 23-08-2006 10:48




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:54.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension