K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema Her kan man stille spørgsmål om rehabiliteringsteams og rehabiliteringsskemaer dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-08-2014, 22:23   #1
Lotus80
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 29-06 2012
Indlæg: 20
Styrke: 12
Lotus80 er ny på vejen
Er indstillet af rehab team til pension

Hej

Jeg var i sidste uge til rehabmøde hvor teamet fandt trods at jeg kun er 34 år at de ville indstille mig til førtidspension med kontrol om fem år

Det jeg gerne vil høre jer om er. Nu skal den jo først godkendes. Sker det at de ikk godkender det. Som jeg forstod det skal indstillingen fra rehab teamet sendes til leder der så skal lave den endelige afg.
Kan det ende i at de ikke følger indstilling.
Jeg er jo selvfølgelig en anelse nervøs. Da jeg slet ikk havde forventet at det endte med en pension grundet min alder.

Og så har keg jo en klage i Ankestyrelsen over afskaf tilbage i 2012.
Hvis nu jeg får medhold i den klage som jo så er før ny reform. Kan jeg så være så heldig at slippe for den kontrol om fem år?

Tak på forhånd
Lotus80 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-08-2014, 23:27   #2
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.744
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Jeg tror du skal forsøge at slappe af...

Kære Lotus

.. trods kommunen ikke er tvunget til at følge indstillingen samt en eventuel revision på førtidspension.

Fakta er, at når man bliver bevilget førtidspension så opfylder man alle betingelser, så det er ikke en midlertidig førtidspension, som ikke findes, men en permanent førtidspension, hvis der ikke er sket ændringer ved revisionstidspunktet

Men læs hele faktablokken her:

https://www.sundhed.dk/sundhedsfagli...ertidspension/

"Kommunen træffer afgørelse i sagen på baggrund af rehabiliteringsteamets indstilling. Hvis kommunen ikke kan følge rehabiliteringsteamets indstilling, skal sagen forelægges for rehabiliteringsteamet på ny med oplysninger om, hvorfor kommunen ikke kan følge indstillingen. Når rehabiliteringsteamet har revurderet sagen, træffer kommunen afgørelse i sagen.

Ansvarlig sagsbehandler og patient deltager i teamets møder
."

Hvad mener din praktiserende læge, som er en væsentlig medspiller i dag?

Men læs det hele igennem og forstå alt, ellers vend tilbage med de spørgsmål der måtte dukke op.

Du nævner: "en klage i Ankestyrelsen over afskaf tilbage i 2012." kan du ikke beskrive nærmere og hvorfor har du ikke modtaget en afgørelse endnu?

Hvad har du klaget over?

Bedste hilsner

Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:39.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension