K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-07-2009, 07:39   #11
Jøsses
Mit andet hjem K10
 
Jøssess avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2008
Lokation: Norddjurs
Alder: 65
Indlæg: 643
Styrke: 16
Jøsses er ny på vejen
zuza

det vil jeg prøve at få på skrift...men tror ikk at det bliver nemt.....

sagsbehandler sagde til mig...at hun plejer at sige til nye klienter ...at man skal regne med 2 år på kontanthjælp før der bliver snak om fleksjob bevilling...

jeg var os ved at gå i gulvet da hun sagde det....og det er blevet sagt op til flere gang når jeg har været til samtale og jeg er tvær og ikk vil snakke med hende........

Men prøvr og sætter svar herind...
__________________
Jøsses fleksjobber d. 27-06-2012 Kl. 13.25
Jøsses er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-07-2009, 08:21   #12
tije
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2009
Indlæg: 315
Blog Indlæg: 6
Styrke: 15
tije er ny på vejen
som ny

nu hvor jeg lige er helt ny i det her er jeg lige lidt nysgerrig, hvad lever man af i de ½ til hele år? bare almindelig kontanthjælp? og bliver man så ikke sendt ud i aktivering? de fleste herinde vil jo ikke kunne holde til en aktivering?
tije er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-07-2009, 09:23   #13
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Jøsses Se meddelelser
sagsbehandler skal man indstille sig på at "være i systemet" = kontanthjælp i mindst ca 2 år....for at få fleksjob bevilling...........
Prøv at se mit svar til dig og Annemette her http://www.k10.dk/showpost.php?p=67049&postcount=4

Citat:
Oprindeligt indsendt af Jøsses Se meddelelser
det vil jeg prøve at få på skrift...men tror ikk at det bliver nemt.....

sagsbehandler sagde til mig...at hun plejer at sige til nye klienter ...at man skal regne med 2 år på kontanthjælp før der bliver snak om fleksjob bevilling...

jeg var os ved at gå i gulvet da hun sagde det....og det er blevet sagt op til flere gang når jeg har været til samtale og jeg er tvær og ikk vil snakke med hende........

Men prøvr og sætter svar herind...
Du skal ikke give op, svare hun dig ikke så skriver du igen og igen , i sær da du jo har været sygemeldt burde det meste jo være i orden derfra ...

Hvis ikke hun svare dig så er det videre til borgmester og hele kommunalbestyrelsen

Citat:
Oprindeligt indsendt af tije Se meddelelser
nu hvor jeg lige er helt ny i det her er jeg lige lidt nysgerrig, hvad lever man af i de ½ til hele år? bare almindelig kontanthjælp? og bliver man så ikke sendt ud i aktivering? de fleste herinde vil jo ikke kunne holde til en aktivering?
Man bliver matchet 5 og slipper for aktivering , prøver de at sætte en i aktivering ja så må man jo til lægen og sygemelde sig eller kun være der den tid man magter samt klage over aktiveringen hvis ikke den tager hensyn til ens sygdom ...

Man lever af kontanthjælp , og det samme sker hvis man er så heldig at få sin sag igennem og man bliver visiteret til fleks, så bliver man på kontanthjælp under aktiveringsloven indtil man har haft sit første fleksjob i 9 mdr og blive berettiget til ledighedsydelse, desværre er der mange der er år ud og år ind på kontanthjælp uden mulighed for de samme ting som flekser på ledighedsydelse...

Vi prøver ihærdigt at gøre noget ved dette men desværre lykkedes det ikke så godt (som så meget andet ) men flere politikkere er ved at få øjenen op for at man har lavet to sæt regler og to slags flekser ..

Men man kan ikke rigtig komme nogen vegene med regeringen
  Besvar med citat
Gammel 17-12-2009, 22:40   #14
Cordulla
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2009
Lokation: Sydjylland
Indlæg: 118
Styrke: 15
Cordulla er ny på vejen
Lidt nyt ( en lille julegave fra ankenævnet )

Så kom brevet fra ankenævnet.
Dejligt lige her op til jul med lidt positiv post.

Jeg har fået delvis medhold i min klage, så min sag om visitation til revalidering eller fleksjob er hjemsendt til kommunen.

Hvor længe mon de så skal tygge på den? Jeg er bare lykkelige over, at der i det mindste er nogen der har læst mine dokumenter og kan se det uholdbare i at "parkere" mig på kontanthjælp.

Jeg ser frem til næste år, hvor det hele forhåbentlig "falder på plads".

Er der nogen, der ved hvor længe en revurdering må tage? Er det igen 3 måneder?

Jeg regner ikke med at høre mere i år, så jeg kan fejre julen med familien uden hovedbrud.

God jul til jer alle.
Cordulla - der ser alt i et lyserødt skær i dag.
Cordulla er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
svartid? Den smukke vej Alt det andet 4 14-10-2011 22:04
Længere svartid maybeline2you Hjælp til Forum Brug 3 29-01-2011 17:06
4 ugers svartid på FP ? nille60 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 13 18-07-2010 21:30
Dokumentation på elendig sagsbehandling i Syddanmark zuza Nyt om loven 27 25-07-2008 13:21




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:20.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension