K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Lægekonsulenternes Rolle

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Lægekonsulenternes Rolle Her vil vi sætte fokus på lægekonsulenters rolle i de kommunale sager.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-10-2011, 20:49   #51
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Skulle en eller anden ikke orke kampen mod kommunen, og føle sig presset til at konsultere en psyk. som meget nemt kan være i kommunens lomme, så tag for Gud's skyld en bisidder med.

Hvis psyk.'en ikke vil acceptere bisidderens tilstedeværelse, så må psyk.'en jo meddele kommunen, at undersøgelsen ikke er foretaget p.g.a. bisidders tilstedeværelse.

Man har altid ret til, at have en bisidder med.

Og det er fuldt ud lovligt, at optage møder o.l., som man selv deltager i. Til dette kan man benytte f.eks. mp3'er eller mobiltelefon.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-10-2011, 22:36   #52
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Måske kender lægekonsulenten blot de pågældende psykiatre, og ved at de har stor viden indenfor lige netop det område du hører ind under...

Andet behøver der ikke lægge i det.

Alle psykiatre har forskellige områder de er bedst til... selvom de på papiret kan det samme.
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-10-2011, 23:16   #53
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Man har altid ret til, at have en bisidder med.
Nemlig, Forvaltningsloven, § 8.
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-10-2011, 07:31   #54
gøjneren
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 10-11 2009
Indlæg: 172
Styrke: 15
gøjneren er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Pip Se meddelelser
Måske kender lægekonsulenten blot de pågældende psykiatre, og ved at de har stor viden indenfor lige netop det område du hører ind under...

Andet behøver der ikke lægge i det.

Alle psykiatre har forskellige områder de er bedst til... selvom de på papiret kan det samme.
Pip, jeg håber din hypotese er rigtig.. Dog syntes jeg stadig at det er lidt underligt at kommunen holder krampagtigt på at det skal være en af dem, man burde vel ha tillid til at alle psykiaterer i dk formår at lave en erklæring. Derud over kan man jo ikke komme udenom at der er rigtig mange, der har dårlige erfaringer med specielt den ene af disse læger, jeg har fået mange privatbeskeder som omhandler denne ene læge
gøjneren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-10-2011, 10:22   #55
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
man skal lige huske en ting
læger er meget forskellige og deres syn på syge borge

læger er ikke anderledes end mure eller en mekaniker
nogen er gode og grundige, andre ved dårligt hvordan man laver bremser på en bil.

fælden ved at kommunen henviser netop til nogen bestemte
er at de ved fra tidligere sager, at deres vurderinger stort set altid går kommunens vej.
Min lægekonsulent har taget alt til efterretning omkring mit psykiske
men jeg er så også tilknyttet psykiatrien og overlægen derfra har kommunen respekt for
ikke kun i min sag
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-10-2011, 14:07   #56
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
fælden ved at kommunen henviser netop til nogen bestemte
er at de ved fra tidligere sager, at deres vurderinger stort set altid går kommunens vej.
Dækker desværre min erfaring... og indsigelse over erklæringen ser kommunen HELT bort fra med ordene "ham har vi brugt i mange år og der er aldrig nogen, der har været utilfredse med ham"...
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-10-2011, 21:12   #57
gøjneren
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 10-11 2009
Indlæg: 172
Styrke: 15
gøjneren er ny på vejen
Er der nogle af jer der kender er reel lovgivning hvor lægekonsulentens rolle er defineret? Eller en lovgivning der siger hvad konsulenten må og ikke må"?
gøjneren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-10-2011, 21:20   #58
@PerChr
Udmeldt Bruger
 
Tilmeldingsdato: 06-08 2007
Indlæg: 565
Styrke: 17
@PerChr er ny på vejen
Post Ingen Lov

Citat:
Oprindeligt indsendt af gøjneren Se meddelelser
Er der nogle af jer der kender er reel lovgivning hvor lægekonsulentens rolle er defineret? Eller en lovgivning der siger hvad konsulenten må og ikke må"?
Der findes ingen lovgivning på området. Kun den vejledning der er udsendt flere gange siden 1998
@PerChr er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-10-2011, 21:44   #59
gøjneren
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 10-11 2009
Indlæg: 172
Styrke: 15
gøjneren er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af @PerChr Se meddelelser
Der findes ingen lovgivning på området. Kun den vejledning der er udsendt flere gange siden 1998
Det var lige præcis hvad jeg frtgtede, dvs. Så har man jo ikke en mulighed for at klage over hvad lægekonsulenter de gør og siger? Eller jo det kan man, men der er ingen lov at læne sig op ad
gøjneren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-10-2011, 22:03   #60
@PerChr
Udmeldt Bruger
 
Tilmeldingsdato: 06-08 2007
Indlæg: 565
Styrke: 17
@PerChr er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af gøjneren Se meddelelser
Det var lige præcis hvad jeg frtgtede, dvs. Så har man jo ikke en mulighed for at klage over hvad lægekonsulenter de gør og siger? Eller jo det kan man, men der er ingen lov at læne sig op ad
Rigtig forstået. Vi må jo vente tålmodigt på den igengværende undersøgelse der blev sat i gang af Tidl. Min. Støjberg. Og så håbe at den nye regering vil lave lovgivning på området så kommunerne ikke kan kassetænke med disse famøses lægekonsulenters hjælp.
@PerChr er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Psykriater anbefaler ftp popcorn Midlertidig Førtidspension 14 29-03-2010 16:59
Aktør anbefaler fleks, hvad sker der så nu? Psychocowboy Spørgsmål ang fleksjob 4 25-08-2009 19:00
Lægekonsulenten ??????? Færselsuheld Lægekonsulenternes Rolle 25 24-07-2009 18:15
Hvorfor skal min ressourceprofil til lægekonsulenten? Ninja At søge førtidspension 60 07-05-2009 10:07
Læge konsulent anbefaler pension men kommunen siger der ikk er beviser nok vik At søge førtidspension 0 07-08-2008 12:52




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:42.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension