K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema Her kan man stille spørgsmål om rehabiliteringsteams og rehabiliteringsskemaer dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-09-2014, 22:21   #1
Hovedpine
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 16-10 2013
Lokation: København
Indlæg: 21
Styrke: 11
Hovedpine er ny på vejen
Hej

Jeg er blevet aktiveret med en såkaldt mentor af Jobcenteret og er således tvangsindlagt til meningsløs tomgangssnak med denne, som oveni købet ligefrem mener at hun hjælper folk ved at stresse kronisk syge mennesker.

Men det er der jo desværre intet nyt i, så…

Mit spørgsmål er: hvordan gør man, hvis man vil afklares og "gøre sig fortjent" til et af disse rehabiliteringsmøder, så jeg evt. komme lidt videre med fleks, ftp eller "ressourceforløb".

Jeg er på kontanthjælp, bor i kbh. og der foreligger en del dokumentation af min manglende arbejdsevne i forvejen, så mangler såvidt jeg ved kan se, en udtalelse fra min nuværende læge og min tidligere psykolog. Sidstnævnte gik jeg hos pga. af - ja stress pga. JC.

Er det sådan, at JC har en slags checkliste, når man er i "risiko for at ende på ftp"?

Tak for evt. svar :-)

PS Beklager de mange citationstegn, men de er jo desværre nødvendige i et politisk system og et JC ditto, hvor glad fascisme og orwellsk nysprog hersker.

Et ekstra spørgsmål: blev i øvrigt fornylig tilbudt at af en SB ved et afklaringscenter, at hun kunne anbefale til JC et ressourceforløb. Er det noget jeg bør tage imod, sådan som tingene nu er ift. ftp?

Såvidt som jeg, har jeg ladet mig fortælle er disse forløb jo blot et andet ord for mere meningsløs aktivering....
__________________
Arbeit macht frei
Hovedpine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-09-2014, 09:45   #2
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Håber din kommune agerer ud fra gældende lovgivning. Finder du den fascistisk, skal du prøve at få ændret lovgivningen. DUKH.dk kan spørges og de er gode til at råde.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-09-2014, 10:42   #3
Hovedpine
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 16-10 2013
Lokation: København
Indlæg: 21
Styrke: 11
Hovedpine er ny på vejen
Tak for svar stampe

Og... jo... som det fremgår er jeg kronisk syg og har dermed ikke energi til at forsøge at få ændret lovgivningen. Det har vist desuden lange udsigter, når de forskellige regeringer fører samme politik, men den diskussion hører jo nok også til i en anden tråd...
__________________
Arbeit macht frei
Hovedpine er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:06.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension