K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Lægekonsulenternes Rolle

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Lægekonsulenternes Rolle Her vil vi sætte fokus på lægekonsulenters rolle i de kommunale sager.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-10-2011, 16:55   #31
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
PiaCP,
Du kan ikke andet end at få den undersøgelse/erklæring og jeg vil understreje, at den psykiater som skal undersøge dig, til at starte med, skal orientere dig om hvorfor du er blevet henvist til ham af kommunen.

Og du har ret til at bede ham/hende om at vise dig den dokumentation som han/hun har modtaget fra kommunen med deres anmodning om din undersøgelse hos ham/hende.

Det fik jeg fortalt af den psykiater som har undersøgt mig, og han er ikke hvem som helst, vil jeg fortale dig.
Det var ham selv som påbegyndte vores møde på denne måde dvs. ved at give mig til gennemlæsning alt det som han fik fra kommunen.

Jeg blev overresket over det, og så fik jeg den forklaring fra ham.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-10-2011, 17:01   #32
MarianneNM
Klart Afhængig af K10
 
MarianneNMs avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2011
Lokation: Vrå, Nordjylland.
Alder: 60
Indlæg: 432
Styrke: 14
MarianneNM er ny på vejen
Jeg har også bedt om aktindsigt i hvilke oplysninger der er blevet fremsendt til speciallægen. Men da SB er godt fornærmet på mig kommer de først efter 10 arbejdsdage - så jeg IKKE kan nå at se dem inden lægebesøget. Men vi vil selvfølgelig spørge godt ind til hvad han er blevet informeret om.

Jeg har samtidig en solid klemme på SB. Hun har tildelt transportgodtgørelse til dette lægebesøg. Hun har bare tildelt det til lægens faste arbejdssted. Og vi skal, ifølge indkaldelsen fra kommunen, møde op i en privat praksis ca. 15 km længere væk. Så nu må hun forklare mig dette minus på ca. 30 km. i morgen.
MarianneNM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-10-2011, 17:11   #33
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af MarianneNM Se meddelelser
Jeg har også bedt om aktindsigt i hvilke oplysninger der er blevet fremsendt til speciallægen. Men da SB er godt fornærmet på mig kommer de først efter 10 arbejdsdage - så jeg IKKE kan nå at se dem inden lægebesøget. Men vi vil selvfølgelig spørge godt ind til hvad han er blevet informeret om.

Jeg har samtidig en solid klemme på SB. Hun har tildelt transportgodtgørelse til dette lægebesøg. Hun har bare tildelt det til lægens faste arbejdssted. Og vi skal, ifølge indkaldelsen fra kommunen, møde op i en privat praksis ca. 15 km længere væk. Så nu må hun forklare mig dette minus på ca. 30 km. i morgen.
Min SB var så uspekuleret, at hun sammen med relevant lægelig dokumentation har vedlagt min korrespondance til hende samt mine klager over jobcenter.

Jeg fik chok da ja så alt det i mappen hos psykiateren. Jeg var faktisk ved at forlede hans konsultation……
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-10-2011, 17:20   #34
MarianneNM
Klart Afhængig af K10
 
MarianneNMs avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2011
Lokation: Vrå, Nordjylland.
Alder: 60
Indlæg: 432
Styrke: 14
MarianneNM er ny på vejen
Ja. Jeg er også spændt på at finde ud af hvad denne smertelæge har fået tilsendt af interessante ting. Det får vi se i morgen.
MarianneNM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-10-2011, 18:47   #35
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Karo Se meddelelser
Og du har ret til at bede ham/hende om at vise dig den dokumentation som han/hun har modtaget fra kommunen med deres anmodning om din undersøgelse hos ham/hende.
Den ret, samt at jeg havde taget bisidder med (psykiater var fuldstændig paf over begge dele) gav lige diagnosen Personlighedsforstyrrelse, uspecificeret!
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-10-2011, 18:52   #36
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Karo Se meddelelser
Min SB var så uspekuleret, at hun sammen med relevant lægelig dokumentation har vedlagt min korrespondance til hende samt mine klager over jobcenter.
Præcist samme fremgangsmåde her!
OG min skriftlige korrespondance med Jobcenter er inddraget i diagnosen Personlighedsforstyrrelse, uspecificeret!
OG psykiater lagde ikke skjul på/formulerede direkte til slut i konsultationen, at det grundlag VAR lagt, inden patienten/jeg mødte op!


Tilføjelse lidt senere:

Korrespondance er det helt forkerte ord i mit tilfælde, idet det netop udelukkende var BORGERS breve til Jobcenter, der var vedlagt til psykiater og ikke Jobcenters breve til borger:

Analogt med en retssal, hvor der kun er anklager til stede og ingen forsvarer...

Sidst redigeret af Carmen; 23-10-2011 kl. 19:12.
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-10-2011, 19:21   #37
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Jeg er meget glad for at det var den psykiater som kommunen har valgt til mig. Hans lægeerklæring var på 8 sider og meget nuanceret og efter at jeg fik læst den, først efter nogle uger, at jeg har været hos ham, gik det op for mig hvor dygtig læge han er.

Men de første dage efter udredningen har jeg hadet ham af hele mit hjerte fordi han kom så tæt på mig.

Faktisk så grad jeg mens jeg læste det som han skrev, fordi han beskrev mig så virkelig og som jeg virkelig er, hverken mere eller mindre.

Jeg fandt også i erklæringen et svar på noget som ingen kunne svare mig på før.

I mit tilfald kom han med meget konkrete diagnoser, der var ikke noget som var uspecificeret for ham.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-10-2011, 21:16   #38
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Da jeg skulle "forbi" en arbejdspsykolog var jeg meget skeptisk, så jeg spurgte bl.a. sb hvad hun havde tænkt sig, at sende til ham om mig.

Jamen hun ville da sende min gamle rp.
Dette bad jeg hende om, at lade være med, for den var så fuld af kommunale løgnehistorier så det var en gru.
Hun lovede så, at hun ville sende den sammenfatning af helbredsproblemer, som jeg selv tidligere havde "konstrueret" til anden aktør.

Men jeg turde ikke helt, at stole på hende, så jeg fandt psykologens hjemmeside og sendte en mail til ham, hvori jeg spurgte hvad han havde modtaget om mig.

Og sørme, han havde modtaget de rette oplysninger, dem jeg selv havde "konstrueret".

Denne fremgangsmåde kan andre måske også benytte, selv om jeg godt kan se, at det er for sent for MarianneNM.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-10-2011, 23:05   #39
MarianneNM
Klart Afhængig af K10
 
MarianneNMs avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2011
Lokation: Vrå, Nordjylland.
Alder: 60
Indlæg: 432
Styrke: 14
MarianneNM er ny på vejen
Bare rolig.
Vi tager alt det med, som vi mener at der kan blive brug for. Og det er ikke så lidt.
MarianneNM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-10-2011, 02:24   #40
@PerChr
Udmeldt Bruger
 
Tilmeldingsdato: 06-08 2007
Indlæg: 565
Styrke: 17
@PerChr er ny på vejen
Post Fejl inde på siden som der linkes til

Citat:
Oprindeligt indsendt af gøjneren Se meddelelser
Jeg har læst alle skræk historierne om og med den omtalte herre, og jeg undre mig da også over at min sag skulle være helt uafklaret eftersom jeg har været sygemeldt siden 06
Men når du siger at de ikke må anbefale bestemte personer, hvad gør man så ved det?
Ret god dokumentation, men dog af ældre dato. Og inde på siden er denne

Den 8.7.03 udtaler Jens Bang:
- Der er varigt skånebehov over for tungere fysisk belastende arbejde, hvorimod klienten nok skulle kunne klare et overvejende
stillesiddende, ikke alt for fysisk betonet job.
Mon ikke hovedproblemet i denne sag drejer sig om, at klienten ikke har haft lønnet beskæftigelse siden 1992? Det må herefter
bero på en socialfaglig vurdering, hvorvidt der skal rejses sag om FØP. Se mere her: www.depweb.dk/33-Min_SagSpc3.html
Dette link er ændret af undertegenede og vil gøre stedet opmærksom på dette.
Adr. skal være: http://www.depweb.dk/mine_sagsakter/...ddokument.html
Og her link til dokumentet hvori ovenstående er skrevet. http://www.depweb.dk/mine_sagsakter/...08.07.2003.jpg

Fra undertegnede med dårlig erfaring med Jen Bang.
@PerChr er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Psykriater anbefaler ftp popcorn Midlertidig Førtidspension 14 29-03-2010 16:59
Aktør anbefaler fleks, hvad sker der så nu? Psychocowboy Spørgsmål ang fleksjob 4 25-08-2009 19:00
Lægekonsulenten ??????? Færselsuheld Lægekonsulenternes Rolle 25 24-07-2009 18:15
Hvorfor skal min ressourceprofil til lægekonsulenten? Ninja At søge førtidspension 60 07-05-2009 10:07
Læge konsulent anbefaler pension men kommunen siger der ikk er beviser nok vik At søge førtidspension 0 07-08-2008 12:52




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:55.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension