K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-08-2012, 07:05   #1
Mr. Bean
Banned
 
Tilmeldingsdato: 11-02 2012
Indlæg: 140
Styrke: 0
Mr. Bean er ny på vejen
Og det kalder man en "rød" regering

Taget fra Jyllands posten

Det er jo mere "sorte blå" politik end Lille Lars fra Græsted nogensinde turde drømme om ....

http://epn.dk/samfund/arbmarked/article4795707.ece

Husk det næste gang du sætter krydset
Mr. Bean er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-08-2012, 07:31   #2
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Ja desværre kan nutiden ikke være bedre en den fortid - 10 år med de blå - som man bygger videre på. Men ting tar tid - så måske håb forude. Havde der været rent rødt flertal, havde verden måske set anderledes ud. Men det bliver jo hypoteser. Men meget spændende når/hvis de blå kommer til fadet igen - så skal vi måske se løjer.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-08-2012, 09:32   #3
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
Med andre ord: De "radigale" ønsker at øge gruppen af "working poor", lavtlønnede arbejdere, hvor lønnen ikke følger prisudviklingen, og de dermed bliver fattigere og fattigere, og får sværere og sværere ved at klare sig for lønnen. Og dér nytter det altså ikke at sænke skatten/hæve beskæftigelsesfradraget, når de samtidig øger skatter og afgifter på udgifter, alle har, fx varme og fedt...

Men da lidt sjovt at se, at vi faktisk godt havde luret dén tankegang herinde, længe inden de krøb til bekendelse... Og, ja: Den "røde" regering har åbnet Pandoras æske, og tanken om, hvad en kommende blå regering kunne finde på at hive mere op af den æske, er skræmmende...

Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-08-2012, 11:22   #4
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Citat:
»Højere arbejdsudbud kommer til at trykke lønnen. Det gør vi ikke i regeringen, fordi vi synes, det er rart at trykke lønnen, eller fordi der er ideologi i det. Men vi ved bare, at vores lønkonkurrenceevne er blevet markant dårligere i forhold til Tyskland de seneste 10 år. Vi skal ikke ned på tysk niveau, men vi bliver nødt til at tage bestik af realiteterne. De er, at flere job vil flytte til Tyskland, hvis der er for stor forskel mellem den tyske og danske lønkonkurrenceevne,« siger Nadeem Farooq.
http://epn.dk/samfund/arbmarked/article4795707.ece

Tankevækkende at "den danske model" ,som alle var enige om var grunden til at et lille land som DK uden egentlige råstoffer arbejdede sig til at blive et af verdens relativt rigeste lande, kuldsejlede i et årti med blå regering og en fagbevægelse der blot var en flok nikkedukker...


**
Citat:
Og, ja: Den "røde" regering har åbnet Pandoras æske, og tanken om, hvad en kommende blå regering kunne finde på at hive mere op af den æske, er skræmmende
Vil jeg give dig helt ret i Risa... den røde blok har begået politisk selvmord og der er i øjeblikket intet alternativ til blåsort politik... Lars Løkke får frit spil på alle hylder efter næste valg
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-08-2012, 13:10   #5
Bananen
Afhængigheds tegn af K10
 
Bananens avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2012
Lokation: Tårnby den hårde kommune, det kun noget jeg hørt ;)
Indlæg: 329
Styrke: 13
Bananen er ny på vejen
Jep.. Jeg kan kun tilslutte mig, at pandoras boks er åbnet i forhold til spare manøvre, på de svageste grupper i samfundet, når og hvis der kommer en ny regering.
Man kan bare håbe, at man er død, inden de helt vilde forslag, som f.eks at sætte alle de svage/arbejdsløse ud på en ø, og så bombe den bagefter..
For der vil uden tvivl, blive budt ind på forskellige måder, hvorved man vil kunne begrænse de svage/arbejdsløses meninger, f.eks tror jeg ikke der vil gå mindre end 10-15 år, så må de arbejdsløse ikke stemme ved folketings valg, men jeg tror jeg vil blive overrasket, over hvad man kan finde på, af uhyggeligheder imod alle der ikke deltager i landets velfærd i fremtiden..
__________________
Man skal være rask for at kunne være syg


Sidst redigeret af Bananen; 02-08-2012 kl. 13:18.
Bananen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-08-2012, 15:33   #6
Tob
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 18-07 2011
Alder: 38
Indlæg: 149
Styrke: 13
Tob er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Bananen Se meddelelser
Man kan bare håbe, at man er død, inden de helt vilde forslag, som f.eks at sætte alle de svage/arbejdsløse ud på en ø, og så bombe den bagefter..
Resultatet er jo det samme dog tror jeg ikke det kommer til at ske. Er du klar over hvor dyre bomber er Det må kunne gøres billigere.
Tob er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-08-2012, 16:38   #7
Bananen
Afhængigheds tegn af K10
 
Bananens avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2012
Lokation: Tårnby den hårde kommune, det kun noget jeg hørt ;)
Indlæg: 329
Styrke: 13
Bananen er ny på vejen
Jeg ikke i tvivl, om at nogle folk der levet dejligt skønt, i mange år, og modtaget mange millioner i overførselsindkomst, f.eks Joachim Bøgetosse Olsen, vil betale af egen lomme, for at kunne få lov til at bombe en masse svage mennesker på overførselsindkomst, han vil jo være i den 7 himmel, så tror desværre ikke pengene til dette projekt, vil blive svært at finde, samtidig er det jo en engangsudgift 
__________________
Man skal være rask for at kunne være syg

Bananen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-08-2012, 00:02   #8
Klep
Banned
 
Tilmeldingsdato: 13-01 2012
Indlæg: 48
Styrke: 0
Klep er ny på vejen
Tjaee

De kan sgu bare stikke mig de over 6 millioner jeg har betalt i skatter og afgifter gennem livet. Så er jeg den der smuttet......men selvfølgelig, skulle jeg blive over 130 år ender jeg jo som en nul-indkomst for Danmark...ak og ve....brødrene Bræk, Joakim Bræk Olsen og Ole Bræk Olesen får jo nok kvalme ved tanken og....ehh ja så brækker de sig jo nok. De to små stakler!!
Klep er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-08-2012, 19:29   #9
havmanden60
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 27-12 2011
Indlæg: 295
Styrke: 13
havmanden60 er ny på vejen
problemet er at de unge ikke har været med til at ,kæmpe for deres løn. med hensyn til vejlegården bør man lave loven om så de kan vælge den, fagforening man vil-- men så skal fru jensen der er blevet arb-løs et andet sted ikke kunnes sendes derned - hvis hun havde bedre vilkår da hun blev fyret -- hvor er vi henne når de truer folk på livet
havmanden60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-08-2012, 06:51   #10
Zastrow
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2006
Lokation: Københavns
Alder: 76
Indlæg: 394
Styrke: 18
Zastrow er ny på vejen
Ikke kun bygger videre på..

Citat:
Oprindeligt indsendt af stampe Se meddelelser
Ja desværre kan nutiden ikke være bedre en den fortid - 10 år med de blå - som man bygger videre på. Men ting tar tid - så måske håb forude. Havde der været rent rødt flertal, havde verden måske set anderledes ud. Men det bliver jo hypoteser. Men meget spændende når/hvis de blå kommer til fadet igen - så skal vi måske se løjer.
Næh - de røde har lavet store overbygninger på den blå politik, som de hylede og skreg over, dengang de var i opposition.
Jeg synes ikke at meget har bedret sig - og at en rød regering vælger at lade folk på overførselsindkomster betale gildet - er da uhørt.

Jeg er desillusioneret!!!!
Zastrow er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kan man "frasige" sig den "økonomiske del" af en FP, for at få psykisk "ro på" ? EB3 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 01-09-2013 11:43
Flere pladser ledig for FP fra "hele" Århus på "Bydelsreporter" kursus. SidselK Nyttigt at vide for Førtidspensionister 4 31-08-2012 15:16
"Afklaring" på sygedagpenge kontra "Opkvalificering" på ledighedsydelse amaranth Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 2 18-06-2012 02:20
Festival for "udstødte" -"halvstødte" - sagsbehandlere og andet "godtfolk" klarkurs Alt det andet 24 18-03-2010 22:25
Virksomheder "overvejer" at ansætte flere, "hvis"... zuza Fremtiden for fleksjob og førtidspension 0 06-03-2008 14:53




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:28.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension